Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst 2020

leon1
Forum-lid
Berichten: 2818
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 18 nov 2020 11:02

Gisteren een rit gepland naar wat heuvels in het Uedemer Hochwald in Duitsland. Ik start vanuit het huis van mijn moeder (die woont pal op de grens bij Weeze in de buurt). Na 14km lekke band.... bandje gewisseld en vervolgens het CO2 patroon laten leeglopen in de lucht in plaats van in de band.... Dat werdt lopen dus. Eerst terug naar Weeze om te kijken of daar een fietswinkel zat... Maar helaas. Toen toch maar even gebeld om opgehaald te worden.

Volgende keer toch maar een pomp mee....of de CO2 pomp op het ventiel houden als ik de cartridge op de pomp schroef....

Uiteindelijk is het dus een mooie rit van wel 14 hele kilometers geworden (en 7km lopen).
Ride bikes, not tanks!

roos1
Forum-lid
Berichten: 636
Lid geworden op: 17 mei 2006 09:24

roos1 18 nov 2020 12:16

Nou zou ik denk toch even bij iemand aanbellen op ze een pomp te leen hebben :)
Gr Roos

leon1
Forum-lid
Berichten: 2818
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 18 nov 2020 13:04

Nou ja, als Nederlander in Duitsland (toch niet echt aangeraden nu) en dan met die corona... Ik heb er zeker over nagedacht maar de kans iemand te treffen die een pomp heeft voor een prestaventiel...en niet terugdeinst om even te helpen juist vanwege corona... Laat maar zitten.

Als ik geen noodlijntje had gehad om mij te op te pikken dan had ik wel een taxi besteld. Alleen had ik geen mondkapje mee. Dat is niet handig. Die gaat de volgende keer dus ook mee.
Ride bikes, not tanks!

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5698
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 25 nov 2020 11:39

Gisteren vroeg in de auto richting Barendrecht om met een maatje te gaan fietsen.
Hij zit tussen twee banen in dus heeft de tijd hiervoor.
Zelf een snipperdag genomen.
Eerst maar eens de Hoekse Waard in.
Wat een koud tegenwindje hadden we daar.
En maar niet te spreken over de bagger op de weg. (had ik kunnen weten. :( )
Via het pontje naar Spijkenisse om pannekoeken te eten bij zijn moeder.
Na de pannekoeken via de Botlek naar de Benelux-tunnel.
En toen via de noordkant van Rotterdam over de Brienenoordbrug terug naar huis.
Leuk ritje, net geen 100 km.
Conditie kan beter ;)
https://www.strava.com/activities/4384479839

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1136
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 26 nov 2020 23:45

Theo V schreef: 25 nov 2020 11:39 Gisteren vroeg in de auto richting Barendrecht om met een maatje te gaan fietsen.
Hij zit tussen twee banen in dus heeft de tijd hiervoor.
Zelf een snipperdag genomen.
Eerst maar eens de Hoekse Waard in.
Wat een koud tegenwindje hadden we daar.
En maar niet te spreken over de bagger op de weg. (had ik kunnen weten. :( )
Via het pontje naar Spijkenisse om pannekoeken te eten bij zijn moeder.
Na de pannekoeken via de Botlek naar de Benelux-tunnel.
En toen via de noordkant van Rotterdam over de Brienenoordbrug terug naar huis.
Leuk ritje, net geen 100 km.
Conditie kan beter ;)
https://www.strava.com/activities/4384479839
Je maatje woont een wijk naast mij :lol:

Leuk rondje!
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 28 nov 2020 16:16

