Deze zojuist ook besteld. Nog wat korting gekregen zelfs. Ben benieuwd!ippe schreef: ↑08 okt 2020 22:38 https://www.bike-components.de/de/Novat ... tz-p77215/
Ik heb deze gekocht voor mijn gravel fiets. Gewicht is 1650gr en gezien de prijs die ik betaalde (-35%) zéker de moeite waard.
low budget carbonwielen
Naar die wielen zat ik ook te kijken, zie ook mijn vraag op het gravelcycling forum. Voor de zomer hadden ze een actie met gratis rubber, met een ruime keuze uit allerlei tubeless banden.wtb schreef: ↑09 okt 2020 15:51Deze zojuist ook besteld. Nog wat korting gekregen zelfs. Ben benieuwd!ippe schreef: ↑08 okt 2020 22:38 https://www.bike-components.de/de/Novat ... tz-p77215/
Ik heb deze gekocht voor mijn gravel fiets. Gewicht is 1650gr en gezien de prijs die ik betaalde (-35%) zéker de moeite waard.
Hoe heb je die korting gekregen dan?
En ik ben heel benieuwd naar jullie bevindingen.
Ik heb ze deze week binnengekregen.
Eerste indruk bij montage was goed, maarrrr....
Op mijn nieuwe Giant zaten de Gavia TL bandjes. Ik had besloten deze eerst maar eens te monteren.
Dit viel verschrikkelijk tegen, kreeg ze er wel om, maar vielen niet lekker tegen de zijkant van de velg. Geprobeerd om ze hard op te pompen zodat ze zich misschien zouden 'zetten'. Werkte niet.
En toen ik een zwaai gaf aan het wiel, schrok ik me rot: een slinger van 2mm in de velg!
Toen de handdoek gegooid voor die avond.
Volgende dag nog maar eens geprobeerd. Slingering was gelukkig het gevolg van de band die er niet goed om lag. Toen ik de druk liet ontsnappen waren de velgen weer snaarstrak.
Besloten om nieuwe banden te bestellen.
Toen nog wat beter gekeken. Het viel me al op dat de ventielen niet in het midden van de velg zitten. Het werd nog vreemder: de velgen zijn niet symmetrisch. Ik heb de contouren met een mal overgenomen, zit echt veel verschil tussen de linker en rechterzijde.
Weet niet hoe ik een foto moet plaatsen helaas.
Nu in conclaaf met bike-components.de. Reageren vlot, dus komt wel goed.
Voorlopige conclusie is dat het een productiefout is, want de wielen zien er écht goed uit, mooi afgewerkt. Lijkt wel of ze twee verschillende malhelften tegen elkaar hebben gehouden ofzo. Valse start dus, ik zal updaten als er nieuws is.
Eerste indruk bij montage was goed, maarrrr....
Op mijn nieuwe Giant zaten de Gavia TL bandjes. Ik had besloten deze eerst maar eens te monteren.
Dit viel verschrikkelijk tegen, kreeg ze er wel om, maar vielen niet lekker tegen de zijkant van de velg. Geprobeerd om ze hard op te pompen zodat ze zich misschien zouden 'zetten'. Werkte niet.
En toen ik een zwaai gaf aan het wiel, schrok ik me rot: een slinger van 2mm in de velg!
Toen de handdoek gegooid voor die avond.
Volgende dag nog maar eens geprobeerd. Slingering was gelukkig het gevolg van de band die er niet goed om lag. Toen ik de druk liet ontsnappen waren de velgen weer snaarstrak.
Besloten om nieuwe banden te bestellen.
Toen nog wat beter gekeken. Het viel me al op dat de ventielen niet in het midden van de velg zitten. Het werd nog vreemder: de velgen zijn niet symmetrisch. Ik heb de contouren met een mal overgenomen, zit echt veel verschil tussen de linker en rechterzijde.
Weet niet hoe ik een foto moet plaatsen helaas.
Nu in conclaaf met bike-components.de. Reageren vlot, dus komt wel goed.
Voorlopige conclusie is dat het een productiefout is, want de wielen zien er écht goed uit, mooi afgewerkt. Lijkt wel of ze twee verschillende malhelften tegen elkaar hebben gehouden ofzo. Valse start dus, ik zal updaten als er nieuws is.
- amclassic-fan
- Moderator
- Berichten: 24321
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5230
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Ja inderdaad, op mountainbikes zie je dat al vaker. Zo bouw je een stijver wiel.
Wel erg vreemd dat het er niet bij staat.
Wel erg vreemd dat het er niet bij staat.
Daar heeft DT tussenstukken voor als het je echt stoort. Een kant schuin (tegen de velg) andere kant vlak (voor de borgmoer van je ventiel).
Maar hoe zit het nou met de slag in je wiel? Was dat de band wat optisch vertekende of zat de slag echt op je velg zelf.
Maar hoe zit het nou met de slag in je wiel? Was dat de band wat optisch vertekende of zat de slag echt op je velg zelf.
Mij is het niet opgevallen dat ze asymmetrisch zijn. Wel zijn de spaakgaten schuin zodat de spaken mooier passen.
Afwerking van de velg kan beter, zeker in vergelijking met mijn andere carbon wielsets. Maar voor wat ik ervoor betaald heb meer dan keurig.
Banden optrekken ging ook vlot, dus tevreden.
Ik heb er Réne Herse Hurricane ridge 42mm extra light opliggen. Super bandjes maar pokke duur.
Canyon Ultimate CF sl Movistar.
Gios Torino Professional '84.
Colner Strada '74.
Gios Torino Professional '84.
Colner Strada '74.
Toen de band op druk was, zat er een slag in de velg. Waarschijnlijk doordat de band niet overal goed aansloot en dus een hele vreemde drukverdeling had op de velg.
In tegenstelling tot de set van Ippe is de mijne verder wel echt mooi afgewerkt, hoe vreemd het ook klinkt.
Ik wacht antwoord van BC af. Heb foto's gestuurd waarin duidelijk te zien is waar de afwijking (volgens mij) in zit.
Vlgns mij dus niet goed gespaakt.! Spaakspanning gaat altijd iets naar beneden bij het op druk brengen van banden.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless