Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2020

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 20 okt 2020 21:03

Keezx schreef: 20 okt 2020 20:35 Er was voor de Tour ook geen idee of van Aert uberhaupt potentie had/heeft als ronderenner, hij is nu toch min of meer ontdekt als klassementsrijder dankzij z'n sterke optreden in de Tour.
Achteraf had ie beter naar de Giro kunnen gaan met serieuze winstkansen, maar voor zoiets moet je meestal toch wat ervaring in een grote ronde hebben...
met hetzelfde idee moet je laurens de plus ook de titel van rondewinnaar toedichten. Hoeveel superknechten hebben het als kopman geprobeerd en zijn toch door de mand gevallen achteraf?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 20 okt 2020 21:48

lugosi schreef: 20 okt 2020 13:51
Ernie C. schreef: 20 okt 2020 09:22
Want in Milaan-San Remo en op het WK kon hij het wiel van Alaphilippe wel houden.

Het is dat Alaphilppe een heel beroerde afdaling reed in MSR, anders was wout daar ook tweede geworden.

Je bevindt jezelf in goed gezelschap van mensen die teveel door de rood, geel, zwarte bril kijken vrees ik.

En als we het dan toch over Alaphilippe hebben: die gast verkloot gewoon even, tussen neus en lippen door drie monumenten in één jaar met zijn zenuwachtig gedoe :shock: .
Als je het verschil niet niet wil zien tussen de reactie van VanAert in MSR en die op het WK, tja daar valt niks aan toe te voegen.

Mijn visie is niet meer gekleurd dan de Nedelandse visie, alleen ben ik me daar van bewust, u ook?
Ik wist overigens niet dat Peiper een Belg was.
Ik denk dat de mensen die ik hier opgenoemd heb meer gekenmerkt worden door hun expertise dan door hun nationaliteit.
Ik heb niet over het verschil tussen MSR en het WK maar de overeenkomst. Bij beide kon hij het wiel van Alaphilippe niet houden. In MSR kwam hij terug, mede omdat de Fransman de slechtste afdaling van zijn leven reed. Ook was het verschil wat kleiner omdat de Poggio minder lastig is.

Gefeliciteerd, u heeft een niet Belg weten te vinden die het met u eens is. Als dat je kwalificeert als expert, dan mag iedereen die titel dragen. Dat hij al een eeuwigheid grotendeels in België woont is maar een detail.

En al zouden die andere experts die je aandraagt het niet vanuit Belgisch oogpunt bekijken, dan hebben ze het alsnog mis. Van Aert had met precies evenveel verbruikte energie kunnen winnen en dan ben je goed genoeg in vorm.
Bovendien stond het hem vrij om in de Tour een stuk eerder van kop te gaan als hij zelf had ervaren misbruikt te worden. Als hij daar als kopman was om 5 ritten te proberen te winnen had het hem zeker niet minder energie gekost.

Ik kan net zo goed stellen dat als vd Poel wel de Tour had gereden hij het WK had gereden en gewonnen, LBL, de Brabantse Pijl en G-W had gewonnen en nog beter was geweest in Vlaanderen.

Aan die tour heeft het bij Wout echt niet gelegen. Als je de schuld van de prestaties in het Vlaamse najaar al ergens wilt leggen dan moet je dat doen bij de Italiaanse zomerklassiekers. Ik geloof alleen niet dat hij die had willen overslaan.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 21 okt 2020 10:51

Ernie C. schreef: 20 okt 2020 21:48 Ik kan net zo goed stellen dat als vd Poel wel de Tour had gereden hij het WK had gereden en gewonnen, LBL, de Brabantse Pijl en G-W had gewonnen en nog beter was geweest in Vlaanderen.
Op zeker :mrgreen:

Ik snap ook die behoefte hier en daar niet om maar van "experts" gelijk te krijgen. Of je dan ook ineens een expert ben?

Ik durf mezelf wel als belevings-expert op te werpen. Vanuit die rol heb ik maar 1 vraag:
Hebben we ondanks het kut jaar mooie koersen gezien?
Ik dacht het wel :mrgreen:

Ga even boodschappen voor m'n schoonvader halen en bij hem koers kijken.
DRIE maal zelfs vanmiddag. En hij is totaal geen expert. Heerlijk. Gewoon van koers genieten :winkthumb:

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4454
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 21 okt 2020 11:03

BAM, zo is t maar net!

i-mac

i-mac 21 okt 2020 11:37

Dju toch, jammer dat men geen beelden toont vanaf de start te Brugge. Na amper 12km zijn de waaiers er al.

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 21 okt 2020 14:30

Alpecin komt toch altijd sterk voor de dag in die 'klassieke' wedstrijden. Stevige ploeg die ze daar gebouwd hebben.

Gebruikersavatar
Desertstorm
Forum-lid
Berichten: 484
Lid geworden op: 19 apr 2016 17:44
Locatie: Gld

Gebruikersavatar Desertstorm 21 okt 2020 14:36

weergaloos mooie koers in de Panne!
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."

Gebruikersavatar
Desertstorm
Forum-lid
Berichten: 484
Lid geworden op: 19 apr 2016 17:44
Locatie: Gld

Gebruikersavatar Desertstorm 21 okt 2020 14:57

vdP de sloot in. Quickstep in een zetel.
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."

Gebruikersavatar
vantheman
Forum-lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 29 aug 2009 14:29
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar vantheman 21 okt 2020 15:08

Gemiddelde 47.8. Dat is straf.

Hopelijk valt de schade bij van der Poel mee.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 21 okt 2020 15:33

vantheman schreef: 21 okt 2020 15:08 Gemiddelde 47.8. Dat is straf.

Hopelijk valt de schade bij van der Poel mee.
van der poel belandt in de poel, hij reed er dan ook de kantjes af.

Nee, lijkt mij niet zo erg op het eerste zicht maar ik vind dat vdp toch regelmatig onnodige risico's neemt . Te zeker van zijn stuurmanskunst?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Desertstorm
Forum-lid
Berichten: 484
Lid geworden op: 19 apr 2016 17:44
Locatie: Gld

Gebruikersavatar Desertstorm 21 okt 2020 15:38

fiedoo schreef: 21 okt 2020 15:33 Nee, lijkt mij niet zo erg op het eerste zicht maar ik vind dat vdp toch regelmatig onnodige risico's neemt . Te zeker van zijn stuurmanskunst?
Hij rijdt hier gewoon in het laatste wiel, niet eens heel dicht bij de kant van de weg. Schijnt dat hij niet is aangeraakt, maar door een windvlaag van zn fiets geduwd is. Volgens mij kun je daar niet zo gek veel aan doen. Stuurmanskunsten of niet.
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."

Gebruikersavatar
vantheman
Forum-lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 29 aug 2009 14:29
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar vantheman 21 okt 2020 15:41

De quick step renners hadden het onderling na de finish wel over een kwak die van der Poel gekregen zou hebben. Het was op de beelden moeilijk te zien.
Het leek er op dat hij toen het op de kant ging, hij naar voren wou op een plek waar heel weinig ruimte was.

Plaats reactie