Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 25 okt 2020 19:17

daniel1975 schreef: 25 okt 2020 16:19
Ik vertrouw de cijfers van vandaag in NL niet. Sowieso de storing van de rivm gegevens gisteren en nu ineens een significant mindere groei qua patientopnames en ic opnames. Morgen daar weer een inhaalslag?

ICUT
Ik had gisteren toch nog iemand op bezoek die afgelopen week voor onderzoek in een ziekenhuis lag en van wie het een en ander is uitgesteld en zij (heeft helaas nogal wat ervaring in de gezondheidszorg) en ik ook, denken dat we regelrecht op een strenge lockdown van een week of 2 a 3 afkoersen.
In een ziekenhuis pik je altijd wel wat signalen mee van wat er gaande is en gaat komen.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37379
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 25 okt 2020 19:50

Ik ben bang dat je gelijk hebt :-(
Less is bore

i-mac

i-mac 25 okt 2020 20:00

RVV schreef: 23 okt 2020 22:56
i-mac schreef: 23 okt 2020 22:24
daniel1975 schreef: 23 okt 2020 21:20 Maggie de Block noemde ik al eerder; gekend obesitas patient en dan de post Volksgezondheid krijgen...... hoe ongeloofwaardig kun je zijn?
Ik merk op dat gans de Covid-19 pandemie het slechtste in veel mensen naar boven haalt. En in veel gevallen is dat puur uit egoïsme.
Rode stuk.. zou dit ook niet eens kunnen komen omdat de verhoudingen in de besluiten van de overheid compleet zoek zijn?

Aan de ene kant alle (terechte) zorg voor COVID patiënten... aan de andere kant worden complete delen van de samenleving lam geslagen met een simpele pennenstreep.

Je hebt COVID vs de rest.. de rest is niet meer belangrijk, krijgt geen aandacht meer. Neem ziektebehandelingen die niet meer worden uitgevoerd..

Zou het niet eens tijd worden om COVID niet belangrijker te vinden dan andere vormen van ziektes?

In 2018 puilde de IC’s uit in NL van griep patiënten... geen lockdowns geen 1,5 meter samenleving, geen ontwrichting van de maatschappij... slechts een bericht in de krant op pagina 5.

Het is momenteel zo in NL dat als je in het ziekenhuis ligt vanwege een gebroken been, kanker of hartkwaal en de pcr test wijst uit dat er resten van corona dna in je lijf zit je geen kanker patiënt meer bent in de statistieken maar een Covid patiënt.

Corona gaat nooit meer verdwijnen uit ons leven. Never... zelfs als NL of België op een gegeven moment helemaal corona vrij zou zijn, dan zullen door de mondiale verplaatsingen weer besmettingen worden ingevoerd. En dan? Elke 3 maanden in een lockdown en maar doorgaan met de ontwrichting van de samenleving?

Misschien moet de balans eens opgemaakt worden?

Of we dit nou eigenlijk wel willen? En wat is dan egoïsme?

Covid patiënt zijn met zware ziekteverschijnselen is erg.. maar niet minder erg dan al het andere vooral verborgen leed onder de mensen..
We kunnen met zijn allen zoveel kritiek hebben op beslissingen als we dat willen, het is voor al die verantwoordelijken een hels karwei om een oplossing te vinden. Je zal altijd een bepaalde groep tegen je krijgen, hoe goed men het ook bedoeld.

Vergelijk de griep niet met Covid, want het verschil is, dat men de griep min of meer onder controle heeft. Zodra er een vaccin is voor Covid, zal men op wetenschappelijk vlak jaar per jaar bijleren. Tot op het moment dat het, net als griep, min of meer onder controle zal kunnen gehouden worden. Tot die tijd zullen we met zijn allen jammer genoeg een harde noot moeten kraken.

