Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Leveringstermijnen nieuwe racefietsen

jpmolenaar
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 nov 2013 20:06

jpmolenaar 27 dec 2020 22:45

Bij leisureworld in Dronten staan nog een paar Trek Emonda's. SL6 disc
Hier heb ik vorige week een nieuwe Emonda gekocht uit de voorraad.


https://www.leisureworld.nl/product/tre ... sc-2021-2/

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5813
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 27 dec 2020 23:17

@Nijkie en @jpmolenaar : Trek Emonda SL6 disc is geen minimaal Ultegra Di2 of Sram Forca eTap - en de Cannondale Supersix met Di2 is alleen te krijgen in saaie kleuren te weten zwart en wit.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8453
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 28 dec 2020 08:45

rene schreef: 27 dec 2020 23:17 @Nijkie en @jpmolenaar : Trek Emonda SL6 disc is geen minimaal Ultegra Di2 of Sram Forca eTap - en de Cannondale Supersix met Di2 is alleen te krijgen in saaie kleuren te weten zwart en wit.
Volgens mij is dit Zilver,anyway ik heb een nieuwe Topstone 4 en de lak ziet en voelt er erg goed uit.Hier wat meer plaatjeshttps://www.12gobiking.nl/cannondale-supersix-e ... a-di2-2021
Anders Ridley of Apex kan jezelf spuitschema kiezen.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Peanut
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 07 sep 2020 16:07

Peanut 30 dec 2020 09:46

Is de levertijd bij alle merken zo dramatisch? Is het bijvoorbeeld beter bij BMC, focus of willier?

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1139
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 30 dec 2020 10:03

Peanut schreef: 30 dec 2020 09:46 Is de levertijd bij alle merken zo dramatisch? Is het bijvoorbeeld beter bij BMC, focus of willier?
Het zal ook type, maat en dealer afhankelijk zijn.

Bij deze dealer staan nog wel een paar BMC's te koop.


Kan je hier niks vinden?
https://findyourbike.com/

Alle dealers denken goud in handen te hebben (wat tot op zekere hoogte waar is).
Er is geen één dealer die door gaat leveren (dus jij moet zoeken wie wat heeft staan).
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Peanut
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 07 sep 2020 16:07

Peanut 30 dec 2020 13:59

mhr-zip schreef: 30 dec 2020 10:03
Peanut schreef: 30 dec 2020 09:46 Is de levertijd bij alle merken zo dramatisch? Is het bijvoorbeeld beter bij BMC, focus of willier?
Het zal ook type, maat en dealer afhankelijk zijn.

Bij deze dealer staan nog wel een paar BMC's te koop.


Kan je hier niks vinden?
https://findyourbike.com/

Alle dealers denken goud in handen te hebben (wat tot op zekere hoogte waar is).
Er is geen één dealer die door gaat leveren (dus jij moet zoeken wie wat heeft staan).
Ben eigenlijk alle merken aan het afgaan en dan kijk ik waar er lokaal een dealer is.
Maat heb ik altijd de kleinste nodig, dus die nemen ze dikwijls niet in stock... sommige merken vallen zowiezo af voor mij aangezien ze niet zo'n kleine fietsen maken.

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1139
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 30 dec 2020 14:09

Peanut schreef: 30 dec 2020 13:59
mhr-zip schreef: 30 dec 2020 10:03
Peanut schreef: 30 dec 2020 09:46 Is de levertijd bij alle merken zo dramatisch? Is het bijvoorbeeld beter bij BMC, focus of willier?
Het zal ook type, maat en dealer afhankelijk zijn.

Bij deze dealer staan nog wel een paar BMC's te koop.


Kan je hier niks vinden?
https://findyourbike.com/

Alle dealers denken goud in handen te hebben (wat tot op zekere hoogte waar is).
Er is geen één dealer die door gaat leveren (dus jij moet zoeken wie wat heeft staan).
Ben eigenlijk alle merken aan het afgaan en dan kijk ik waar er lokaal een dealer is.
Maat heb ik altijd de kleinste nodig, dus die nemen ze dikwijls niet in stock... sommige merken vallen zowiezo af voor mij aangezien ze niet zo'n kleine fietsen maken.
Wim de Vos heeft wel vaker incourante modellen staan. Mijn probleem was dat ik een maat 56 nodig had, die zijn vaak als eerste weg.


