Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

BigRingVR - real life video training

jater
Forum-lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 28 jun 2012 21:04
Locatie: Enschede

jater 14 okt 2020 19:47

Gelukt :like:
@havana dank je wel !
Workswell 268 / Ultegra 8070 Di2
Velobuild VB-R-069 / Ultegra 6800
Wilier 501 - full XT

Gabrie
Forum-lid
Berichten: 239
Lid geworden op: 25 mei 2016 23:42

Gabrie 23 okt 2020 17:11

@ibooij is er al iets bekend over bluetooth integratie op Mac? Ik heb een USB ANT+ adapter, maar die wordt vaak niet meer herkend als de Mac in slaapstand is geweest. Gek genoeg lijkt verplaatsen van USB stick tussen de USB poorten wel een verschil te triggeren. Bij Rouvy via Bluetooth zijn er nooit issues.

En ik merk dat voor de niet zo handige gebruikers, het opruimen van gedownloade routes geen makkelijke taak is. Kan dat misschien in de interface opgenomen worden?

Mijn vriendin is BigRingVR nu aan het proberen en de frustratie is erg groot gezien de appjes die ik krijg, omdat het haar in de 14d trail niet lukt om een al gedownloade video te verwijderen :-)
Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37675
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 23 okt 2020 17:34

Ik gebruik het met een 27” mac en een Ant+ adapter van Ali aan een verlengsnoer.
Nooit problemen icm Tacx Neo 1.
Mac gaat altijd in Sluimer, zet hem zelden uit (lukt bij mijn werk-Surface niet, die verdomt het om betrouwbaar in sluimermodus te gaan).
Less is bore

Gebruikersavatar
ibooij
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 28 dec 2006 09:52

Gebruikersavatar ibooij 25 okt 2020 17:58

Gabrie schreef: 23 okt 2020 17:11 @ibooij is er al iets bekend over bluetooth integratie op Mac? Ik heb een USB ANT+ adapter, maar die wordt vaak niet meer herkend als de Mac in slaapstand is geweest. Gek genoeg lijkt verplaatsen van USB stick tussen de USB poorten wel een verschil te triggeren. Bij Rouvy via Bluetooth zijn er nooit issues.
Ik begrijp ook niet echt goed waarom dit gebeurt. Het lijkt erop dat de ANT dongle te weinig vermogen krijgt en dus uitgaat, maar waarom switchen van port dan helpt..?
Gabrie schreef: 23 okt 2020 17:11 En ik merk dat voor de niet zo handige gebruikers, het opruimen van gedownloade routes geen makkelijke taak is. Kan dat misschien in de interface opgenomen worden?

Mijn vriendin is BigRingVR nu aan het proberen en de frustratie is erg groot gezien de appjes die ik krijg, omdat het haar in de 14d trail niet lukt om een al gedownloade video te verwijderen :-)
Het weghalen van gedownloaded video's zit in de interface. Op de plaats waar gewoonlijk de download knop zit verschijnt een delete knop op het moment dat de video gedownload is. Daarmee haal je een video zo weer weg.
Als je wilt weten welke video's je gedownload hebt kun je het vinkje "Show only downloaded rides" aanzetten.

Gabrie
Forum-lid
Berichten: 239
Lid geworden op: 25 mei 2016 23:42

Gabrie 25 okt 2020 18:34

Dank voor de reacties!
Afbeelding

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6100
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 26 okt 2020 09:44

Hoi,

Ik zit nu middenin mijn 2 weken trial.
Leuk om te spelen, 1 keer wat last van matig internet in de garage..
Dus daarvoor iets in bestelling staan, en tegelijkertijd een volgende ritje gedownload.

Maar ik vroeg mij af, die geschatte rijtijd, waar is die op gebasseerd?
Mijn 1e rit, in mallorca, stond een geschatte tijd van 1u 24 op.., en heb ik in 1u 5 minuten gereden. Je hebt een inlog en een profiel .., en nu heb ik die rit dus al een keer gereden. Nog altijd staat de geschatte rijtijd op 1u 24 bij mij.