Vandaag rondje Heuvelland, 100km, en weer eens iets anders uitgezet dan gebruikelijk. Deze keer Dode Man als belangrijkste beklimming. Die ben ik pas 1x eerder op gereden, wel diverse keren naar beneden met de ATB. Vandaar schrok die mij nogal af, in het midden staat een bankje en bord 18% en dan zie je de weg gewoon naar beneden duiken. En die viel behoorlijk mee, Keutenberg ligt om de hoek maar die kost meer moeite. Bij het bankje twee mannen met racefietsen aan het uithijgen. De ene zei nog "jaloers" toen ik er langs reed. Die beklimming moet je toch met enig gemak kunnen nemen anders, er is zat in de omgeving dat ook moeite kost. Bovenaan merk je goed het verschil in beklimmingen, Keutenberg kost me tijd om daarna weer in het normale tempo te komen en bij de Dode man heb ik dat niet.
Bij Visé het Albertkanaal opgezocht, lekker over vlakke paden terug naar huis zoeven. Wind tegen dus dat zat niet mee....kerel met een Giant die ik inhaalde ging in de slipstream. Dat doe je op dit moment toch niet! Hij vond het blijkbaar wel makkelijk zo, laat de ander maar werken. Paar keer versneld en dan kwam hij toch steeds weer bij zodra ik normaal tempo ging rijden. Niks tegen profiteurs, maar in Coronatijd moeten we afstand houden, geldt blijkbaar niet op de racer.
Eindelijk zag ik hem al een tijd niet meer, even neus leeg blazen, bleek die kerel er och nog te rijden. Ja, sorry hoor maar ik ga niet omdraaien als het niet aannemelijk is dat er klevers zitten.

Fijne temperatuur overigens, zelfs nog 13°C gezien op de Fenix (stuurmontage). En de 8000km grens overschreden :)
Laatst gewijzigd door Ramon73 op 28 nov 2020 17:39, 3 keer totaal gewijzigd.
Dogma F

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 28 nov 2020 16:56

roos1 schreef: 18 nov 2020 12:16 Nou zou ik denk toch even bij iemand aanbellen op ze een pomp te leen hebben :)
Hoe groot schat je de kans in dat je daar een fietspomp aantreft waarmee je een band met Presta ventiel kunt oppompen? ;)
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 28 nov 2020 17:04

De Tukker schreef: 28 nov 2020 16:56
roos1 schreef: 18 nov 2020 12:16 Nou zou ik denk toch even bij iemand aanbellen op ze een pomp te leen hebben :)
Hoe groot schat je de kans in dat je daar een fietspomp aantreft waarmee je een band met Presta ventiel kunt oppompen? ;)
Verloopnippel meenemen ;)
Bikers are not alone

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 28 nov 2020 17:33

Puffdaddy schreef: 28 nov 2020 17:04
De Tukker schreef: 28 nov 2020 16:56
roos1 schreef: 18 nov 2020 12:16 Nou zou ik denk toch even bij iemand aanbellen op ze een pomp te leen hebben :)
Hoe groot schat je de kans in dat je daar een fietspomp aantreft waarmee je een band met Presta ventiel kunt oppompen? ;)
Verloopnippel meenemen ;)
+1 :like:

Die heb ik dan toevallig wel in mijn hutkoffer, maar wie heeft er normaal gesproken zo'n ding bij zich? :lol:
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

0475
Forum-lid
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 apr 2020 09:56

0475 28 nov 2020 17:35

Met de van vriend geleende vriendin een “rondje rond de kerk” gedaan vanmorgen. Kwamen nog een warmbloedige fietser in korte koersbroek tegen. Brrr. Ik keek op mijn Garmin.....4,5 graden Celsius. Volgens de vriendin waren wij maar een stel “watjes” met onze lange broek, overschoenen, handschoenen en drie laagjes boven kleding.

Maar wel lekker gefietst.

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1704
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 28 nov 2020 18:40

Vanochtend idd ook een stukkie op de stadsfiets om boodschappen in een naburig dorp te doen. Veul wielrenners tegen gekomen, en inderdaad ook drie in korte broek.........
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 28 nov 2020 19:09

Voor de rijders die wat sneller onder kou te lijden hebben, zelf ben ik perfect bediend met Pearl Izumi winterkleding. Dat jaar nog niet meer winterkleding gedragen dan PI lange winterboek en wintertrui. En toch al op een ochtend -1,9° gezien, klein stukje weliswaar.
Dogma F

Plaats reactie