Facebook
Marktplaats
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 30 dec 2020 15:23

Peanut schreef: 30 dec 2020 13:59 ...............Ben eigenlijk alle merken aan het afgaan en dan kijk ik waar er lokaal een dealer is.
Maat heb ik altijd de kleinste nodig, dus die nemen ze dikwijls niet in stock... sommige merken vallen zowiezo af voor mij aangezien ze niet zo'n kleine fietsen maken.
Je bent blijkbaar al aan het zoeken van eind september.
Heb je dan echt nog niets gevonden?
I know myself like no one else
Nothing to defend

Peanut
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 07 sep 2020 16:07

Peanut 30 dec 2020 16:27

Lcsmet schreef: 30 dec 2020 15:23
Peanut schreef: 30 dec 2020 13:59 ...............Ben eigenlijk alle merken aan het afgaan en dan kijk ik waar er lokaal een dealer is.
Maat heb ik altijd de kleinste nodig, dus die nemen ze dikwijls niet in stock... sommige merken vallen zowiezo af voor mij aangezien ze niet zo'n kleine fietsen maken.
Je bent blijkbaar al aan het zoeken van eind september.
Heb je dan echt nog niets gevonden?
Jawel hoor, ik wou eerst lokaal blijven bij mijn eigen dealer (giant). Maar die zei zelf al aan geen fiets te geraken. Kwam er nog eens bij dat ze die tcr niet meer in extra small maken dit jaar, enkel nog small.

Lang getwijfeld om te wachten tot volgend jaar maar nu toch mijn opties aan het afwegen, een andere lokale dealer zoeken met minder grote merken of naar een grotere winkel gaan en kijken wat de mogelijkheden zijn.

Ook heb ik lang gewacht of ik ging verder fietsen na veel blessures. Bikefitting gedaan en nu na enkele maanden aanpassen en zoeken toch een goede positie gevonden waarbij ik relatief pijnvrij fiets. Het bleek trouwens dat ik sportiever moest zitten ipv rechter... Hopelijk beantwoordt dit uw vraag

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 30 dec 2020 17:29

Peanut schreef: 30 dec 2020 16:27 ............

Jawel hoor, ik wou eerst lokaal blijven bij mijn eigen dealer (giant). Maar die zei zelf al aan geen fiets te geraken. Kwam er nog eens bij dat ze die tcr niet meer in extra small maken dit jaar, enkel nog small. ........
Geen Giant maar wel nog heel wat andere fietsen in "kleine" maten.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5813
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 30 dec 2020 18:43

@LCsmet : alle fietsen aan de standaard adviesprijs is lekker verkopen. Bij Wimpie gaven ze nog korting maar konden ook niet leveren voor augustus ( zal inmiddels ook oktober zijn ).
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 30 dec 2020 21:50

Het blijft natuurlijk vraag en aanbod. Zoals hier boven gezegd is een fiets op stock hebben goud in je handen hebben, voor elke mogelijke klant die hem wil kopen staat er een 2de klaar. Toch zeker in de lagere prijsklasse zou je als handelaar dom zijn om nu korting te geven. Als je het laatste appartement op de dijk te huur hebt voor een weekje eind juli ga je toch ook niks van de prijs doen.

Ik heb nooit begrepen waarom merken niet meer modellen laten doorlopen. Je hebt bijvoorbeeld een alu fiets met 105 en je weet dat die groep pas in 2023 wijzigt. Waarom laat je dat model niet doorlopen in een aantal kleuren, of je laat al is een kleur uitdoven en een nieuwe kleur er bij komen? Ik kan me wel inbeelden dat winkels in juni al beginnen nadenken: als ik nu nog een resem modellen op stock neem en ze staan er eind september nog dan kan ik ze met x aantal procent korting verkopen. Anders zouden winkels pré corona ook gewoon meer stock gehad hebben.

Plaats reactie