Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Nieuwe racefiets zoektocht kan beginnen, resultaten meting toegevoegd

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8528
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 13 nov 2020 18:28

Bij Sensa kan je kiezen lengte stuurpen en breedte stuur kiezen,de rest is ook custom samen te stellen.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

franciscus82
Forum-lid
Berichten: 129
Lid geworden op: 27 mar 2017 07:51

franciscus82 13 nov 2020 19:10

@ Bluebird, klopt en daarom hoop ik dat ze gewoon een iets kortere stuurpen kunnen leveren. Anyway, de stuurpen heb ik zojuist besteld dus morgen maar monteren.

Laatste vraag, spacers, hebben die nog enige invloed op de reach? Heb er immers nog een aantal liggen voor de Sensa aangezien ik spacervrij rij (op die conische na).

Gebruikersavatar
bluebird
Forum-lid
Berichten: 652
Lid geworden op: 19 jul 2005 19:27
Locatie: huis in het bos

Gebruikersavatar bluebird 13 nov 2020 20:09

Met spacers komt her stuur natuurlijk vooral hoger. Dus stack verandert, niet de reach. https://racefietsblog.nl/wat-is-stack-e ... -te-weten/
Als je het een beetje inzichtelijk wilt maken, dan is bikegeo.net ook een leuke. Je vult de gegevens in van (max 3) fietsen. In het plaatje ernaast zie je dan de uitkomst. Doe je er spacers op of een andere stuurpen dan zie je meteen de gevolgen in beeld.
Let bij de nieuwe stuurpen trouwens ook op de hoek, meestal +-6 of +- 8 graden.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!

Fietspeuk
Forum-lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 15 aug 2020 12:39

Fietspeuk 02 dec 2020 23:04

franciscus82 schreef: 13 nov 2020 19:10 @ Bluebird, klopt en daarom hoop ik dat ze gewoon een iets kortere stuurpen kunnen leveren. Anyway, de stuurpen heb ik zojuist besteld dus morgen maar monteren.

Laatste vraag, spacers, hebben die nog enige invloed op de reach? Heb er immers nog een aantal liggen voor de Sensa aangezien ik spacervrij rij (op die conische na).
Met het toevoegen van een spacer wordt de reach inderdaad korter. De balhoofdbuis staat in een hoek, dus logischerwijs komt het stuur ietsje meer naar je toe staan; aldaar een kortere reach.

franciscus82
Forum-lid
Berichten: 129
Lid geworden op: 27 mar 2017 07:51

franciscus82 03 dec 2020 09:55

Rij inmiddels twee weken met een 9 cm stuurpen ipv de standaard 11, snap niet dat ik dat niet eerder heb gedaan. Overigens nog geen spacer toegevoegd.

Ook naar een aantal zaken in de buurt geweest om te oriënteren maar drama zoals bekend drama qua levertijden. Meeste interesse gaat vooralsnog uit naar de Orbea Orca met 105, kan prima met kortere pen worden geleverd (en dat riser stuur, ben er nog niet over uit want lijkt er niet heel fraai uit te zien).

Bottleneck worden de levertijden: juli 2021? Niet alleen Orbea overigens maar dat is inmiddels bekend. Staat me toch tegen om zo lang te wachten maar toch (een deel) van de cash te moeten neerleggen dus neig er vooralsnog naar om gewoon door te rijden met de Sensa en ergens volgend jaar te kijken hoe de vlag erbij hangt. Ondertussen rustig doorsparen om tzt het budget eventueel te verhogen.

Alleen de Trek dealer gaf aan waarschijnlijk ergens eind q1 te zitten qua emonda maar gezien hier de omgeving is vergeven van de Treks toch geen animo voor (nog los van het al dan niet passend zijn).

