Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Welke direct drive trainer ?

enrique1
Forum-lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 15 okt 2006 22:16

enrique1 24 okt 2020 20:12

Hallo ik twijfel tussen de wahoo kickr core of de elite directo xr !
Welke van de 2 zou ik kiezen ?
Niet voor de wattages , hellingpercentage meer voor gebruiksgemak , problemen , reactiesnelheid op zwift ,

Gebruikersavatar
ric
Forum-lid
Berichten: 934
Lid geworden op: 09 aug 2007 00:21
Locatie: Nieuwkoop

Gebruikersavatar ric 24 okt 2020 21:00

Op https://www.dcrainmaker.com staan uitgebreide reviews van beide.
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 24 okt 2020 22:08

Ik zou voor de Kickr gaan, als je hem ergens op stock weet zijn.

marsman
Forum-lid
Berichten: 2335
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 25 okt 2020 10:42

Even een headsup mbt je zoektocht Er is op dit moment nieuw niks op voorraad. Op Marktplaats wordt er op dit moment meer geboden dan nieuwwaarde.

Echt bezopen. Let ook op de scams op Marktplaats, er worden Tacx Fluxen aangeboden in de randgebieden van NL met allemaal dezelfde foto's die alleen worden verzonden..... :lol:

Ik ben al even in de mark voor een direct drive trainer, ben gestopt met Marktplaats en ik hoop dat de leveranciers volgende week een paar pallets gaan verschepen.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Peter243
Forum-lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 18 mei 2012 21:44

Peter243 25 okt 2020 20:38

Wahoo KICKR core icm Apple TV werkt goed met Zwift en rgt, snelle fix van alles, power hartslag cadans.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 26 okt 2020 07:27

Dit komt toch alle jaren opnieuw naar voor.

Koop de trainer toch gewoon ruim op voorhand, in juli en augustus was er overal nog voorraad genoeg.
Afbeelding

marsman
Forum-lid
Berichten: 2335
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 26 okt 2020 07:56

TL@ schreef: 26 okt 2020 07:27 Dit komt toch alle jaren opnieuw naar voor.

Koop de trainer toch gewoon ruim op voorhand, in juli en augustus was er overal nog voorraad genoeg.
Ik rij al jaren in de winter door of ga hardlopen. Daarom jaren geleden mijn oude trainer verkocht. Iedereen wil een trainer omdat men bang is voor een lockdown. Het zijn de wc-rollen van de fietsenhandel geworden....
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5014
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 26 okt 2020 08:37

Als ik nu zie hoe het er aan toe gaat met trainers ben ik nog steeds erg blij dat ik vorig jaar december een refurbished wahoo kickr core rechtstreeks bij Wahoo heb gekocht met 2 jaar garantie etc voor 550 euro.

sanger
Forum-lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 08 mei 2020 16:23

sanger 26 okt 2020 11:57

marsman schreef: 25 okt 2020 10:42 Even een headsup mbt je zoektocht Er is op dit moment nieuw niks op voorraad. Op Marktplaats wordt er op dit moment meer geboden dan nieuwwaarde.

Echt bezopen. Let ook op de scams op Marktplaats, er worden Tacx Fluxen aangeboden in de randgebieden van NL met allemaal dezelfde foto's die alleen worden verzonden..... :lol:

Ik ben al even in de mark voor een direct drive trainer, ben gestopt met Marktplaats en ik hoop dat de leveranciers volgende week een paar pallets gaan verschepen.
Ik heb er vorige week nog 1 gevonden bij Edo Sports, die had er toen nog een aantal op voorraad. Afgelopen week binnen gekomen.
#willeniskunnen, de podcast van en voor talentbeperkte athleten!
Check willeniskunnen.cc!

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 27 okt 2020 09:18

marsman schreef: 26 okt 2020 07:56
TL@ schreef: 26 okt 2020 07:27 Dit komt toch alle jaren opnieuw naar voor.

Koop de trainer toch gewoon ruim op voorhand, in juli en augustus was er overal nog voorraad genoeg.
Ik rij al jaren in de winter door of ga hardlopen. Daarom jaren geleden mijn oude trainer verkocht. Iedereen wil een trainer omdat men bang is voor een lockdown. Het zijn de wc-rollen van de fietsenhandel geworden....
Dat zal wel het wel iets erger maken natuurlijk maar neemt niet weg dat elk jaar in oktober er een tekort is aan fietstrainers. Tegen december/januari is het dan beter en in maart gooien ze die dingen naar je hoofd :mrgreen:
Afbeelding

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 27 okt 2020 22:35

TL@ schreef: 26 okt 2020 07:27 Dit komt toch alle jaren opnieuw naar voor.

Koop de trainer toch gewoon ruim op voorhand, in juli en augustus was er overal nog voorraad genoeg.
Dat is onzin hé. Mijn FM heeft in augustus kickr's besteld en heeft nog geen levering gekregen. Nu bestellen bij Wahoo en je kijkt naar levertijden van 5 a 6 maanden. In 2020 is er nog nooit een moment geweest dat er bij Tacx of Wahoo rollen op stock waren.
En jij zegt dat ze in maart overal weer op stock gaan zijn :lol:

Waar de hele rush op trainers vandaan komt is me wel een raadsel eigenlijk. De gemiddelde wielertoerist lijkt me toch geen last te hebben van de fitnesscentra die gesloten worden. Buiten fietsen mocht in lockdown 1 ook gewoon in de lage landen dus dat geen ze niet veranderen.
Die dingen bestaan nu toch al ettelijke jaren dus ik zou denken dat quasi iedereen die fervent fietser was er voor corona al wel eentje in huis had. Alle starters zijn plots zo gebeten door het virus dat ze nu ook al in de winter gaan doorfietsen?
Als corona tegen 2022 grotendeels achter ons ligt gaat de tweedehands markt nogal overspoelt worden :D

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 28 okt 2020 07:21

Dit jaar is wel speciaal natuurlijk.

De fietser heeft in België en Nederland geen probleem, elders in Europe moet/moest je soms binnen de 5km van je huis blijven (falend beleid noemen ze dat :roll: ) en die fietsers waren dus wel veroordeeld tot binnen fietsen.

In maart en april was er in België in ieder geval nog genoeg voorraad aan 'rollen'

Toen ik mijn Neobike ben gaan ophalen, einde maart, stond de winkel daar vol met Tacx Neo (hadden net een levering gehad) en ze waren lang nog niet allemaal verkocht.
Afbeelding

Plaats reactie