Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4532
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 21 dec 2020 13:20

Ja , en dan een week later er op terug komen, onder de mom van coalitie, water bij de wijn Eu regels .. en dan klagen dat de burgers geen vertrouwen meer hebben in de politiek.

@rvv je gaat toch niet ( als ondernemer ;-) oplossingsgericht werken hè met je voorstellen.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8359
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 21 dec 2020 14:11

daniel1975 schreef: 21 dec 2020 12:49 Die mondkapjes in de winter maak ik mij ook wel zorgen over, maar aan de andere kant gaat de bevolking dat niet accepteren. De eerste, enigzins serieuze partij die bij een verkiezing roept dat ze die kapjes gaan schrappen zal dan onherroepelijk winnen.
Dan ga je er voor het gemak wel van uit dat jij, en misschien je omgeving, de norm zijn.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 21 dec 2020 14:16

@Mao...Haha ik kan en hoef het niet op te lossen. Maar hier probeert men mij te tackelen. En verwachten dat IK de oplossing heb voor alle problemen.

Ik pretendeer dat niet. Ik zie wel wat er fout gaat. Als je dat benoemt bent je ongeletterde wappie die alleen maar feesboek kennis heeft.

Maar je moet wel ziende blind zijn als je niet doorhebt dat we als maatschappij met zaken geconfronteerd worden die in geen enkele verhouding meer staan.

Ik kan mij ook niet aan de indruk onttrekken dat deze mensen wel doen alsof ze heel hard geraakt worden maar in de dagelijkse praktijk loopt hun “eigen natje en droogje” gewoon door. En is het vooral een beetje ongemak.

Waar dit soort mensen wel heel goed in zijn is anderen aanspreken op hun gedrag, want die zijn ongeïnteresseerd, ongeïnformeerd en eigenwijs. En ze vinden ze ook nog wel een beetje dom.

De deugmensen hebben gelukkig wel alle juiste informatie en kennis en ze weten wel precies hoe het allemaal zit.
Laatst gewijzigd door RVV op 21 dec 2020 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 21 dec 2020 14:34

Jans schreef: 21 dec 2020 14:11 Dan ga je er voor het gemak wel van uit dat jij, en misschien je omgeving, de norm zijn.
Onmogelijk dat mensen kolderkapjes wél als de norm gaan beschouwen.
Less is bore

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8359
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 21 dec 2020 15:39

daniel1975 schreef: 21 dec 2020 14:34
Jans schreef: 21 dec 2020 14:11 Dan ga je er voor het gemak wel van uit dat jij, en misschien je omgeving, de norm zijn.
Onmogelijk dat mensen kolderkapjes wél als de norm gaan beschouwen.
Ja, als je daar zo zeker van bent. Maar wie zegt dat het de norm zou zijn voor over bijvoorbeeld een jaar. Trouwens politieke partijen beloven zo vaak iets waar ze zich toch niet aan houden. Dus als je je daar door zou laten leiden. (Nee Daniël ik weet ook wel dat jij je niet door één item last leiden).

deoudegek
Forum-lid
Berichten: 227
Lid geworden op: 12 jun 2013 12:35

deoudegek 21 dec 2020 16:46

Enzzo schreef: 20 dec 2020 16:57 Democratie is ook heel eng in dit soort tijden. Alleen zijn de alternatieven nog veel enger ;)
Soms denk ik dat in dit soort situaties een verlicht despoot de beste (tijdelijke) oplossing zou kunnen zijn.

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 21 dec 2020 16:51

Jans schreef: 21 dec 2020 15:39
daniel1975 schreef: 21 dec 2020 14:34
Jans schreef: 21 dec 2020 14:11 Dan ga je er voor het gemak wel van uit dat jij, en misschien je omgeving, de norm zijn.
Onmogelijk dat mensen kolderkapjes wél als de norm gaan beschouwen.
Ja, als je daar zo zeker van bent. Maar wie zegt dat het de norm zou zijn voor over bijvoorbeeld een jaar. Trouwens politieke partijen beloven zo vaak iets waar ze zich toch niet aan houden. Dus als je je daar door zou laten leiden. (Nee Daniël ik weet ook wel dat jij je niet door één item last leiden).
Ik merk wel dat veel mensen MET mondkapjes zich steeds minder houden aan de andere richtlijnen zoals afstand houden.

