Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 22 nov 2020 13:00

Ik snap je intentie, maar is imho maar deels correct. Bevolkingsgroei in bijv India of in Afrika staat natuurlijk los van de reislust van de westerse wereld.
En qua reislust: wie hier zonder zonde is werpe de eerste steen.....
Less is bore

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 22 nov 2020 13:20

Dat heb ik gedaan ;)

Ik ga eigenlijk nooit op vakantie, en ben nog nooit Europa uit geweest.

alien
Forum-lid
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jun 2008 18:58

alien 22 nov 2020 13:47

robbebopper schreef: 22 nov 2020 12:53Het probleem is niet de grootte van de wereldbevolking.
Inderdaad. Tenminste, niet zozeer in absolute aantallen. Overbevolking is geen kwestie van bevolkingsgrootte an sich, maar van bevolkingsdruk.
Het probleem is dat een groot […]
*klein
[…] deel van die bevolking ( lees het meer welvarende deel) denkt dat […]
Buitensporig inteert op de draagkracht van onze leefomgeving.
Vorsprung durch Pedantik

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7966
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 23 nov 2020 00:22

Ik ben de draad helemaal kwijt nu hoor!!
Al die insinuaties! Zeg het eens gewoon in duidelijke bewoordingen! Wie, wat en waarom?!
Beetje laf om alleen maar in verdekte termen te spreken....

@RVV: tav het vaccin: wat is nu eigenlijk het probleem? Lees je eens in en trek je conclusies ipv al die complottheorieën te ventileren die nergens op gebaseerd zijn Er is de laatste tijd genoeg over gepubliceerd! Wat zijn jouw bronnen? Ik ben benieuwd
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 23 nov 2020 06:53

Uhm complot theorieën ? Zijn gewoon feiten die ik vermeld.

Het probleem is, dat men domweg niet kan weten hoe dit vaccin zal uitpakken als er miljoenen mensen gevaccineerd gaan worden. Maar als jij dat wel weet. Laat je lekker vaccineren.

Overigens ben ik niet ziek en ook niet bang om ziek te worden want ik heb meer vertrouwen in mijn eigen immuunsysteem dan in de een spuit waar heel veel aan verdiend gaat worden door bepaalde partijen.

Gebruikersavatar
Slowracer
Forum-lid
Berichten: 1011
Lid geworden op: 13 sep 2011 15:21
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Gebruikersavatar Slowracer 23 nov 2020 07:28

RVV schreef: 23 nov 2020 06:53 Overigens ben ik niet ziek en ook niet bang om ziek te worden want ik heb meer vertrouwen in mijn eigen immuunsysteem dan in de een spuit waar heel veel aan verdiend gaat worden door bepaalde partijen.
En juist dat vertrouwen in je eigen systeem kan je wel eens opbreken. Ik spreek helaas uit ervaring. Ik ben niet bang voor griep, been there, done that and survived it. Corona heeft bij mij toch heel anders uitgepakt. Zit inmiddels 5 weken thuis, conditie/uithoudingsvermogen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen. Op de fiets naar de winkel gaat net (is wel 500 meter...), maar veel meer aan inspanning kan ik niet doen. Als ik aan de beurt ben voor het vaccin, dan weet ik het wel.
Zeer geleidelijk weer een beetje Slowracer

http://www.gaul.nl

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 23 nov 2020 08:03

Met dat vaccin hebben we het over eerst de groep 60+ en de risicogroepen vaccineren. Dan zit je in een voorkeursgroep van 5 tot 7 miljoen mensen. Dus dat schiet nog niet zo op in volgorde bepalen van vaccineren.

Maar hoe zit het met mensen die, aantoonbaar, corona gehad hebben? Komen die achteraan in de rij? Want in principe hebben zij al iets van afweer opgebouwd toch? Of in ieder geval geheugen in het afweersysteem om een eventuele 2e besmetting beter te tackelen.

