Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27552
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 03 dec 2020 11:53

Er is geen enkel, ik herhaal geen enkel bewijs dat de geldende protocollen voor het goedkeuren van geneesmiddelen niet voor 100% gevolgd zijn m.b.t. de coronavaccins.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12644
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 03 dec 2020 11:54

Deels is daar niets mis mee. Geld verdienen het gaat alleen om de hoogte..........................en dat is een dunne lijn. Mag een directeur van bv Amnestie international een net zo hoog salaris krijgen als die van de shell of pfizer???

Mag een farmaceut dikke winsten maken, terwijl er met wat minder winst en bonussen (en de salarissen zijn er al heel hoog, waar ik zelf ook van profiteer!!!! Mijn vrouw werkt in de farma) meer mensen worden geholpen.

Mag een farmaceut een medicatie in Europa voor het drie voudige verkopen dan dat het in china doet?

Ik heb er geen pasklaar antwoord op, maar het zijn wel dingen om over na te denken met elkaar.

Je krijgt vaak het tegenargument dat de ontwikkelen veel geld kost, Dat is maar net hoe je het ziet. In absoluut getal wel in percentage valt het wel mee. De gemiddelde farmaceut doet nog geen 15% uitgegeven aan ontwikkeling van medicatie. Daarnaast zijn de gemiddelde resultaten drie keer hoger dan van de rest van de industrie.

Dan vind ik wel dat het op een andere manier moet worden ingericht.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12644
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 03 dec 2020 11:58

havana schreef: 03 dec 2020 11:53 Er is geen enkel, ik herhaal geen enkel bewijs dat de geldende protocollen voor het goedkeuren van geneesmiddelen niet voor 100% gevolgd zijn m.b.t. de coronavaccins.
Daar heb ik het persoonlijk niet over, dat interesseert me persoonlijk heel weinig. Ik gooi nu ook dagelijks dingen in mijn lichaam waarvan ik zeker weet dat het niet goed is en dat doet zo'n beetje de hele westerse bevolking.

Ik geloof ook echt wel dat die gevolgd zijn en daarnaast de medicatie die de gemiddelde Nederlander neemt een stuk slechter is dan 1 vaccin.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 03 dec 2020 12:31

Over die medicatie had ik het al eerder gehad.. daar werd verder niet meer op gereageerd.. want hoe dit vaccin reageert op de honderden zo niet duizenden verschillende soorten medicijnen die (chronisch) zieke mensen slikken is al helemaal niks over bekend.

Overigens boeit het mij niet zoveel of men mij een complot gekkie vind.

Mijn denkwijze en de manier waarop ik het hier verwoord zijn doordacht en beargumenteerd. Het is voor mij ook geen absolute waarheid. Maar met logisch redeneren kom je een aardig eind.

Bill Gates dingetjes, 5G kookt je hersenen en de twin towers waren een inside job vind ik ook allemaal te ver gezocht.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 03 dec 2020 13:16

Als je iets weet van het menselijk afweersysteem, dan weet je automatisch dat voor 90+% van de medicijnen er geen enkel effect kan zijn.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 03 dec 2020 13:44

Jeetje wat een geruststelling...

Alleen lopen er bijna 10 miljoen mensen met chronische gezondheidsklachten in Nederland rond die nagenoeg allemaal medicatie krijgen.

95% van de 75 plussers heeft een chronisch zieke aandoening met dito medicatie..

Gelukkig heeft straks een groot deel mazzel...

Hou toch op zeg dit is toch 1 groot rad van “fortuin” op deze manier..

Bron: https://www.volksgezondheidenzorg.info/ ... e-huisarts

lnnrtlnnrt
Forum-lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 28 nov 2011 14:48

lnnrtlnnrt 03 dec 2020 13:52

Gaat dit topic nog over hoe corona(maatregelen) je leven beïnvloed? Of over je mening over de maatregelen?

Ik ben namelijk vooral benieuwd naar ervaringen hoe corona(maatregelen) het fietsleven van mensen beïnvloed. Voor mij tot nu toe gelukkig nog weinig, behalve dat in grote groepen fietsen er even niet in zit, maar mijn woensdagavondritje laat ik in het donker en regen toch liever aan me voorbij gaan, dus geen probleem.

Zijn er al mensen op de racefiets door de teststraat geweest? Ik heb het overwogen, maar uiteindelijk toch maar met de auto geweest.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 03 dec 2020 14:11

lnnrtlnnrt schreef: 03 dec 2020 13:52
Zijn er al mensen op de racefiets door de teststraat geweest? Ik heb het overwogen, maar uiteindelijk toch maar met de auto geweest.
Nog niet een teststraat bezocht.., dus nvt ;-).

