Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Vuelta 2020 (start niet meer in Utrecht)

klaastuin
Forum-lid
Berichten: 538
Lid geworden op: 27 mar 2014 14:32

klaastuin 01 nov 2020 23:51

Het lijkt een beetje het thema van de grote rondes dit jaar: de beste ploeg heeft niet de kopman om het af te maken... Al is er voor de saaie Sloveen natuurlijk nog van alles mogelijk.

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 02 nov 2020 07:24

Wat moet Roglic doen om niet meer "saai" te zijn?
Hij wint tot nu toe drie etappes en staat netjes kort in het klassement; prima toch?

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4517
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 02 nov 2020 08:05

Haha het is voor sommigen nooit goed. Domineert Jumbo Tour en Vuelta dan hebben ze binnen no time sky/Ineos imago. Met dito doping insinuaties. Nu de kopman niet uitblikt is t saai... tja ga dan lekker curling kijken ofzo.

klaastuin
Forum-lid
Berichten: 538
Lid geworden op: 27 mar 2014 14:32

klaastuin 02 nov 2020 10:55

Ik heb geen enkele behoefte om een andere sport te gaan kijken. Juist doordat het sterkste team niet de sterkste kopman lijkt te hebben is het geregeld koers in de Giro en Vuelta. Maar dat staat los van het feit of Roglic een aantrekkelijke renner is. Ik vind van niet. Hij heeft 0 uitstraling voor de camera en in de koers is het nou ook niet direct iemand die het avontuur zoekt. Ja, hij wint een paar etappes, maar dat is telkens door een sprintje van een groep te winnen. Leuk voor hem en voor de ploeg, maar ik wordt er niet heel erg warm van. Ik gun hem de zege in de Vuelta overigens van harte. Zo ben ik dan ook wel weer ;-)

HarryuitHilversum
Forum-lid
Berichten: 733
Lid geworden op: 29 jan 2016 09:05

HarryuitHilversum 02 nov 2020 11:17

Ik vind Roglic best een attractieve renner. En een winnaar ook. Hij pakt etappes en een monument dit jaar. Toch is dat niet genoeg. Alleen de overwinning in een grote ronde legitimeert een keuze voor een Sloveen voor Jumbo. Anders kunnen ze beter met een Nederlandse of Belgische kopman voor het podium gaan, dat levert ze commercieel veel meer op.
Dit jaar lukt het Roglic niet om die grote ronde te winnen. (ik zie hem ook deze Vuelta niet meer winnen, de man is moe)
Het lijkt me daarom voor iedereen beter dat hij vertrekt.

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 02 nov 2020 11:26

klaastuin schreef: 01 nov 2020 23:51 Het lijkt een beetje het thema van de grote rondes dit jaar: de beste ploeg heeft niet de kopman om het af te maken...
Hieruit blijkt in mijn optiek het manco van de SKY/Ineos/TJV tactiek.
Als de eigen kopman niet sterk genoeg is, kunnen de sterkere kopmannen zonder dominante ploeg aanhaken in het treintje van de dominante ploeg en hier gebruik van maken. Wanneer het dan uiteindelijk man tegen man wordt, wint alsnog de sterkste en heeft de dominante ploeg voor de sterkste renner gereden.

Blijkbaar waren de kopmannen van met name Sky in eerdere jaren de sterkste in de sterkste ploeg. (interne krachtsverhoudingen buiten beschouwing gelaten ;)
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

el_loco
Forum-lid
Berichten: 970
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 02 nov 2020 11:26

Nou, om hem al af te schrijven na het verlies van 10-20 seconden op naaste concurrenten op de Angliru is wel wat voorbarig. Bij een slechte dag kom je daar op minstens 5 minuten binnen... Het zal spannend blijven de laatste week, zeker als iedereen dinsdag een beetje op z`n niveau de tijdrit afwerkt.

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 02 nov 2020 11:29

HarryuitHilversum schreef: 02 nov 2020 11:17 Alleen de overwinning in een grote ronde legitimeert een keuze voor een Sloveen voor Jumbo. Anders kunnen ze beter met een Nederlandse of Belgische kopman voor het podium gaan, dat levert ze commercieel veel meer op.
Dit jaar lukt het Roglic niet om die grote ronde te winnen. (ik zie hem ook deze Vuelta niet meer winnen, de man is moe)
Het lijkt me daarom voor iedereen beter dat hij vertrekt.
Denk dat Roglic de Vuelta wel gaat winnen, maar los daarvan.....
Wie weet heeft onze kopman Frits van Eerd van Jumbo supermarkten uitbreidingsplannen met Jumbo / Hema richting Slovenië.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 02 nov 2020 11:35

el_loco schreef: 02 nov 2020 11:26 Nou, om hem al af te schrijven na het verlies van 10-20 seconden op naaste concurrenten op de Angliru is wel wat voorbarig. Bij een slechte dag kom je daar op minstens 5 minuten binnen... Het zal spannend blijven de laatste week, zeker als iedereen dinsdag een beetje op z`n niveau de tijdrit afwerkt.
Helemaal mee eens. Denk dat Carapaz meer de man is voor het extreme hooggebergte dan Roglic. Overall geef ik Roglic nog de beste kansen voor deze Vuelta.

Overigens ben ik het ook eens met eerdere posts, deze bergen zijn niet meer fietsbaar.
Uiteindelijk kom je met elk koffiemolenverzet wel boven, maar wat is het vervolg wanneer deze bergen ook niet meer spectaculair genoeg zijn?
Een 1x 12 met 32-50 tandwiel???
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 02 nov 2020 11:40

FF heel wat anders, maar ik vind Wout Poels in postieve zin opvallen. Rijdt gisteren toch ook met de beteren mee omhoog en staat 6e in klassement.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gebruikersavatar
Slowracer
Forum-lid
Berichten: 1012
Lid geworden op: 13 sep 2011 15:21
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Gebruikersavatar Slowracer 02 nov 2020 11:51

Ernie C. schreef: 01 nov 2020 23:27 Van die dag wel maar niet per definitie de beste voor het klassement, alhoewel op deze berg toch vaak de winnaar van de Vuelta was die als eerste boven kwam.
Volgens mij was het (bijna) altijd zo dat degene die na de Angliru de rode trui had ook de Vuelta won (5 van de 7 voorgaande edities). Ik tel in deze de overwinning van Cobo uit 2011 mee, alhoewel we weten hoe dat uiteindelijk afliep. Slechts 1 keer (Contador in 2008) heeft de winnaar op de Angliru ook de Vuelta gewonnen.

Edit; Cobo won in 2011 ook de Angliru, dus in totaal werd de Vuelta 2 keer gewonnen door de winnaar op de Angliru.
Zeer geleidelijk weer een beetje Slowracer

http://www.gaul.nl

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7984
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 02 nov 2020 12:47

In die edities was deze beklimming wel altijd een van de laatste etappes. Nu is er nog gelegenheid genoeg om tijd goed te maken of te verliezen.
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Plaats reactie