Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

raiju
Forum-lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 23 apr 2011 18:27

raiju 06 nov 2020 13:23

@sensawielerfan, dat valt wel mee. Dat was een cannondale supersix van dit jaar, Ultegra mechanisch/disc en deze wielen.

Die ligt helaas in onderdelen uit elkaar na een valpartij. Omdat ik geen datum heb wanneer een vervangend frame komt, heb ik deze gekocht. Met in mijn achterhoofd de gedachte goedkoop is duurkoop. Er is ook niet veel te koop.

Van deze canyon met deze afmontage wist ik zeker dat het goed genoeg is. Wat blijkt: het is een super fijne fiets.
Wat opvalt: bochten sturen gaat goed. Over slecht wegdek filtert het frame en banden voldoende weg. Met losse handen rolt hij beter rechtdoor dan de vorige. de r7000 onderdelen doen hun taak goed op deze korte termijn. De glanzende lak is tov de matte lak gemakkelijker schoon te houden. Het CP10 stuur voelt fijn in alle drie de posities. De wielset was al perfect.

Wat minder goed uitvalt: bij hard remmen trilt de voorrem. De achterkant bokt een beetje als ik over een bultje rijd. De aandrijving loopt stroever voor mijn gevoel. Het iets hogere gewicht was te verwachten.

Ik mis mijn andere fiets alleen maar omdat daar een powermeter op zat. Voor de rest is dit prima.

Vizionary
Forum-lid
Berichten: 258
Lid geworden op: 17 jul 2013 23:31
Locatie: Limburg België

Vizionary 08 nov 2020 16:10

Iemand enig idee wat ik nog kan vragen van prijs voor een Endurace cf sl 8.0 aangekocht op 27/1/2020? Met ultegra di2 met schijven, racing red en Carbon Reynolds wielen. Staat nu 4300 op de site. Er is ongeveer 3-4000km mee gereden, geen krasje oid te zien. Heb mijn oog laten vallen op de nieuwe aeroad, die ik oorspronkelijk ook wou aankopen. Na lang wikken en wegen toch besloten mijn endurace te gaan verkopen en een aeroad te bestellen. Is 3000 euro te optimistisch of eerder te weinig?

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6102
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 08 nov 2020 16:58

Klinkt veel geld... Maar het is momenteel wel een gekke markt.

Geheel terzijde, vraag ik me wel af hoe je, qua goed passende geometrie bij een racefiets, kunt switchen tussen endurace en aerroad.
De ene is comfortabel, relatief kort en rechtop. De ander is gestrekt, diep en veel meer gericht op volbloed racen in de beugel. Wat opzich prima is als je de lichaamsbouw en lenigheid mee brengt, maar dan snap ik de tijdelijke endurace weer niet.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3390
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 08 nov 2020 17:15

Ja inderdaad; het enige wat die fietsen gemeenschappelijk hebben, is het merk.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15962
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 08 nov 2020 17:35

Vizionary schreef: 08 nov 2020 16:10 .......mijn endurace te gaan verkopen en een aeroad te bestellen. Is 3000 euro te optimistisch of eerder te weinig?
Past de endurace je niet?
Beide fietsen hebben toch een verschillende geometrie,
Wat betreft de vraagprijs, ik vind 3000 euro voor een toch 2ehandsfiets veel geld.
Met wat uitkijken heb je voor dit geld een splinternieuwe met, op de wielen na, bijna dezelfde afmontage.
Maar wie weet, nu Canyon zijn prijzen naar boven heeft aangepast en de wachttijden weer oplopen.
Niet geschoten is altijd mis.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Vizionary
Forum-lid
Berichten: 258
Lid geworden op: 17 jul 2013 23:31
Locatie: Limburg België

Vizionary 08 nov 2020 17:51

Ik wil inderdaad een veel sportievere fiets/zithouding. Ik voel het gewoon niet met mijn endurace, het voelt niet als een racer vind ik persoonlijk. Qua comfort kan ik best wel wat verdragen, heb niet snel rugklachten oid. Ik ben ook van plan me echt meer op het sportieve aspect te richten qua wedstrijden enz. Ik vind de endurace persoonlijk te comfortabel, niet wat ik in een racer zoek. Maar laten we het onder een impulsieve aankoop plaatsen, alles was uitverkocht bij Canyon en ik had “echt” een nieuwe fiets nodig ;)

Eddy Merckx
Forum-lid
Berichten: 146
Lid geworden op: 15 feb 2018 09:27

Eddy Merckx 09 nov 2020 09:06

Prijs van €3000 lijkt mij correct voor zowel koper als verkoper.

Wouter2020
Forum-lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 jun 2020 12:17

Wouter2020 09 nov 2020 09:15

Ik vindt € 3000 echt een hele hoge prijs. Je kan een gokje wagen maar iets in de range van € 2200/€ 2400 lijkt me realistischer.

sworkskid
Forum-lid
Berichten: 157
Lid geworden op: 15 aug 2019 01:41

sworkskid 09 nov 2020 09:21

2800€, geloof ik sterk in
En die geometrie ? Haha, wisselen jullie nooit van fiets ? Ik doe niks anders

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5071
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 09 nov 2020 09:27

MarkVeenstra schreef: 08 nov 2020 16:58 Klinkt veel geld... Maar het is momenteel wel een gekke markt.

Geheel terzijde, vraag ik me wel af hoe je, qua goed passende geometrie bij een racefiets, kunt switchen tussen endurace en aerroad.
De ene is comfortabel, relatief kort en rechtop. De ander is gestrekt, diep en veel meer gericht op volbloed racen in de beugel. Wat opzich prima is als je de lichaamsbouw en lenigheid mee brengt, maar dan snap ik de tijdelijke endurace weer niet.
Dat kan prima. Ik zit nagenoeg hetzelfde op mijn crosser als mijn Canyon Ultimate CF SLX terwijl de geo's enorm verschillend zijn. Op de endurance doe je dan een langere pen en eventueel -17 graden. Dat heb ik ook op mijn crosser (waar ik voornamelijk mee op de weg fiets in de winter).

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6102
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 09 nov 2020 10:06

sworkskid schreef: 09 nov 2020 09:21 2800€, geloof ik sterk in
En die geometrie ? Haha, wisselen jullie nooit van fiets ? Ik doe niks anders
Qua racefietsen heb ik er maar 1 ;-) Dus nee.
En als je, zoals hier nu, een fiets koopt omdat je zonder fiets zat, was het ook niet om te kunnen wisselen tussen fietsen.

Tuurlijk kan het allemaal wel. Ik vond het gewoon bijzonder.
Maar de uitleg is ook duidelijk toch? Er moest even snel een fiets komen, en de endurace was beschikbaar al had hij liever een langer en lager model fiets gehad..., maar wellicht was het al direct met het oog op de nieuwe aeroads, dat het toch niet zinvol was om veel tijd te spenderen in doorzoeken naar een tussenfiets die perfect was. Dus met de uitleg erbij snap ik het veel beter.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Vizionary
Forum-lid
Berichten: 258
Lid geworden op: 17 jul 2013 23:31
Locatie: Limburg België

Vizionary 09 nov 2020 12:36

Klopt, zo is het ook. Ik weet ook niet of 3000 euro realistisch, vandaar dat ik het hier even navraag. Het is altijd handiger om de meningen van anderen te vergelijken en te horen. Maar goed ik heb nu ongeveer een idee van wat zou kunnen. Nu nog wachten op de aeroad om te kunnen bestellen, en een koper vinden voor mijn endurace.

Plaats reactie