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 21 dec 2020 17:27

Sulla schreef: 21 dec 2020 16:51
Ik merk wel dat veel mensen MET mondkapjes zich steeds minder houden aan de andere richtlijnen zoals afstand houden.
Ik merk dat niet.

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 21 dec 2020 17:57

Ik ben inmiddels ook positief getest

Zaterdag met lichte klachten naar de teststraat. Vandaag de uitslag binnen.

Lekker op de eerste dag van de vakantie. :dislike:
Ook voor mijn gezin klote.

Nou maar hopen dat mijn gezondheidstoestand niet slechter wordt dan nu het geval is. Ik voel me redelijk, op wat gevoeligheid in mijn huid na. En een beetje hoesten.

hopjes
Forum-lid
Berichten: 785
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 21 dec 2020 18:05

Sulla schreef: 21 dec 2020 16:51
Ik merk wel dat veel mensen MET mondkapjes zich steeds minder houden aan de andere richtlijnen zoals afstand houden.
Dat ben ik helemaal met je eens, dat was me in juni in duitsland en in augustus in frankrijk ook al opgevallen. En naar mijn idee is in nederland die anderhalve meter vervaagt sinds de mondkapjesplicht.

Ik heb steeds meer moeite om mezelf te blijven motiveren om me nog enigszins te houden aan de maatregelen. Ik heb me niet gehouden aan de aantallen qua bezoek maar onder andere wel aan die 1.5 meter, geen handjes/kussen sinds maart, minimaal bezoek van winkel(centra), thuiswerken, kids en mensen in mijn omgeving continue aangesproken op isolatie bij klachten/symptomen enz. Maar gezien regels die hun doel voorbijschieten, het vingertjes wijzen en belerend gedrag, gelieg en onduidelijkheid over cijfers, selectieve keuzes van media staat alles me steeds meer tegen. Dus ook zonder mondkapje supermarkt bezocht waarbij de mensen goed afstand hielden, fijn!

Zo werd ik afgelopen week aangesproken door iemand die mij dom en asociaal vond omdat ik een oudere vriend (70+) ontvang terwijl ik reeds meerdere vrienden op bezoek had op dat moment. En dat terwijl mijn grote vriend juist bewust op bezoek komt als mijn vrienden erzijn omdat hij zich zo verdomd alleen voelt en hij behoefte heeft aan gezelligheid (gescheiden, gepensioneerd maar was nog wel (internationaal) werkzaam tot corona, at dagelijks buiten de deur tot corona, gastspreker tot corona, bij leeftijdsgenoten niet welkom ivm angst)... Ik heb deze persoon vriendelijk gevraagd of hij even wil nadenken wat hij eigenlijk van mij vraagt ; dat ik een vriend de deur wijs omdat er ineens allerlei regels zijn waarvan diverse zeer discutabel?! NOOIT!!! Het is echt ongelofelijk hoe naïef mensen ineens worden, ze beseffen zelf niet meer in wat voor wereld we leven en hoe alles ineens is veranderd.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6102
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 21 dec 2020 18:07

afrit13 schreef: 21 dec 2020 17:27
Sulla schreef: 21 dec 2020 16:51
Ik merk wel dat veel mensen MET mondkapjes zich steeds minder houden aan de andere richtlijnen zoals afstand houden.
Ik merk dat niet.
Ik merk 't wel... Al vanaf mei met de buitenlanders die als eerste (hier in delft) mondkapjes droegen. Daarna volgden huist de ouderen/kwetsbaren. Wat ik totaal niet snapte.

Maar nu iedereen verplicht het mondkapje op heeft, lijkt 't allemaal wel mee te vallen. Ja, nog altijd komt het voor dat je in de supermarkt mensen hébt die lak aan de afstand hebben. Maar dat is niet het merendeel.
Wellicht scheelt het een stuk om op echt rustige momenten boodschappen te doen, bijv. Om 10u 's ochtends of om 9u 's avonds.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 21 dec 2020 18:56

@Robbebopper hopelijk blijft het bij lichte klachten. Beterschap.🍀
Ghost Nivolet 6LC

Gesloten