De situatie in Nederland ken ik niet, maar ik weet wel dat men deze keer bij ons er alles zal aandoen, om ernstig zieke patiënten naar het ziekenhuis te laten komen. Let wel, dat is geen gemakkelijke opdracht, want veel mensen hebben schrik om het Covid virus daar op te lopen. En dat is eigenlijk ten onrechte, want de maatregelen zijn best streng.

Gisteren had ik nog zo iemand aan de lijn die niet durfde te komen. Ik heb bijna de volle 10 minuten blijven inpraten om die persoon te overtuigen. En dat is me gelukt. Toen de persoon in kwestie arriveerde, was dat voor haar en haar familie een opluchting. Want dan konden ze met eigen ogen zien hoe we georganiseerd zijn.

En wat egoïsme is? Gisteren aan den lijve ondervonden. Applaus was héél ver weg. En elke dag opnieuw orden we ermee geconfronteerd. We begrijpen goed dat de situatie zeer frustrerend is, maar wij moeten roeien met de riemen die we hebben.

Nog dit: voor ons is iedere patiënt gelijk. Dat de cijfers door directies en overheden anders worden geïnterpreteerd, daar kan het personeel weinig aan doen. Ik ga het zelfs niet ontkennen dat het zo is. Maar velen onder ons proberen zich in de plaats van het slachtoffer te plaatsen.

Ik blijf echter herhalen dat ik ook mee leef met mensen die financieel zeer hard worden getroffen. Ik zie ook hoe het is bij mijn vrouw op het werk. Als het zo verder gaat, zal het einde van de winkel niet lang meer op zich laten wachten. Ook al omdat men steeds meer voordelen ziet van online shopping. En als je de kaap van 50 voorbij bent, ben je in ons land voor de arbeidsmarkt te oud. Ja, wij kijken ook met een bang hart naar de toekomst.

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 25 okt 2020 20:50

Hier in Spanje hebben we tot nader bericht een "estado de alarma" tot 9 Mei 2020 en vanaf dit weekend geldt er een avondklok van 22:00-6:00 in Barcelona.
De avondklok is vooral om het "samensholende-corona negerende-zuipende-schorrie-morrie" tegen te gaan met bekeuringen vanaf 600€ tot 30.000€. Enkel mensen die gaan werken, van het werk terug komen en/of zieke familie leden moeten verzorgen mogen op straat zijn (je moet wel een bewijs bij je hebben).
De barren en restaurants zitten al dicht sinds een week.

Laten we hopen dat het snel beter gaat omdat dit echt niet leuk meer is, echter mag ik niet klagen gezien we hier in huis kunnen werken, de kinderen kunnen naar school, we kunnen boodschappen doen en ik kan binnen en buiten fietsen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37379
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 25 okt 2020 21:21

Zo’n avondklok zou ik persoonlijk de minste moeite mee hebben.
Overdag naar buiten kunnen, enigzins normaal naar de winkel en kinderen naar school zijn imho veruit de belangrijkste basiszaken.
Een collega van mij zit in het feestjes-circuit en die geeft aan dat ze eigenlijk elk weekend wel zou kunnen gaan als ze wil. Besloten app-groepen, last minute lokaties, etc. Daar kun je met een avondklok makkelijker tegen optreden.

Ik ben het niet eens met de manier waarop alles wordt gecommuniceerd, de inconsistenties en de paniekzaaierij. Maar dat wil niet zeggen dat je dan maar gewoon door moet gaan met alles in groepen enzo.
Less is bore

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3086
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 25 okt 2020 22:17

In Nederland hebben we al een soort avondklok waarbij na 20 uur weinig meer kan. Parken kunnen worden afgesloten etc.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 25 okt 2020 22:22

De mensen die aan de knoppen kunnen draaien zitten ook dagelijks met keuzestress en dilemma's, daar ben ik echt van overtuigd.
En dat heeft invloed op de niet altijd even strakke communicatie, vandaar dat je mij daar ook nooit over zal horen.
Ik heb zelf geen flauw idee of z'n avondklok ook maar iets zou doen, maar als dat inhoudt dat na 20.00 uur geen mens nog de straat op mag (m.u.v. hulpdiensten, politie enz.) dan ben je af van de meeste feestje e.d..
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 26 okt 2020 08:24

