Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8361
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 17 dec 2020 09:32

Gelukkig kun je dit niet meer lezen, maar ik ben van mening dat het GBV al even uit staat.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16243
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 17 dec 2020 09:38

Het GBV van een kuddedier zoals de mens, is juist om zoveel mogelijk gezellig samen te zijn.

Ik wil ook geen waardeoordeel geven aan de mensen die de randjes op blijven zoeken, dat doe ik zelf ook. Ik stel vooral vast dat er heel veel mensen zijn met een te hoog verwachtingspatroon en dat ook die mensen de regels een beetje buigen op het moment dat het hun uitkomt.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 17 dec 2020 09:51

Jans schreef: 17 dec 2020 09:32 Gelukkig kun je dit niet meer lezen, maar ik ben van mening dat het GBV al even uit staat.
De nieuwsgierigheid won het even van de ergernis, maar:

Ik werk GVD al 8 maanden vanaf huis.
Er gaan dagen voorbij dat ik behalve mijn gezinsleden niemand anders ontmoet (echt niemand, dus ook geen supermarktbezoek o.i.d.)
Als "dank" mag ik nu naast mijn thuiswerk ook nog thuisonderwijs voor mijn twee basisschool kids gaan verzorgen
Dat mag ik in mijn eentje doen. Mijn vrouw is als huisarts immers niet thuis. De opvang hier is voor gezinnen met beide ouders in een "essentieel beroep" (Universitair Docent is niet essentieel genoeg blijkbaar), dus jammer dan... Bovendien vangt de opvang vooral op; van onderwijs is weinig sprake.
En nou zou ik mijn gezond verstand verloren zijn omdat ik met kerst aan het kerstdiner aanschuif bij mijn ouders samen met het gezin van mijn zus? Waardoor er welgeteld één volwassene teveel aan tafel zit?

Hou toch op!
Van ons twee is er eentje die eens goed bij zichzelf te rade moet gaan. En dat ben niet ik...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8361
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 17 dec 2020 10:04

Ach, ik heb met je te doen. Als je je nieuwsgierigheid niet kunt bedwingen, kom dan niet zo trots vertellen dat ik onder de negeerknop zit.
Trouwens, volgens mij hoeft er maar één een essentieel beroep te hebben. Ik weet het zelfs zeker. Dus hou op met piepen. Je bent niet de enige die thuis moet werken. Plus dat je daarnaast ook nog je gezinsleden hebt. Velen zouden er jaloers op kunnen worden.
Je verwijt mij vaak dat ik het niet begrijp, maar je lijkt het zelf niet te willen begrijpen. Ik reageer helemaal niet op iets van eentje meer. Ik reageerde op mensen die blokjes ontmoetingen hebben. 's Morgens bij de één, 's middags bij de ander en dan graag morgen ook nog eens van die sessie. Tussendoor nog even naar opa en oma, want daar zit op dit moment ook niemand. "Maar op het moment dat we het deden, was het wel volgens de regels".
Laatst gewijzigd door Jans op 17 dec 2020 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 17 dec 2020 10:09

havana schreef: 17 dec 2020 09:10 https://www.nrc.nl/nieuws/2020/12/16/de ... l-a4024165

Betaalmuur? Dan even openen in de incognitomodus.
Dit roep ik al maanden dat we hier op af gingen stevenen. Maar nee hoor, werd allemaal weggewuifd voor het grotere goed. De terechte aanpak van de overheid van de crisis. Nu gaan mensen inzien dat bijna alle maatregelen disproportioneel zijn en dat de daadwerkelijke vrijheid nu ECHT is afgepakt.

Maar nee hoor corona wappies nemen we niet serieus. Weet, je eigenlijk gun ik nu iedereen die zo voorstander was van dit geweldige overheidsbeleid er zoveel mogelijk overlast van. Verder niet persoonlijk bedoeld maar in het algemeen.

Misschien dat de mensen nu eens echt wakker gaan worden.