Gebruikersavatar
bluebird
Forum-lid
Berichten: 652
Lid geworden op: 19 jul 2005 19:27
Locatie: huis in het bos

Gebruikersavatar bluebird 03 dec 2020 11:52

Tja, levertijden. Maar als je nu prima rijdt op je 'oude' fiets is dat toch prima voor het winterseizoen (pekel en rotzooi op de weg)?Vanaf het voorjaar hopelijk op je nieuwe fietsje, meer motivatie ga je niet krijgen hoor ;) Mijn eerste rit op de nieuwe was ook iets van eind maart, heerlijk in het voorjaarszonnetje.
Hierboven wel een goede tip dat inderdaad zowel stack als reach veranderen bij andere stuurpenlengte. Dit vond ik een handige tip (thnx, KorNuit) in een ander topic: http://yojimg.net/bike/web_tools/stem.php
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!

Alex Slok
Forum-lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 mei 2013 09:51
Locatie: Rotterdam

Alex Slok 03 dec 2020 22:16

franciscus82 schreef: 03 dec 2020 09:55Meeste interesse gaat vooralsnog uit naar de Orbea Orca met 105, kan prima met kortere pen worden geleverd (en dat riser stuur, ben er nog niet over uit want lijkt er niet heel fraai uit te zien).
Je kunt hem ook met een standaard stuur bestellen als je de riser niet mooi vind. Ik heb hem wel met de riser besteld, want dat kwam voor mijn reach beter uit. Ik heb wel een stuurpen van 90mm gekozen ipv de standaard 100mm.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15947
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 03 dec 2020 22:19

Je betaald toch geen voorschot bij het bestellen van een fiets.
Een handtekening kan nog net maar daar stopt het voor mij.
I know myself like no one else
Nothing to defend

flymara
Forum-lid
Berichten: 95
Lid geworden op: 08 sep 2013 12:45

flymara 04 dec 2020 12:07

Canyon endurace (M) of Rose reveal (55). Succes!

Pollekes
Forum-lid
Berichten: 190
Lid geworden op: 13 okt 2014 20:30

Pollekes 04 dec 2020 13:06

franciscus82 schreef: 03 dec 2020 09:55
Bottleneck worden de levertijden: juli 2021? Niet alleen Orbea overigens maar dat is inmiddels bekend. Staat me toch tegen om zo lang te wachten maar toch (een deel) van de cash te moeten neerleggen dus neig er vooralsnog naar om gewoon door te rijden met de Sensa en ergens volgend jaar te kijken hoe de vlag erbij hangt. Ondertussen rustig doorsparen om tzt het budget eventueel te verhogen.

Als je het geduld hebt, om te wachten dan denk ik dat je na volgend jaar zomer, de wereld aan "nauwelijks gebruikte" fietsen op marktplaats gaat vinden.

Heel veel mensen hebben vanwege de coronacrisis een fiets gekocht, maar komen er een keer achter dat hij uiteindelijk in de schuur stof hangt te verzamelen.
Ook hebben ze vaak vanwege beperkt aanbod en het feit dat het geld toch niet aan een vakantie kon worden uitgegeven, hun budget flink opgerekt, waardoor er echt wel hele mooie exemplaren bij zullen zijn.

franciscus82
Forum-lid
Berichten: 129
Lid geworden op: 27 mar 2017 07:51

franciscus82 04 dec 2020 13:16

Mooie suggestie maar de werkgever wil een factuur op mijn naam. Gaat hem helaas niet worden dus.

Canyon toch huiverig ivm twee linker handen. Tevens geen interesse in de kleuren van de Endurace.

@ LCSMet,

Is het niet normaal dat een (kleine) aanbetaling wordt gevraagd?

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 05 dec 2020 21:16

Ik heb nog nooit een voorschot betaald zelfs geen bestelbon MAAR ik nam de fiets wel direkt mee naar huis (is dus niet relevant) Maar al de verkoper aan je , bestelde fiets, nog wat moet aanpassen vind ik het niet verkeerd dat hij hiervoor een voorschot vraagt.

Plaats reactie