Tussen die 400+ ritten, filter ik graag op geschatte rijtijd. Maar dat heeft natuurlijk alleen nut als het enigszins klopt. En daar krijg ik nog niet helemaal de vinger achter. Ik kan ook naar hoogtemeters kijken, omdat ik weet dat zo'n 700 tot 850 hoogtemeters bij mij wel in een uur passen. En in vorm, all out, kan dat oplopen naar 1000 tot 1150 (in real world). Maar ik weet nog niet zo goed wat voor type ritjes (1 steady klim of juist wat op en af) met X hoogtemeters,, mij een bepaalde rijtijd gaan geven.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37675
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 okt 2020 10:48

Goede vraag, die had ik ook al bedacht. Ik ben meest op een rit van ruim een uur iets van 5 min sneller, meer niet.

Vind het leuker dan Zwift eigenlijk.
Ik zou alleen nog graag wat leuke Europese heuvel ritten willen hebben. Niet die grauw grijze vlaamse ritten, maar lekker voor je gevoel even in de zomerzon rijden. Provence, rondje Bedoin-Gorges de la Nesque-Bedoin bijvoorbeeld, of rondje in Drome of Ardeche. Lekker intervallen.
Less is bore

Maruss
Forum-lid
Berichten: 807
Lid geworden op: 18 mei 2013 21:31

Maruss 26 okt 2020 11:23

MarkVeenstra schreef: 26 okt 2020 09:44
Maar ik vroeg mij af, die geschatte rijtijd, waar is die op gebasseerd?
Volgens mij is het gebaseerd op ingeschatte, or vastgesteld FTP. op het profile tabblad onder prefrences.

Er staat een berekend FTP, maar je kan het ook handmatig aangeven/corrigeren.

Gebruikersavatar
ibooij
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 28 dec 2006 09:52

Gebruikersavatar ibooij 26 okt 2020 12:19

De estimated ride time is gebaseerd op een constant vermogen van 80% van je ingestelde FTP.

Als je het wat preciezer wilt weten voor een specifieke rit, dan kun je de rit selecteren en dan, linksonder, een coach instellen op een bepaald vermogen. Dan zie je de bijbehorende verwachte eindtijd verschijnen.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6100
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 26 okt 2020 13:54

Dank voor de antwoorden.

Heb het nu gevonden, en snap het zo ook prima.
Er zit dus wat dat betreft geen synchronisatie tussen web en app? Want in de browser kan ik wel inloggen, maar niet de preferences instellen. Dus daar kan ik die FTP niet aanpassen met veranderde verwachtte rijtijden.
In de app heb ik dat nu wel gedaan, en krijg er zo ook wat gevoel bij. Dat is prettig.
Heb nu de app ook op een andere laptop gezet, daar moest ik wel opnieuw mijn gewicht instellen, ondanks dat ik met mijn eigen profiel was ingelogd. Die preferences, die je in de app kunt instellen, zijn dus lokale preferences, die niet in de cloud oid mee gaan?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
ibooij
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 28 dec 2006 09:52

Gebruikersavatar ibooij 26 okt 2020 19:19

Het klopt dat je profiel niet wordt opgeslagen op de server. Dit is inderdaad een gemis.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6100
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 29 okt 2020 13:05

ibooij schreef: 15 okt 2019 15:34
MartinDDV schreef: 15 okt 2019 09:25 UPDATE: wat dat laatste betreft. Daar lijkt iets mis te gaan. Ik zie mezelf ook niet terug in het klassement, terwijl ik vier rondes heb gereden (zie: https://www.bigringvr.com/ride.aspx?rideID=2285). Of kom je enkel voor het klassement in aanmerking als je niet aanvinkt dat je meerdere rondes wilt rijden?
Dat is inderdaad het geval. En ook een duidelijk gemis waar we nog aan werken.

Rondjes gaan waarschijnlijk ook nog wel wat populairder worden wanneer je live tegen/met elkaar kunt rijden. Op dat moment heb je, zeker op de korte rondjes, meer kans om anderen tegen te komen. Dan moet het klassement voor rondjes dus wel goed werken.
Is dit nog steeds geldig? Dat je score alleen in de lijst komt als je het rondje maar 1x rijdt? of beter, als je "multiple loops" niet aanvinkt?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Plaats reactie