Qua fietsen.., samen met de fietsvakantie een trigger geweest een indoortrainer te komen.., en daarom nu ook een stuk of wat apps aan het testen (BigRing VR.., Trainerroad, en nu een maandje Zwift)..,
Andere sporten die ik doe..., schaatsen is bijna als een prof.., met 40 a 50man op de baan ipv 250. Alle ruimte, mooie ruime bochten op snelheid.
Zwembad max 12 personen in een 5 banen bad (25m).., weliswaar zwemmen in rondjes als we met >10 zijn.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 03 dec 2020 14:16

wasbeer2006 schreef: 03 dec 2020 11:58
havana schreef: 03 dec 2020 11:53 Er is geen enkel, ik herhaal geen enkel bewijs dat de geldende protocollen voor het goedkeuren van geneesmiddelen niet voor 100% gevolgd zijn m.b.t. de coronavaccins.
Daar heb ik het persoonlijk niet over, dat interesseert me persoonlijk heel weinig.
Ik neem aan dat Havana op NicoNB reageerde.., die dat expliciet wél benoemde.

En roepen dat protocollen niet gevolgd zijn, om daarmee te beargumenteren dat er een onverantwoordelijk groot risico wordt genomen. Dan moeten daar ofwel aanwijzigingen voor zijn, of harde bewijzen.

Niet hier, maar elders op het internet is de huidige argumentatie trouwens: "Doe maar je eigen onderzoek op internet, dan kom je er zelf wel achter" :mrgreen:
Dat doet dan weer denken aan Hans Teeuwen over gelovigen die argumenteren dat iets "geschreven staat" en dus waar is. Hij altijd een boekje bij zich heeft waarin staat "god bestaat niet"..
Je kan op internet onderzoek doen.., en je kunt argumenten en overtuigingen en hypotheses vinden voor wat je maar wilt geloven.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 03 dec 2020 14:33

MarkVeenstra schreef: 03 dec 2020 14:16
wasbeer2006 schreef: 03 dec 2020 11:58
havana schreef: 03 dec 2020 11:53 Er is geen enkel, ik herhaal geen enkel bewijs dat de geldende protocollen voor het goedkeuren van geneesmiddelen niet voor 100% gevolgd zijn m.b.t. de coronavaccins.
Daar heb ik het persoonlijk niet over, dat interesseert me persoonlijk heel weinig.
Ik neem aan dat Havana op NicoNB reageerde.., die dat expliciet wél benoemde.

En roepen dat protocollen niet gevolgd zijn, om daarmee te beargumenteren dat er een onverantwoordelijk groot risico wordt genomen. Dan moeten daar ofwel aanwijzigingen voor zijn, of harde bewijzen.

Niet hier, maar elders op het internet is de huidige argumentatie trouwens: "Doe maar je eigen onderzoek op internet, dan kom je er zelf wel achter" :mrgreen:
Precies, havana probeert mij de sigaar te laten zijn.
Ik kom er op terug want ik moet dat even goed uitzoeken, ik weet zeker dat ik het heb gelezen (niet op feesboek of nu.nl). En nu begint toch de twijfel toe te slaan, wat heb ik eigenlijk gelezen. :shock:

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 03 dec 2020 15:14

MarkVeenstra schreef: 03 dec 2020 14:16 KNIP
En roepen dat protocollen niet gevolgd zijn, om daarmee te beargumenteren dat er een onverantwoordelijk groot risico wordt genomen. Dan moeten daar ofwel aanwijzigingen voor zijn, of harde bewijzen.

Niet hier, maar elders op het internet is de huidige argumentatie trouwens: "Doe maar je eigen onderzoek op internet, dan kom je er zelf wel achter" :mrgreen:
Dat doet dan weer denken aan Hans Teeuwen over gelovigen die argumenteren dat iets "geschreven staat" en dus waar is. Hij altijd een boekje bij zich heeft waarin staat "god bestaat niet"..
Je kan op internet onderzoek doen.., en je kunt argumenten en overtuigingen en hypotheses vinden voor wat je maar wilt geloven.
Een van de kenmerken van komplotdenken is dat ze , hoe je het ook draait of keert, altijd wel gelijk hebben.....
Hoeveel spelden je er ook in steekt, er is er geen 1 tussen te krijgen.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 03 dec 2020 15:41

Lees dan gewoon even dit! Zo worden we al maanden in de zeik genomen met de PCR test waar alle beperkingen op worden gebaseerd.

https://www.rd.nl/artikel/902716-commis ... loep-nemen

Gesloten