Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2020

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 20 okt 2020 09:01

Theo V schreef: 20 okt 2020 08:38 Nog even nagenieten. :winkthumb: :like:
Volgens mij van Jered Gruber, schitterende foto inderdaad :winkthumb:

linkje; https://www.gruberimages.pro/index/C000

Voor de instagram gebruikers ook een aanrader trouwens :like:
(insta/jeredgruber/)

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16203
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 20 okt 2020 09:22

lugosi schreef: 20 okt 2020 08:43

Je ziet dat niet alleen aan die sprint, je zag dat ook op het WK, Lefevre merkte in Vive le velo terecht op dat bij de demarrage van Alaphilippe, VanAert voor de eerste keer dit jaar, moest gaan zitten. [
Want in Milaan-San Remo en op het WK kon hij het wiel van Alaphilippe wel houden.

Het is dat Alaphilppe een heel beroerde afdaling reed in MSR, anders was wout daar ook tweede geworden.

Je bevindt jezelf in goed gezelschap van mensen die teveel door de rood, geel, zwarte bril kijken vrees ik.

En als we het dan toch over Alaphilippe hebben: die gast verkloot gewoon even, tussen neus en lippen door drie monumenten in één jaar met zijn zenuwachtig gedoe :shock: .
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 20 okt 2020 09:44

Ernie C. schreef: 20 okt 2020 09:22 En als we het dan toch over Alaphilippe hebben: die gast verkloot gewoon even, tussen neus en lippen door drie monumenten in één jaar met zijn zenuwachtig gedoe :shock: .
En de vierde is door een ploeggenoot verkloot.
Het verschil tussen praktijk en theorie.
In theorie had DQS 4 monumenten kunnen winnen van de 4 die dit jaar worden gereden.
In praktijk..............nul!
Ik misgun ze niks en ben een neutrale wielerfan, maar de appeltjes zijn wel heel zuur die daar gegeten worden.

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 20 okt 2020 09:50

Ernie C. schreef: 20 okt 2020 09:22 Je bevindt jezelf in goed gezelschap van mensen die teveel door de rood, geel, zwarte bril kijken vrees ik.
Dat komt ook doordat Vive le Velo de bron is. Dat gaf zelfs Anna toe toen ze daar aan tafel zat. Gaf toen ook d'Hoore op als favoriet voor De Ronde maar zei tegelijk dat ze niet anders kon bij Karl aan tafel.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 20 okt 2020 11:20

Dus als je Karl tegenspreekt krijg je na afloop klappen?
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 20 okt 2020 11:29

Dat weet ik niet, denk het niet. Maar dat je in een Belgisch wielerprogramma of podcast te horen krijgt wat het Belgisch publiek goed in de oren klinkt vind ik niet vreemd.

Overigens waren Adrie, Alan en Eddy wel unaniem in hun prono voor De Ronde.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37638
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 20 okt 2020 11:55

lugosi schreef: 20 okt 2020 08:43 Ook Bakelandts (toch een trainingsmaat van VanAert) ging mee in die analyse, hij ging nog een stapje verder door de stellen dat VanAert als kopman in de Tour 'minimum' vijf zeges gehaald had'.
En daar gaat het dus al helemaal mis. 2 etappes en het geel was voor de ploeg vele malen belangrijker geweest dan 5 losse etappes.
Ik denk dat velen in Vlaanderen niet willen zien welke stappen WvA heeft gemaakt onder de vleugels van de Jumbo-ploeg.
En wielrennen is nog steeds een teamsport, waar je als ploeg opereert. En soms rij je dan voor jezelf en soms voor de ploeg. Schijnt heel moelijk te zijn om dat te willen snappen.
Less is bore

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 20 okt 2020 12:01

Ja, we lijken hier toch wel op een enorme cultuurkloof te stuiten.
Misschien geeft de Belgische natie niet zoveel aanleiding tot chauvinisme en komt alles in het koersen naar buiten. (ik sla er ook maar een slag naar)
Een socioloog kan dat misschien wel toelichten
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 20 okt 2020 12:04

Joseba schreef: 20 okt 2020 11:29 Dat weet ik niet, denk het niet. Maar dat je in een Belgisch wielerprogramma of podcast te horen krijgt wat het Belgisch publiek goed in de oren klinkt vind ik niet vreemd.
Dan is Anna wel een goede keus, die zal je niet snel betrappen op provocerende uitspraken (dit bedoel ik niet negatief, past niet zo bij haar)
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15946
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 20 okt 2020 12:15

Keezx schreef: 20 okt 2020 12:01 ......ik sla er ook maar een slag naar................
Niet geschoten is altijd mis.

In mijn vriendenkring, allemaal Vlamingen, stond Van De Poel als grote favoriet wegens "frisser" aan de start.
Om maar even te zeggen dat Vlamingen (veralgemeen modus "on") allemaal grote koerskenners zijn. :D :D :D :D
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7956
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 20 okt 2020 12:39

Donderdag 24 september – Radio 1 gaat vanaf 25 september tot zaterdag 17 oktober op zoek naar wat Vlaanderen en Nederland scheidt en bindt. Met De LageLandenSlag, Grensgevallen, een gezamenlijke uitzending van De Taalstaat en natuurlijk de klassieke muzikale LageLandenLijst.

Ook per aflevering als podcast te beluisteren. Ik heb erg van genoten:

https://www.vrt.be/nl/over-de-vrt/nieuw ... t-en-bind/
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 20 okt 2020 13:51

Ernie C. schreef: 20 okt 2020 09:22
Want in Milaan-San Remo en op het WK kon hij het wiel van Alaphilippe wel houden.

Het is dat Alaphilppe een heel beroerde afdaling reed in MSR, anders was wout daar ook tweede geworden.

Je bevindt jezelf in goed gezelschap van mensen die teveel door de rood, geel, zwarte bril kijken vrees ik.

En als we het dan toch over Alaphilippe hebben: die gast verkloot gewoon even, tussen neus en lippen door drie monumenten in één jaar met zijn zenuwachtig gedoe :shock: .
Als je het verschil niet niet wil zien tussen de reactie van VanAert in MSR en die op het WK, tja daar valt niks aan toe te voegen.

Mijn visie is niet meer gekleurd dan de Nedelandse visie, alleen ben ik me daar van bewust, u ook?
Ik wist overigens niet dat Peiper een Belg was.
Ik denk dat de mensen die ik hier opgenoemd heb meer gekenmerkt worden door hun expertise dan door hun nationaliteit.

Plaats reactie