Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Wahoo Elemnt Bolt gps bike computer

Drossie2
Forum-lid
Berichten: 369
Lid geworden op: 19 mei 2017 23:22

Drossie2 26 dec 2020 21:46

Instellingen - locatie - app-machtigingen -Element
Giant TCR Advanced Pro 1 disc 2020
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5737
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 26 dec 2020 22:19

Oké, ik heb het ingesteld op de instellingen van mijn telefoon.
In de app zelf kan ik het nog steeds niet vinden.
Maar het lijkt opgelost.
Bedankt voor de hulp.
👍👍👍

Mitchel
Forum-lid
Berichten: 184
Lid geworden op: 05 nov 2016 10:58

Mitchel 06 jan 2021 15:26

Mitchel schreef: 23 nov 2020 09:42
Mitchel schreef: 25 sep 2020 19:08 Vandaag een raar probleem met de gps of snelheidssensor. Mijn rit naar huis was ineens 10 kilometer langer dan altijd en de gemiddelde snelheid was 47 kilometer per uur, met enkele uitschieters naar 135 kilometer per uur.

Nooit eerder gehad. Fiets al 2 jaar door weer en wind met het ding. Iemand die dit probleem herkend?
Ik blijf problemen houden met de snelheidssensor van Wahoo. Na mijn eerdere post van september heb ik de batterij vervangen en het ding een reset gegeven (alleen de sensor). Daarna ging het weer anderhalve maand goed. Sinds eergister zijn er ineens weer bizarre snelheden te zien en klopt er weer geen bal van. Vanochtend reed ik opeens 149 kilometer per uur en was de rit bij aankomst ineens een paar kilometer langer dan normaal. De snelheid wordt wel goed aangegeven als ik zonder sensor rij.

Helaas net buiten de garantie dus 12go doet er niks aan.

Kom op internet weinig soortgelijke problemen tegen, een enkele keer maar. Heb inmiddels wahoo een mail gestuurd in de hoop een reactie. Als er wat nuttigs uitkomt post ik het hier voor diegenen die deze problemen ook hebben of gaan krijgen.
Kleine update. Na de waardeloze reactie van 12go (buiten de garantie dus we kunnen niks doen) bleek dat Wahoo zelf wel een topservice kent. Na wat heen en weer gemail met tech support (in het Engels, dat dan weer wel) had ik binnen de kortste keren een nieuwe sensor binnen. Problemen zijn weer opgelost in ieder geval.

Edit: Inmiddels toch weer contact gehad met 12g0 en alles naar tevredenheid besproken en opgelost,
Laatst gewijzigd door Mitchel op 07 jan 2021 17:26, 2 keer totaal gewijzigd.

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1263
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 06 jan 2021 15:40

Ging je waarschijnlijk voor de laagste prijs... :roll:
...

Mitchel
Forum-lid
Berichten: 184
Lid geworden op: 05 nov 2016 10:58

Mitchel 06 jan 2021 16:44

Oppbogga schreef: 06 jan 2021 15:40 Ging je waarschijnlijk voor de laagste prijs... :roll:
Klopt. Spijt van 8-)

bever
Forum-lid
Berichten: 2122
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 06 jan 2021 19:05

weet iemand hoe je turn by turn weer aanzet ? Ik ga het toch weer een keer proberen :)

Gebruikersavatar
Brabander
Forum-lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 30 mar 2012 18:15
Contact

Gebruikersavatar Brabander 07 jan 2021 14:01

bever schreef: 06 jan 2021 19:05 weet iemand hoe je turn by turn weer aanzet ? Ik ga het toch weer een keer proberen :)
Volgens mij gaat dit vanzelf.
Echter, niet alle routes zijn hiervoor geschikt!
Welke wel? Routes die je maakt via Wahoo zelf of via partner Komoot.

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 07 jan 2021 14:47

EDIT: aangepast; wat ik dacht te weten over .gpx en .tcx bestanden klopt dus niet... ;)

Je wahoo verzint de afslaginfo niet terplekke, die dreunt gewoon tekst op die in het route bestand gebakken zit.