Daarnaast vraag ik me nog altijd af hoeveel mensen al met het virus in aanraking zijn geweest. We hebben natuurlijk de besmetting gevallen. Zitten vast ook een stuk dubbelen bij (voorbeeld uit de sport.., meneer Rossi, motorrijder, heeft al 4x corona gehad.... volgens de tests. Dat wil zeggen, hij is 1x ziek geweest en in de 5 weken daarna heeft hij nog 3 positieve tests ingeleverd met alle sportieve consequenties van dien.... dank aan de PCR test denk ik dan).
Maar ook de beginperiode, wintersport, carnaval etc. Voordat de 1e maatregelen kwamen hebben we dat virus al een paar weken in Nederland gehad. Enorm besmettelijk, dat geloof ik wel, dan moeten toendertijd toch tienduizenden mensen (of nog een factor meer), al besmet zijn geraakt? Ook al is dat zonder ziekteverschijnselen geweest, is dat wel relevant in het kader van groepsimmuniteit lijkt me.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

mackersv2.0
Moderator
Berichten: 3076
Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48

mackersv2.0 23 nov 2020 08:14

Dan zoek je de meest recente cijfers van de bloedbanken eens op.
Die komen geregeld met een update m.b.t. het percentage donors dat antistoffen tegen Corona heeft.

Ik denk niet dat dat percentage inmiddels boven de 10% gestegen is.
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16216
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 23 nov 2020 08:37

Het is belangrijk om te bedenken dat de antistofconcentratie gemeten wordt door testen die wereldwijd pas net ontwikkeld zijn. Aan veel extra nieuwe testen wordt nog gesleuteld
Van de site van Sanquin. Tot zover de betrouwbaarheid van dat percentage...
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 23 nov 2020 08:41

Ja, en vraag een de medici hier.., Het gaat niet altijd om de antistoffen in je lichaam toch? Maar om de kunde van je afweersysteem om adequaat te reageren op het moment dat een virus binnen komt.
Zo werkt dat toch ook met vaccinaties, ook met alle vaccinaties die we al tientallen jaren in vol vertrouwen aan kinderen geven? Gaat toch als het ware om het "trainen" van je afweersysteem, niet per se om standaard een dosis antistoffen in je bloed te hebben zitten?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 23 nov 2020 09:05

Slowracer schreef: 23 nov 2020 07:28
RVV schreef: 23 nov 2020 06:53 Overigens ben ik niet ziek en ook niet bang om ziek te worden want ik heb meer vertrouwen in mijn eigen immuunsysteem dan in de een spuit waar heel veel aan verdiend gaat worden door bepaalde partijen.
En juist dat vertrouwen in je eigen systeem kan je wel eens opbreken. Ik spreek helaas uit ervaring. Ik ben niet bang voor griep, been there, done that and survived it. Corona heeft bij mij toch heel anders uitgepakt. Zit inmiddels 5 weken thuis, conditie/uithoudingsvermogen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen. Op de fiets naar de winkel gaat net (is wel 500 meter...), maar veel meer aan inspanning kan ik niet doen. Als ik aan de beurt ben voor het vaccin, dan weet ik het wel.
Heel vervelend en veel beterschap (serieus) maar een vaccin is ook geen enkele garantie dat je niet ziek kunt worden van corona.

Andersom is het ook geen zekerheid dat je heel ziek word als je het virus oploopt.

Ook krijg je geen garantie dat je niet ziek word van een vaccin.

Ieder lichaam reageert immers anders in drie bovenstaande situaties.

Dus om nou maar op voorhand er van uit te gaan dat het vaccin de heilige graal is?

Ik hanteer het adagium, je hoeft niks te maken wat niet gebroken is.

Gebruikersavatar
vantheman
Forum-lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 29 aug 2009 14:29
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar vantheman 23 nov 2020 10:29

RVV schreef: 23 nov 2020 09:05 Heel vervelend en veel beterschap (serieus) maar een vaccin is ook geen enkele garantie dat je niet ziek kunt worden van corona.

Andersom is het ook geen zekerheid dat je heel ziek word als je het virus oploopt.

Ook krijg je geen garantie dat je niet ziek word van een vaccin.

Ieder lichaam reageert immers anders in drie bovenstaande situaties.

Dus om nou maar op voorhand er van uit te gaan dat het vaccin de heilige graal is?

Ik hanteer het adagium, je hoeft niks te maken wat niet gebroken is.
Het vaccin is er niet alleen om te zorgen dat je zelf niet ziek wordt maar ook (nog belangrijker) om te voorkomen dat je anderen kan besmetten.

Gesloten