Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4692
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 14 jan 2021 07:31

Ernie C. schreef: 13 jan 2021 23:51


Het is imho vooral een goed voorbeeld van hoe schadelijk het sociale isolement is waar we nu met zijn allen in worden gedwongen. ......................
Het valt me op, als ik zulke zaken lees (de laatste maanden erg veel dus) hoe weinig mentale weerbaarheid veel mensen hebben. Je kan je toch gaan afvragen of de samenleving er niet gebaat bij zou zijn als er in opvoeding en vooral het onderwijs wat meer aandacht zou besteed worden aan het kweken van mentale weerbaarheid.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6103
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 14 jan 2021 08:03

Studies tonen aan dat 2 weken totale isolement al serieuze mentale gevolgen hebben.
Dat heeft niet direct veel met mentale weerbaarheidstraining te maken.

Nu zitten we niet in totale isolement, en met alle digitale contactmiddelen "spreek" je nog al eens iemand zelfs als je in quarantaine zit. Maar dat er een effect optreed is te begrijpen toch?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6103
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 14 jan 2021 08:08

daniel1975 schreef: 13 jan 2021 22:56 Concept avondklok is 20.00-04.00 volgens NOS. Dus ook de hardloper die na een werkdag nog even de km’s wil maken ‘s avonds wordt gepakt. En ook de jeugdtrainingen die nog gewoon mogen die in de avond vallen.
Maar ja, dit kabinet houdt sowiso geen rekening met het feit dat sporten gezond is.
Ben heel benieuwd of de huidige partijen die tegen zijn hun poot stijf gaan houden. Ik hoop van wel. De zoveelste “urgentie besef kweken maatregel “.
Hoog inzetten, onderhandelen.. En op iets uitkomen.
Kennelijk dus een stuk van midden december. Maar ook kan ik me voorstellen, is dit het 1e idee. Men weet dat er weerstand gaat komen, jongens laten we niet op voorhand maatregelen in de prullenbak gooien (rutte). De weerstand blijft nog even (terecht). Omt gaat zijn plasje nog doen. We schuiven nog wat met de tijden en de uitzonderingen en eventueel mate van handhaving.. En er komt een compromis ergens waarbij de avondklok om 10u,11u of 12u pas in gaat. Niemand echt tevreden, maar iedereen heeft er "iets" uit gehaald.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8548
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 14 jan 2021 08:18

Het volk wat bewust samen komt -demonstreert-feestjes organiseert etc die hadden ze veel harder aan moeten pakken.Nu worden er mensen gestraft die zich aan de regels houden.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

el_loco
Forum-lid
Berichten: 970
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 14 jan 2021 08:23

lugosi schreef: 14 jan 2021 07:31
Ernie C. schreef: 13 jan 2021 23:51


Het is imho vooral een goed voorbeeld van hoe schadelijk het sociale isolement is waar we nu met zijn allen in worden gedwongen. ......................
Het valt me op, als ik zulke zaken lees (de laatste maanden erg veel dus) hoe weinig mentale weerbaarheid veel mensen hebben. Je kan je toch gaan afvragen of de samenleving er niet gebaat bij zou zijn als er in opvoeding en vooral het onderwijs wat meer aandacht zou besteed worden aan het kweken van mentale weerbaarheid.
Take your skirt off, cancel your manicure, grow a moustache and harden the fuck up! 8-)

https://www.youtube.com/watch?v=unkIVvj ... verified=1

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 14 jan 2021 08:53

RVV schreef: 12 jan 2021 11:57 De avondklok gaat komen hoor...

“Ja maar ik zit toch thuis in de avond dus boeie”

#gooihetlaatsestukjevrijheidmaarindeuitverkoop
Told you..

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37675
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 jan 2021 08:56

nijkie schreef: 14 jan 2021 08:18 Het volk wat bewust samen komt -demonstreert-feestjes organiseert etc die hadden ze veel harder aan moeten pakken.Nu worden er mensen gestraft die zich aan de regels houden.
Klopt, dat is ook de open zenuw waar de overheid al maanden bij mij op zit te drukken.
Feestje in Duindorp moet gewoon kunnen, voetbalfeestje in Tilburg, BLM manifestaties zijn té belangrijk om niet door te laten gaan, feestgangers worden grotendeels met waarschuwing (of dat niet eens) weggestuurd, etc.
En dan nu communiceren dat de avondklok vooral tegen groepen jongeren gericht is. Dat is exact hetzelfde als vertellen dat je de basisscholen sluit om de mensen thuis te houden. Ipv de oorzaak aan te pakken (werkgevers controleren of groepen jongeren aanpakken) gaan we weer iets generieks verzinnen wat vooral de gehoorzamere burger raakt.
Er is toch al een instrument om groepsvorming aan te pakken (die belachelijke 2 pers buiten regel), waarom dan dit gedrocht weer optuigen?
Less is bore

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27570
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 14 jan 2021 08:58

RVV schreef: 14 jan 2021 08:53
RVV schreef: 12 jan 2021 11:57 De avondklok gaat komen hoor...

“Ja maar ik zit toch thuis in de avond dus boeie”

#gooihetlaatsestukjevrijheidmaarindeuitverkoop
Told you..
Voorlopig is er nog niks besloten.

Ik hoop dat de oppositie dit zo lang mogelijk als onderhandelingsmiddel gaat gebruiken om andere zaken gedaan te krijgen die net zo belangrijk zijn (scholen open, vaccineren versnellen, verkeer uit UK verminderen).

Uiteindelijk zal de avondklok er dan wel komen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37675
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 jan 2021 09:05

Idioot dat we zo'n onderhandeling moeten voeren.
Maar stel dat het zo gaat lopen (niet onlogisch), dan is 20.00 nog steeds compleet niet handhaafbaar. Nog teveel mensen uit ploegendiensten onderweg, kinderen die terug komen van sporten, etc.
Of gaan we dat niet meer sporten voor kids dan ook maar even als collateral damage accepteren?
En moeten de ouders die én moeten werken én kids les geven overdag dan ook nog overdag gaan hardlopen oid en 's avonds gaan werken?
Hoop dat iedereen in den haag beseft dan 20.00 écht een belachelijk idee is.
Less is bore

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27570
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 14 jan 2021 09:07

Dat is nu eenmaal hoe politiek werkt en vooral de kleine Christelijke partijen hebben in het verleden op die manier verschrikkelijk veel gedaan gekregen. SGP is nu ook tegen.

Denk niet dat het 20:00 zal worden. Eerder 22:00. Nederland is een polderland. Het draait uiteindelijk vaak uit op een halve oplossing waar niemand blij mee is. Maar dat is een educated guess.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 14 jan 2021 09:14

Of gaan we dat niet meer sporten voor kids dan ook maar even als collateral damage accepteren?
Dat is nu al zo..... alle zaalsporten zitten op slot..

Meiden korfballen..., zoontje doet judo en freerun... ligt sinds 15 december stil.

Avondklok gaat wel 20:00 worden. Meest effectief.. daar gaat het om.

En mensen gaan zich er keurig aan houden... 99,5 procent houd zich ook aan de mondkapjes.. dat is representatief genoeg..

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 14 jan 2021 09:19

Yep, het zal uitdraaien op een compromis, waar niemand blij mee is, die we niet (kunnen) handhaven en waarvan we niet weten wat het 'positieve' effect is. Ik zeg 'doen'! :cry:
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gesloten