Strava zet geen routeaanwijzingen in het bestand.
RidewithGPS, Komoot en blijkbaar de planner van Wahoo doen dit wel.
Laatst gewijzigd door RKN op 07 jan 2021 15:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Kneh
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 02 apr 2014 20:49

Gebruikersavatar Kneh 07 jan 2021 14:54

De bestanden gemaakt met de route bouwer van Komoot, met turn by turn aanwijzingen, zijn GPX bestanden.

De GPX bestanden van Strava hebben inderdaad geen turn by turn aanwijzingen.

Mitchel
Forum-lid
Berichten: 184
Lid geworden op: 05 nov 2016 10:58

Mitchel 07 jan 2021 17:24

Mitchel schreef: 06 jan 2021 15:26
Mitchel schreef: 23 nov 2020 09:42
Mitchel schreef: 25 sep 2020 19:08 Vandaag een raar probleem met de gps of snelheidssensor. Mijn rit naar huis was ineens 10 kilometer langer dan altijd en de gemiddelde snelheid was 47 kilometer per uur, met enkele uitschieters naar 135 kilometer per uur.

Nooit eerder gehad. Fiets al 2 jaar door weer en wind met het ding. Iemand die dit probleem herkend?
Ik blijf problemen houden met de snelheidssensor van Wahoo. Na mijn eerdere post van september heb ik de batterij vervangen en het ding een reset gegeven (alleen de sensor). Daarna ging het weer anderhalve maand goed. Sinds eergister zijn er ineens weer bizarre snelheden te zien en klopt er weer geen bal van. Vanochtend reed ik opeens 149 kilometer per uur en was de rit bij aankomst ineens een paar kilometer langer dan normaal. De snelheid wordt wel goed aangegeven als ik zonder sensor rij.

Helaas net buiten de garantie dus 12go doet er niks aan.

Kom op internet weinig soortgelijke problemen tegen, een enkele keer maar. Heb inmiddels wahoo een mail gestuurd in de hoop een reactie. Als er wat nuttigs uitkomt post ik het hier voor diegenen die deze problemen ook hebben of gaan krijgen.
Kleine update. Na de waardeloze reactie van 12go (buiten de garantie dus we kunnen niks doen) bleek dat Wahoo zelf wel een topservice kent. Na wat heen en weer gemail met tech support (in het Engels, dat dan weer wel) had ik binnen de kortste keren een nieuwe sensor binnen. Problemen zijn weer opgelost in ieder geval.
En weer een update, waar het forum al niet goed voor is:

Naar aanleiding van mijn eerdere bericht over 12g0 hebben ze contact met me opgenomen en heb ik een goed en positief gesprek gehad. Men ging mee met het feit dat ze dit beter op hadden kunnen pakken en dat ze er in ieder geval van leren als het gaat om klantenservice en garantie afhandeling. Al met al geeft hun reactie (en de positieve vorm) mij als consument weer wat meer vertrouwen en ben ik in ieder geval toch weer tevreden gesteld.

Gebruikersavatar
Desertstorm
Forum-lid
Berichten: 488
Lid geworden op: 19 apr 2016 17:44
Locatie: Gld

Gebruikersavatar Desertstorm 07 jan 2021 18:16

Ik heb mijn bolt teruggestuurd naar mantel, zat nog ruim binnen de garantie periode.
Deze week zou ik een nieuwe opgestuurd krijgen, maar ik kreeg een mailtje met de keuze: wachten tot begin feb (verwachte nieuwe leverdatum) of geld terug.

Aangezien ik helemaal nergens op internet nog een nieuwe bolt stealth vond, wacht ik geduldig af.
Hopelijk komt hij begin februari wel binnen. Ik heb even gepolst of ze uberhaupt nog een toestel kunnen bemachtigen of dat het model uit de productie gaat, maar ze zeiden dat dit niet zo was.
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."

bever
Forum-lid
Berichten: 2122
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 08 jan 2021 20:17

Dank jullie, ik meen me te herinneren dat ik een keer een op Strava gemaakte route had gereden met tbt, maar ik vergis me blijkbaar :). De "take me to" optie in Wahoo dreunt inderdaad een tekst op, daarom werkt het nooit bij mij...Is dat bij Komoot iets accurater ?

Plaats reactie