Verwijderen body
-
- Forum-lid
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 22 sep 2015 11:16
Hoi allen,
Ik zit met het volgende probleem:
Mijn easton wielen liepen wat stroef dus ik dacht oude lagers eruit, de boel schoonmaken en nieuwe lagers er in.
Nu was het eerst al een opgave om er achter te komen hoe de lagers er uit moesten. Handleiding Easton zelf heb je ook niet veel aan. Maar na wat wd40 en wat tikken op de as kwamen ze er uit. So far so good. Maar nu wil ik de body er af halen maar heb geen idee hoe....
Het lastige is dat er nergens aangegeven is welk type velg/wiel dan wel naaf betreft. Er staat alleen easton vermeld.
Ik dacht eerst de juiste handleiding te hebben gevonden van het V5 type. Maar achteraf bleek dit niet juist aangezien daar andere type lagers in zitten.
Wie ow wie heeft er ervaring met dit soort easton naven en weet wat te doen?
Ik zit met het volgende probleem:
Mijn easton wielen liepen wat stroef dus ik dacht oude lagers eruit, de boel schoonmaken en nieuwe lagers er in.
Nu was het eerst al een opgave om er achter te komen hoe de lagers er uit moesten. Handleiding Easton zelf heb je ook niet veel aan. Maar na wat wd40 en wat tikken op de as kwamen ze er uit. So far so good. Maar nu wil ik de body er af halen maar heb geen idee hoe....
Het lastige is dat er nergens aangegeven is welk type velg/wiel dan wel naaf betreft. Er staat alleen easton vermeld.
Ik dacht eerst de juiste handleiding te hebben gevonden van het V5 type. Maar achteraf bleek dit niet juist aangezien daar andere type lagers in zitten.
Wie ow wie heeft er ervaring met dit soort easton naven en weet wat te doen?
Heb je alle lagers eruit? Dan is het toch niet meer nodig om de body los te halen? Voor dit soort lagers bestaan gereedschapsets.
-
- Forum-lid
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 22 sep 2015 11:16
De lagers zijn er uit, maar de body komt er met geen mogelijkheid af.
Ik zie ook geen mogelijkheid om een inbus sleutel er in te steken
Ik zie ook geen mogelijkheid om een inbus sleutel er in te steken
Ik ken die naaf niet, maar bij meerdere types met industrielagers kun je de body met de hand eraf trekken.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6334
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Hoe oud zijn die wielen?
Mijn eigen ervaring met Easton mtb wielen, EA90 XC is niet erg positief.
Ze gebruiken nl een maat lagers die afwijkt van alles wat er te krijgen is op het gebied van lagers.
Heb destijds bijna een half jaar moeten zoeken naar de juiste lagers en heb die via de toenmalige importeur van Cube kunnen verkrijgen.
Bij de lagerboeren hadden ze niet die maat lagers die nodig was voor de body en wielen.
Dit is al wel een aantal jaar geleden, daarom mijn vraag hoe oud die wielen zijn.
Mijn eigen ervaring met Easton mtb wielen, EA90 XC is niet erg positief.
Ze gebruiken nl een maat lagers die afwijkt van alles wat er te krijgen is op het gebied van lagers.
Heb destijds bijna een half jaar moeten zoeken naar de juiste lagers en heb die via de toenmalige importeur van Cube kunnen verkrijgen.
Bij de lagerboeren hadden ze niet die maat lagers die nodig was voor de body en wielen.
Dit is al wel een aantal jaar geleden, daarom mijn vraag hoe oud die wielen zijn.
-
- Forum-lid
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 22 sep 2015 11:16
-
- Forum-lid
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 22 sep 2015 11:16
Ligt het aan mij of zie ik geen inbus “schroef”
-
- Moderator
- Berichten: 3068
- Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48
Lijkt mij een door Formula gemaakte naaf.
12mm of 15/32 inbus vanaf de linkerkant al eens geprobeerd?
12mm of 15/32 inbus vanaf de linkerkant al eens geprobeerd?
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.
12mm is zo groot dat je het niet snel als dusdanig herkent .
-
- Forum-lid
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 22 sep 2015 11:16
Thanks allemaal, ik ga eens op zoek naar een 12mm inbus!
Als het lukt, of niet, laat ik het weten
Als het lukt, of niet, laat ik het weten