Keezx schreef: 25 okt 2020 22:22 De mensen die aan de knoppen kunnen draaien zitten ook dagelijks met keuzestress en dilemma's, daar ben ik echt van overtuigd.
En dat heeft invloed op de niet altijd even strakke communicatie, vandaar dat je mij daar ook nooit over zal horen.
Ik heb zelf geen flauw idee of z'n avondklok ook maar iets zou doen, maar als dat inhoudt dat na 20.00 uur geen mens nog de straat op mag (m.u.v. hulpdiensten, politie enz.) dan ben je af van de meeste feestje e.d..
Avondklok is voor de meeste "normale" mensen niet zo'n probleem. In Belgie tussen 0 en 5 geloof ik niet de straat op. Dat zou voor de meeste mensen geen probleem zijn, die slapen dan gewoon. Dus de impact is dan vrij laag. Als dat helpt om feestjes zoals in Hilversum van het weekend aan te pakken, mij prima. Alhoewel er volgens mij al reden genoeg was om dat feest te stoppen. Ook zonder avondklok.

Weliicht dat je met een avondklok de boetes iets anders kan stellen (mag dat?). Want als je in Spanje of andere landen je er niet aan houdt (Italie ook geloof ik) kost je dat echt vreselijk veel geld. Als je in NL een 99 euro en geen strafblad krijgt, ach een avondje zuipen en feesten kost nou eenmaal geld....dus die 99 euro? Ik denk dat de gemiddelde notoire zuiplap/feestganger de afgelopen 8 maanden riant geld heeft overgehouden...
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37379
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 okt 2020 08:40

Vanmorgen in de krant: er zijn bijna geen boetes uitgedeeld in Hilversum. Ik kan dat echt niet begrijpen.
Ik rij ook alleen netjes de max snelheid als er trajectcontrole is.
Less is bore

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5353
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 26 okt 2020 08:44

Ik geloof niet dat die feestjes een groot singificant effect op de coronagolf hebben. 99.7% van de Nederlanders is niet op die feestjes te vinden. En degene die er zijn die behoren absoluut niet tot de risicogroepen met coronavirus en krijg je niet zomaar op de IC.

Kijk dat ze niet toegestaan zijn is duidelijk. Maar als je weigert om de deelnemers te arresteren en je ze zelfs zonder boete naar huis stuurt dan gebeurt er natuurlijk niks. Die feestjes worden breed uitmeten in de media net als de roep om ze aan banden leggen. Ondertussen zijn de Efteling en andere pretparken gewoon open. "Coronaproof" zeker....

Mensen zijn goed om anderen de schuld in de schoenen te schuiven, maar zelf gedragen ze zich allemaal 'voorbeeldig' uiteraard.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 26 okt 2020 08:47

daniel1975 schreef: 26 okt 2020 08:40 Vanmorgen in de krant: er zijn bijna geen boetes uitgedeeld in Hilversum. Ik kan dat echt niet begrijpen.
Ik rij ook alleen netjes de max snelheid als er trajectcontrole is.
Oké.
Ik houd mij altijd aan de maximum snelheid.
Altijd vanuit jezelf redeneren is onzin.
Ja maakt op deze manier geen punt.

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 26 okt 2020 08:49

rikkert schreef: 26 okt 2020 08:24 [...] Ik denk dat de gemiddelde notoire zuiplap/feestganger de afgelopen 8 maanden riant geld heeft overgehouden...
In dat kader houd ik best een beetje mijn hart vast voor oud&nieuw.
Ik had al een grote hekel aan dat feest en vermoed dat de wappies dit jaar extra zullen uitpakken.
Ze mochten de afgelopen maanden al zo weinig en nu is er eindelijk gelegenheid om wat leuks voor jezelf te doen; zal de redenering zijn..

Gesloten