Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7959
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 30 okt 2020 11:44

ERNIE schreef:Ik legde die link niet, dat was Enzzo.
Wel even correct blijven aub. De ik legde geen link ik meldde alleen dat de regering die dag wel even nog wat andere varkentjes te wassen had maar desondanks toch met een duidelijke en complete persconferentie kwam met uitleg van de regels voor lockdown.

Ji legt zelf vervolgens een link tussen het al dan niet sociale beleid in Frankrijk en een aanslag van een radicale moslim die nooit in Frankrijk is opgegroeid.

Wel scherp blijven hoor
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16203
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 30 okt 2020 11:49

Dat is toch een link? Bovendien kom je daarna met een opsomming van zaken die Frankrijk in jouw ogen beter doet dan Nederland.

En zoals ik al zei: "misschien".
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8942
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 30 okt 2020 11:55

Enzzo schreef: 30 okt 2020 11:39
EDIT: super hypocriet van jou toch ook, met je eigen verplaatsingen tussen Frankrijk en Nederland?
Beetje vooringenomen conclusie! Ik zit hier al vanaf het moment dat de curves zo'n beetje op de x-as lagen. Enige tripje naar NL was opening academisch jaar en toen was de situatie nog niet alarmerend en zeker niet voorzien van code oranje of geel. Bovendien zit ik in een gebied met nauwelijks besmettingen, een situatie die overigens ook nu nog van toepassing is.
En ik veroordeel jouw persoonlijke verlangen naar wintersport niet, ik veroordeel het -maling aan de regels ik moet op wintersport- denken.

(...)
Dan heb je dus echt geen respect in mijn optiek en dan denk je alleen aan je eigen welbevinden.
Ah, zo ongeveer op hetzelfde moment dus dat die gewraakte foto was genomen! Zo vooringenomen was mijn conclusie (veronderstelling eigenlijk) dus niet. Je vind jezelf echt een beetje gelijker dan anderen :dislike:

Enne, mijn eigen welbevinden, maar veel meer nog dat van mijn naasten, staat bij mij altijd op de eerste plaats. Het is in eerste instantie aan mij om daar, gegeven de context, mijn afwegingen in te maken. Ik hoef aan de grote-boze-bange-menigte geen verantwoording af te leggen, en zal dat dus ook niet doen. Dat mensen zoals jij mij dan voor aso verslijten, is voor je eigen rekening, maar vooral extreem kortzichtig.

Ik heb het eerder gezegd, ik heb echt een schijthekel aan dat vingerwijzen, waar jij je nu ook weer schuldig aan maakt.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16203
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 30 okt 2020 11:59

En even voor de duidelijkheid: mijn "oproep tot rellen" deed ik niet omdat ik de Fransen nog meer ellende toewens. Het lijkt mij alleen vreemd dat ze de afgelopen jaren, om allerlei vage redenen half Parijs kort en klein hebben geslagen en zich nu zonder slag of stoot zich zo van hun vrijheid laten beroven, terwijl iedere halve zool kan bedenken dat veel van die maatregelen niks toevoegen aan de veiligheid.

En uiteraard zouden die rellen aanleiding kunnen geven het hier niet zover te laten komen.
Campagnolo Ultra Dork

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 30 okt 2020 12:03

Gisteravond in een kletsprogramma zag ik een dame (vergeten wie het was) die de recente moslimterroristische incidenten toeschreef aan de militaire nederlagen die de georganiseerde islam heeft geleden EN het aggressieve verbale geweld van o.a. Erdogan waardoor reeds geradicaliseerde eenlingen zich gesterkt voelen om de woorden maar eens kracht bij te zetten in daden.
Het klonk me geloofwaardig in de oren en ik vermoed ook dat de laatste incidenten met Fr. niet zoveel te maken hebben, de lokaties waren eerder toeval.
Overigens zat ik eigenlijk te wachten op een duiding van Beatrice de Graaf, maar die was kennelijk druk met wat anders of had geen zin.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7959
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 30 okt 2020 12:07

@53x11. Je interpreteert mijn verhaal volstrekt verkeerd. En je taalgebruik is van dien aard dat een fatsoenlijke discussie met jou niet mogelijk lijkt.
Veel winterplezier, ik stop even met tegen jouw tirades te ageren.
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7959
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 30 okt 2020 12:11

De Graaf heeft meestal wel een goede analyse ja! Erg capabel persoon lijkt me dat.

En het lijkt inderdaad ook hier in Frankrijk een consensus te zijn dat ophitsing door politiek leiders uit bepaalde landen hard meespeelt in de drang van individuen om dit soort vreselijke daden te verrichten.
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8942
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 30 okt 2020 12:21

Enzzo schreef: 30 okt 2020 12:07 @53x11. Je interpreteert mijn verhaal volstrekt verkeerd. En je taalgebruik is van dien aard dat een fatsoenlijke discussie met jou niet mogelijk lijkt.
Veel winterplezier, ik stop even met tegen jouw tirades te ageren.
Dat is ook een manier om je kromme redenaties niet verder recht te hoeven breien. Wel een beetje een zwaktebod, maar soit, ik ben wel even klaar met jou, dus prima wat mij betreft.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37642
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 30 okt 2020 12:41

Dus iedereen die graag op wintersport vakantie gaat is een egoïstische aso die zonder moreel besef in een drukke rij staat de drummen.
Weet ik mijn plek ook weer ;-)
Less is bore

i-mac

i-mac 30 okt 2020 13:04

Amai, de manier van omgaan met elkaar hier op het forum gaat er met de minuut op achteruit. Jammer, heel erg jammer. Dat we het niet met elkaar eens te moeten zijn, dat moet zeker blijven. Maar laat het ons AUB toch een beetje aangenaam houden. Misschien allemaal even gaan fietsen, joggen of wandelen?

Ik ga het op een potje headbangen houden, aangezien ik beter nog wat binnen blijf ;-)

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8942
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 30 okt 2020 13:09

Laat je ff weten welke muziek je aanzet? Ik vermaak me vandaag met de net nieuwe puscifer. MJK's side projects zijn weliswaar niet echt headbang materiaal, maar meestal wel lekker!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4526
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 30 okt 2020 13:09

Enzzo schreef: 30 okt 2020 09:26
@MAO
Hoe oud ben jij eigenlijk? 12?
Ik weet zeker dat ik meer van de wereld heb gezien dan jij en vooral meer van antropologie, sociologie en demografie weet in grote steden in verschillende landen.
Dat jij de wereld vanuit je eigen waarheid bekijkt wil niet zeggen dat dit ook de feitelijke waarheid is.
Qua schijfvaardigheid heb je waarschijnlijk wel gelijk dat het een nivo van een twaalfjarige is, als ik dat nog haal :oops: . Ondanks deze handicap is het me toch gelukt op eigen kracht ruim voor mn pensioenleeftijd financieel onafhankelijk te zijn. En niet door toevallig rijk te trouwen ;-)
De aanname dat jij meer van de wereld te hebt gezien dan ik is voor jouw rekening. Ik ben in het buitenland geboren , 12 jaar in diverse landen gewoond en dan heb ik het nog niet eens over vakanties. Dus die uitdaging wil ik wel aan.
Dat mijn (feitelijke) waarheid is gebaseerd op mijn bekijk/ervaring op de wereld lijkt me logisch.

Gesloten