Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Colnago vooraf gemonteerd

diego_colnago
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 dec 2020 10:39

diego_colnago 31 dec 2020 11:52

Hallo,

heeft er iemand ervaring met het aankopen van een vooraf gemonteerde Colnago. Ben op uitkijk om een fiets bij te komen met schijfremmen. De V3 lijkt me geen slechte keuze en is zo goed als idem als het duurdere broertje ervan. (paar gram extra zal dit ook niet uitmaken, geen volledige interne bekabeling stoort ook niet)
Enkel de wielen moeten in mijn ogen nadien vervangen worden.
Rij met een 50s colnago maat, cranklengte 170mm, stem 110mm, stuurbreedte 400mm.
Kan men de laatst opgenoemde onderdelen zelf bepalen?

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 31 dec 2020 12:05

Heeft die Colnago geen wepsait of Email adres?
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

diego_colnago
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 dec 2020 10:39

diego_colnago 31 dec 2020 12:54

Ja, maar de invoerder in BE geageerd nauwelijks op particuliere vragen. Daarom stel ik eens de vraag aan forum leden die ook al een voor gemonteerde fiets hebben gekocht. Weet ook niet waar het monteren eigenlijk gebeurd. In Taiwan of België ....

dwangarbeider
Forum-lid
Berichten: 1216
Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25

dwangarbeider 31 dec 2020 14:39

Het zal gewoon afhangen van de inschikkelijkheid van je fietsendealer.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15823
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 31 dec 2020 14:52

diego_colnago schreef: 31 dec 2020 11:52 Hallo,

heeft er iemand ervaring met het aankopen van een vooraf gemonteerde Colnago. ..........
Kan men de laatst opgenoemde onderdelen zelf bepalen?
Als de fiets vooraf gemonteerd is zal je de onderdelen niet zelf kunnen bepalen he.
Waar wil je die fiets bestellen?
Heb je een link?
Als je onderdelen wil vervangen zal je toch een mail naar de verkoper moeten sturen met je vragen ivm wat kan of juist niet.
Een vooraf gemonteerde fiets opsturen doen meerdere merken. Met een beetje basiskennis en gereedschap kan je die fiets dan relatief gemakkelijk zelf rijklaar maken.
I know myself like no one else
Nothing to defend

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4327
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 31 dec 2020 15:16

diego_colnago schreef: 31 dec 2020 12:54 Ja, maar de invoerder in BE geageerd nauwelijks op particuliere vragen. Daarom stel ik eens de vraag aan forum leden die ook al een voor gemonteerde fiets hebben gekocht. Weet ook niet waar het monteren eigenlijk gebeurd. In Taiwan of België ....
Je koopt als particulier ook geen fiets bij de importeur, maar bij de fietsenmaker. Die zal ook bepalen wat er mogelijk is te wijzigen aan de configuratie. Alles wat hij wijzigd, daarvan komen de originele onderdelen namelijk bij hem op de plank.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15823
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 31 dec 2020 15:38

scottwilko schreef: 31 dec 2020 15:16 ......
Je koopt als particulier ook geen fiets bij de importeur, .........
Klopt volledig maar toch zijn er importeurs die wel de moeite doen om relatief snel te antwoorden op vragen van eventuele toekomstige of huidige klanten.

Codagex is een van die invoerders die niet mee zijn met de huidige snelheid waar klanten mee willen geholpen worden.
Of dat zo moet of niet doet er niet echt toe, voor de potentiële klant is dit niet bemoedigend.
De ervaring die 2 van mijn fietsmakkers met Codagex hadden zijn ook niet om over naar huis te schrijven, 3 maanden om een Garmin (waar zij ook onvoerder van zijn) in garantie te vervangen getuigd ook niet van performantie. Of nog, een Colnago C64 frame dat net na de garantietermijn de geest geeft en waar zij totaal niet thuis op geven maakt dat mijn fietsmaat nooit nog een Colnago zal aanschaffen.
Een defect Time RXS Tita pedaal van mij hebben ze dan weer wel perfect "onder coulance" buiten garantie helemaal gratis hersteld.
Er is niets mis met info te vergaren rechtstreeks bij de invoerder, fabrikant. Die zijn, of je mag daar toch van uitgaan, net wat beter op de hoogte dan je fm die zijn informatie ook maar op het web of bij de invoerder moet halen.
Mijn eigen ervaring met de invoerders van respectievelijk Trek, Giant, Junker, Lake, Absolute Black en er zijn er nog wel enkele is dan weer wel goed.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
MarcFaFo
Forum-lid
Berichten: 1532
Lid geworden op: 30 sep 2012 20:39