Ik ben absoluut geen FVD fan. Maar als je ziet dat deze petitie als een malle gaat...

https://petities.fvd.nl/
Laatst gewijzigd door RVV op 17 dec 2020 10:20, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8361
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 17 dec 2020 10:12

Ach je hebt al zoveel geroepen, zodat je echt wel ergens gelijk krijgt.
Ik heb het artikel net toch maar geopend. Maar toen ik de opstellers zag, was de teneur me al duidelijk. Gelukkig hoeven deze mensen totaal geen rekenschap geven van hun ideeën. Hoeveel onzin ik al van Ira Helsloot gelezen heb.
Laatst gewijzigd door Jans op 17 dec 2020 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Slowracer
Forum-lid
Berichten: 1012
Lid geworden op: 13 sep 2011 15:21
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Gebruikersavatar Slowracer 17 dec 2020 10:16

@ 53x11, misschien jullie opvang even wijzen op deze link https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... noodopvang.
Als 1 van de ouders een cruciaal beroep heeft, dan moeten ze al opvang bieden.

Ik zit ook in de situatie dat mijn vrouw als arts wel een cruciaal beroep heeft en ik niet.
Opvang zei in eerste instantie ook dat er alleen noodopvang was voor kinderen waar beide ouders een cruciaal beroep hadden, maar na doorsturen van bijgevoegde link hebben ze hun beleid aangepast.
Zeer geleidelijk weer een beetje Slowracer

http://www.gaul.nl

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 17 dec 2020 10:21

RVV schreef: 17 dec 2020 10:09

Misschien dat de mensen nu eens echt wakker gaan worden.

Ik ben absoluut geen FVD fan. Maar als je ziet dat deze petitie als een malle gaat...

https://petities.fvd.nl/
"De mensen" bestaat niet...
Uiteraard komt er steeds meer weerstand, maar geen massale volksopstand.
Daarvoor hebben de meesten het (nog) veel te goed en teveel te verliezen.

Ps, Ik zou me geen illusie maken over het gezonde verstand dat nu ineens doorbreekt ,ook in de nabije toekomst gaat de mens (in het algemeen) gewoon door met waarmee men dit jaar enigszins ophield.
Er is permanent/latent veel sympathie voor het "gedachtengoed"van populistische clubs zoals van Wilders en Baudet? maar vooralsnog gooit men op tijd z'n eigen glazen in...
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 17 dec 2020 10:28

@slowracer
Dat weet ik, maar dan nog is er de twijfel of ze goed genoeg onderwijs krijgen (mijn tweede punt). Dat is verder mijn eigen afweging. Ik hoef ook niet zielig gevonden te worden. Ik sla alleen aan op mensen die menen te moeten impliceren dat "door mensen zoals ik" de lockdown veroorzaakt is. Nee, die is veroorzaakt door een incapabele regering.
Laatst gewijzigd door 53x11 op 17 dec 2020 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

gene
Forum-lid
Berichten: 2008
Lid geworden op: 06 jan 2006 02:33

gene 17 dec 2020 10:40

Ernie C. schreef: 17 dec 2020 08:23 Zie hier het probleem waar we deze lockdown aan te danken hebben. Nagenoeg iedereen, hoe braaf ze zichzelf ook vinden, blijft de randjes van het toelaatbare opzoeken.

De regering probeert linksom of rechtsom het aantal contactmomenten te beperken en de burger probeert juist nog zoveel mogelijk contacten te onderhouden.

Zoals ik al eerder vermeldde: WIJ zijn de epidemie!

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 17 dec 2020 10:43

Jammer dan dat dit virus niet wat dodelijker is dan!(?) :roll:
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6103
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 17 dec 2020 10:44

En het weerwoord dat je niet je eigen mening of perspectief mag geven in het geval er voorbeelden zijn van anderen die het slechter hadden.

In de categorie dat we nu niet moeten zeiken want de oorlog was erger.
Die manier van argumentatie ben ik allergisch voor. Omdat het je kansloos maakt als het ergens, ooit, bij iemand, minder is geweest om dat het nu, het huidige probleem, je eigen huidige situatie, te beschouwen en te wensen dat dat beter zou moeten en of kunnen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gesloten