Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6103
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 02 nov 2020 13:47

De modellen zullen er wel zijn.
De input voor de modellen zijn interessanter.

Maar in feite is het allemaal echt niet zo moeilijk..., Het is een vrij besmettelijk virus, dus als je het aantal contactmomenten tussen personen verminderd, verlaag jet het risico op besmettingen.

Er zullen wat zijtakjes zijn.., hoe zit het met je imuunssysteem als je het virus een keer gehad hebt, en het geheugen daarvan (niet zo zeer direct het aantal antistoffen dat je nog bij je zou dragen). Doet dat iets aan groepsimmuuniteit, en is daarom een volledige lockdown wel of niet bevorderlijk voor de langere termijn?
Contactbesmettingen.., blijkt in lab aantoonbaar een risico te zijn. Hoe de werkelijke situatie zich verhoudt tot een labomgeving is onduidelijk (winkelwagentjes, producten in schappen). Dus ook een onderwerp waar je iets van kunt vinden en kunt verschillen van mening over maatregelen hieromtrent.
Al dan niet regionale verschillen in maatregelen..., nu vinden wij het ver rijden van Groningen naar Amsterdam of Maastricht, maar op de wereldkaart gezien is heel Nederland natuurlijk zo klein dat je dat prima als 1 regio kunt beschouwen. Het wordt er qua naleving door burgers en handhaving in ieder geval veel minder makkelijk van als je in dit kleine land ook nog eens een lappendeken aan maatregelen gaat krijgen - wat er toch al her en der is of was, door de veiligheidsregio's.

Overigens, de laatste paar weken erg weinig gehoord van Bruls, Aboutaleb en Halsema..,. zijn ze minder in het nieuws, of lees ik selectiever? Eerder waren dit dé 3 burgemeesters die om de dag wel een mening lieten optekenen over de maatregelen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

klaastuin
Forum-lid
Berichten: 538
Lid geworden op: 27 mar 2014 14:32

klaastuin 02 nov 2020 13:48

@NicoNB: ik denk inderdaad dat ze dat soort dingen overleggen. En dit geval was het ook andersom: het OMT adviseerde de restaurants open te houden en de regering besloot alles dicht te gooien.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 02 nov 2020 13:55

@markveenstra: ik heb die drie musketiers nog geen moment gemist :lol:

Straks nog even misbruik maken van de situatie door een zogenaamd eenmalig vuurwerkverbod. Kunnen ze mooi volgend jaar dat geruisloos doorvoeren :evil:
Less is bore

klaastuin
Forum-lid
Berichten: 538
Lid geworden op: 27 mar 2014 14:32

klaastuin 02 nov 2020 14:13

Nog even een kleine aanvulling over de modellen: Hier meer info over de modellen. Waar ik op doelde qua specifieke info staat onder het kopje "De impact van COVID-19 maatregelen op aantal contacten per persoon in Nederland". De leeftijdsspecifieke informatie over het aantal contacten is idd verwerkt in de modellen die het RIVM gebruikt. En hier wordt uitgelegd waarom dat van belang is.

Het gaat dus niet zozeer om het aantal bewegingen, maar om het aantal contacten. En uiteraard is het model niet zo specifiek dat je onderscheid kunt maken tussen hockey en voetbal, maar wel tussen jeugd- en volwassenensporten b.v.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3529
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 02 nov 2020 14:19

daniel1975 schreef: 02 nov 2020 13:55 @markveenstra: ik heb die drie musketiers nog geen moment gemist :lol:

Straks nog even misbruik maken van de situatie door een zogenaamd eenmalig vuurwerkverbod. Kunnen ze mooi volgend jaar dat geruisloos doorvoeren :evil:
Dat zou dan wel een positieve spin-off zijn.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 02 nov 2020 14:41

Het afschaffen van dat kleffe gezoen is voor mij al genoeg. Om het nieuwe jaar in te knallen heb ik nog wel een blik carbid staan, eigenlijk bedoeld om de mollen mee te verjagen.
Campagnolo Ultra Dork

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12661
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 02 nov 2020 14:46

Het gaat maar om 1 ding, wat is verkoopbaar aan het grootste publiek en leiden de bewindslieden het minste verlies.

Het eerste is dat we een niet te directe keuze tussen leven en dood willen maken aan de voordeur. En dat snap ik ergens wel. Er zijn nu al weer advocaatjes bezig voor mensen die overgeplaatst zijn of moeten worden.

Kan toch ook niet anders 130 kanker doden en nog een eens zoveel aan hart en vaatziekten per dag hoor je niemand over. Maar daar zit een mooi verdien model op en zijn we aan gewend. Dit is nieuw en nu gaan we de goed zijn voor de mensen die we willen redden.

Stel dat ons land wel die keuze gaat maken, de economie gaat toch naar de klote want we zijn afhankelijk van andere landen. Krijgen ze en de schuld van de economie en van de doden, dat gaat toch niemand doen.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12661
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 02 nov 2020 14:48

Ernie C. schreef: 02 nov 2020 14:41 Het afschaffen van dat kleffe gezoen is voor mij al genoeg. Om het nieuwe jaar in te knallen heb ik nog wel een blik carbid staan, eigenlijk bedoeld om de mollen mee te verjagen.
Ben jij dat??

https://www.youtube.com/watch?v=tYfOJod-Of0

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 02 nov 2020 15:20

Dat zie je toch meteen aan dat afgetrainde wielrennerslijf? :mrgreen:
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 02 nov 2020 15:22


Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 02 nov 2020 15:46

Ondertussen zet de daling van het aantal positieve testresultaten stug door. Niet dat ik geloof dat dit nou zoveel verband houdt met de maatregelen, maar hopelijk is dit voldoende sein aan de overheid om rap te gaan stoppen met het verder beperken van grondrechten, en kunnen al die bange vrijheidshatende lock-down wensende schapen ook weer even hun kop houden.
Ofzo.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 02 nov 2020 15:48

Uit een ander topic
53x11 schreef: 29 okt 2020 22:58 Nou inderdaad, een inmiddels 4 pagina's lang topic over het vastdraaien van een ventieldopje van een bejaardenfiets is pas écht een aanwinst voor dit forum. Discussieer vooral verder!
Het lijkt inmiddels een trend te worden, vragen over wel heel simpele vraagstukken.
Lekkende ventieldopjes, thuiskombandjes etc

Coronaverveling?

Gesloten