Gebruikersavatar MarcFaFo 31 dec 2020 16:51

Lcsmet schreef: 31 dec 2020 15:38
scottwilko schreef: 31 dec 2020 15:16 ......
Je koopt als particulier ook geen fiets bij de importeur, .........
Klopt volledig maar toch zijn er importeurs die wel de moeite doen om relatief snel te antwoorden op vragen van eventuele toekomstige of huidige klanten.

Codagex is een van die invoerders die niet mee zijn met de huidige snelheid waar klanten mee willen geholpen worden.
Of dat zo moet of niet doet er niet echt toe, voor de potentiële klant is dit niet bemoedigend.
Wanneer je een Colnago voorgemonteerd koopt in BeNeLux krijg je de specs van Codagex. Dit begint dat er een FSA crankstel en dito lagers in komen en dit is echt teleurstellend qua kwaliteit. Hier ga je echt spijt van krijgen, dus imo een Shimano, Campagnolo of SRAM crankstel kiezen.

Verder zit er redelijk wat Vision spul op wat niet slecht is. Maar de Vision wielen heb ik direct vervangen.
Als je ook Power Meter wilt doe het dan gelijk en kies het niet als upgrade, zonde va je geld.

Service van Codagex is naar mijn ervaring niet op het nivo van bijv Giant, Trek of Spec maar de verhalen van Lcsmet zijn mij ook wel ter ore gekomen.
Dan kom je uit bij het laten opbouwen van een frame door je lokale FM. Uiteindelijk is dat wat mijn keuze zou worden als ik het over mag doen. Of zelf opbouwen zou ik ook graag een keer doen.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 31 dec 2020 19:26

De service van Codagex is van alle tijden, dramatisch dus!

diego_colnago
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 dec 2020 10:39

diego_colnago 02 jan 2021 10:22

scottpch schreef: 31 dec 2020 19:26 De service van Codagex is van alle tijden, dramatisch dus!
Inderdaad mijn fietsen maker was hierover ook niet te spreken. En dan los van zaken die nog onder garantie vallen. Gaat ook erg moeizaam om nieuwe onderdelen te bestellen.

Wanneer alles terug in bedrijf is zal ik eens een mail sturen naar https://www.codagex-xperience-center.com/
Benieuwd of men wel reageert al dan niet met een antwoord waar men iets aan geeft.

In jaar 2003 heb ik al eens zo’n afgemonteerd colnago gekocht. (alu colnago lux dream (frame nog made in italie), ultegra 9 speed, mavic ksyrium elite wielen). Fietsenmaker die nu in pensioen is had toen de cranklengte en vertanding die ik wenste doorgegeven. De crank was vreemd genoeg van FSA. Op zich mooi en geen problemen mee gehad. Enkel een zwaar alu stuk met een laagje plastiek carbon look.
Was zo tevreden van deze fiets en nu nog altijd dat ik deze fiets heb laten herspuiten en afgemonteerd met Campagnolo Chorus + mavic ksyrium sls wielen aangezien de vorige super goed waren. Maar deze wielen waren een echte miskoop. Wat een brol. Zonde van al dat geld. Spraken breken (heb ik nog nooit voorgehad met andere wielen), plastiek body moet om de haverklap open voor onderhoud anders tril het achterwiel bij afdalingen, zit ook veel spelling op, spaken oxideren (denk nu dat ik hiermee geen 100km meer ver geraak, en veel kilometers hebben deze wielen niet gereden). Nu mavic aksium op. Maar voor mij nooit meer Mavic wielen.

Op mijn C59 ben ik erg tevreden van mijn Campagnolo bora ultra 35 wielen.
De laatste jaren werk ik zelf aan mijn eigen fietsen en lukt best aardig. Kan ook een fiets volledig monteren (zoals mijn stalen colnago's en C59). Enkel geen ervaring met schijfremmen en een elektronische groep.

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 02 jan 2021 10:45

Vooral met Mavic wielen scoorde Codagex in het verleden veel punten door slechte aftersales, ook wanneer die nog in de garantieperiode vielen.

Plaats reactie