Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Degelijke fiets met klein verzet

hayes

hayes 25 sep 2020 20:01

Je merkt dat meer en meer merken een model voorstellen die net dat doet. Die wat tussen racer en gravelbike inzitten. Op zich is dat ook wat mijn nieuwe fiets wordt. Een racer maar die banden tot 40mm aankan. Wordt standaard met stuur met flare geleverd, maar daar zwier ik dan weer een standaard stuur op.

Bremel
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 sep 2020 17:20

Bremel 20 okt 2020 12:11

Bedankt iedereen voor de reacties.

Wat mij betreft, wordt het een Domane SL 5. Met de standaardgroep heb je sowieso al 34x34 als kleinste verzet en in combinatie met meer training en het (ietwat) lagere gewicht van de fiets in vergelijking met de huidige zou dat voldoende moeten zijn. De Domane spreekt me vooral aan vanwege de IsoSpeed (erg welkom met een gevoelige rug), de looks en geometrie (inderdaad vrij hoog maar goed passend bij mij, ik zet er sowieso ook een triatlonstuur op voor een langere reach waar nodig) en het opbergvak in het frame zelf. Combinatie die ik nog nergens anders tegengekomen ben.

Aanraders om 'm te kopen in (zuidelijk) Nederland? Hier in België lijkt het erg moeilijk, bijna nergens te bezichtigen/proberen en levertijden van vele maanden tot zelfs een jaar, laat staan dat je korting zou krijgen.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 20 okt 2020 12:59

Bremel schreef: 20 okt 2020 12:11 ........
Aanraders om 'm te kopen in (zuidelijk) Nederland? ...................
Raar dat er nog steeds mensen deze vraag stellen. :D
I know myself like no one else
Nothing to defend

Bremel
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 sep 2020 17:20

Bremel 23 okt 2020 20:19

Voel je vrij om toe te lichten...

Robber77
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 21 apr 2019 13:47

Robber77 24 okt 2020 22:24

Bremel schreef: 23 okt 2020 20:19 Voel je vrij om toe te lichten...
LCSMET bedoelt natuurlijk Wim Devos
te Oosterhout, een beetje voorbij Breda.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 25 okt 2020 09:00

Bremel schreef: 23 okt 2020 20:19 Voel je vrij om toe te lichten...
Ik heb je al op 20 oktober een pb gestuurd maar je hebt waarschijnlijk nog geen tijd gehad om dat te lezen. :twisted:


Maar Robber77 heeft het bij het rechte einde.
Het is Fietsen Wim De Vos uit Oosterhout :lol: :lol: :lol: :lol:

Jouw eerste bericht heb je gepost om 22 september, ondertussen heb je toch al lang een fiets besteld/gekocht. Of ben je nog steeds aan het twijfelen?
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
ddetaey
Forum-lid
Berichten: 481
Lid geworden op: 13 jan 2011 18:55

Gebruikersavatar ddetaey 25 okt 2020 10:30

Bremel schreef: 20 okt 2020 12:11 Bedankt iedereen voor de reacties.

Wat mij betreft, wordt het een Domane SL 5. Met de standaardgroep heb je sowieso al 34x34 als kleinste verzet en in combinatie met meer training en het (ietwat) lagere gewicht van de fiets in vergelijking met de huidige zou dat voldoende moeten zijn. De Domane spreekt me vooral aan vanwege de IsoSpeed (erg welkom met een gevoelige rug), de looks en geometrie (inderdaad vrij hoog maar goed passend bij mij, ik zet er sowieso ook een triatlonstuur op voor een langere reach waar nodig) en het opbergvak in het frame zelf. Combinatie die ik nog nergens anders tegengekomen ben.

Aanraders om 'm te kopen in (zuidelijk) Nederland? Hier in België lijkt het erg moeilijk, bijna nergens te bezichtigen/proberen en levertijden van vele maanden tot zelfs een jaar, laat staan dat je korting zou krijgen.
Costermans in Wijnegem (dicht bij Antwerpen) geeft ook behoorlijke kortingen (niet zoveel als Wim De Vos) . Heeft ook wel wat modellen in de winkel staan.
https://www.costermans-wielersport.be/.

Dirk

P.S. Zelf geen ervaring met de winkel wan ik rijd 'Sp......ed". Heeft wel een goeie naam.

Plaats reactie