Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
vantheman
Forum-lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 29 aug 2009 14:29
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar vantheman 17 okt 2020 10:28

Overheidsmaatregelen bepalen niet het succes van een land maar het gedrag van de bewoners. Overheiidsmaatregelen zijn een mogelijk middel om het gedrag te beinvloeden en overheidsmaatregelen zijn dus een middel en geen doel op zich.

Vandaag staat in de volkskrant een interview met de Nederlander Rudi Westendorp die lid was van het Deense OMT.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... b39b0742e/

‘Scandinavische landen zijn dunbevolkt, daar zouden wij van geprofiteerd hebben. .... Dus dat argument vind ik minder zwaar wegen. Nee, dat ieder land zijn eigen coronacrisis heeft gekregen, is vooral een reflectie van hoe een land sociaal en cultureel in elkaar zit. Het is de volksaard die bepaalt of je door het virus wordt weggeblazen of niet. Wij hebben de uitbraak in Denemarken veel meer binnen de perken weten te houden door ons gedrag.’
[

alien
Forum-lid
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jun 2008 18:58

alien 17 okt 2020 10:42

NicoNB schreef: 17 okt 2020 10:23Er zijn meer dan genoeg voorbeelden van gezinnen waarvan slechts enkele leden COVID19 verschijnselen hebben. De rest van het huishouden merkt er niets van.

Dus blijkbaar zijn er wel degelijk mensen immuun.
”Geen ziekteverschijnselen” is niet hetzelfde als “immuun”.
Vorsprung durch Pedantik

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37362
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 17 okt 2020 11:00

Estavan Polman gisteren over Denen (waar ze competitie speelt); “Denen zijn net smeerworst: het zit overal tussenin en je krijgt ze in elke vorm geduwd die je wilt”

Net terug van boodschappen doen. Wat een enorm verschil met vorige week. Toen was de uitzondering mét een mondkapje, nu is de uitzondering zonder.
Less is bore

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 17 okt 2020 11:01

i-mac schreef: 17 okt 2020 07:14 Deze journalist van de VRT is besmet geraakt met Covid-19.

Lees gewoon even zijn relaas.


De week van VRT-journalist Koen Wauters, COVID-19-patiënt: "Ik schrik van de kracht van het virus" | VRT NWS: nieuws
https://vrtnws.be/p.bDQ1PY5qA
Ik hoop voor hem dat hij nooit echt goed ziek wordt,

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 17 okt 2020 11:16

vantheman schreef: 17 okt 2020 10:28
Het is de volksaard die bepaalt of je door het virus wordt weggeblazen of niet. Wij hebben de uitbraak in Denemarken veel meer binnen de perken weten te houden door ons gedrag.’
Alleen de samenstelling van onze grote steden tegenwoordig vertegenwoordigd niet meer onze volksaard.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 17 okt 2020 11:39

Da's een nette manier om Wilders (of z'n Belgische "broeder") te citeren....
Dankzij de Ali's en Fatima's hebben Henk en Ingrid geen coronabed of wordt hun zorg uitgesteld.
In plaats van volksaard (een laakbare , fascistische term w.m.b.) kan je het beter cultuur noemen.

Als ik zou moeten turven welk aandeel van de aangename mensen en welk aandeel nare hufters onder de autochtonen/ niet autochtonen ik de laatste 20 jaar heb ontmoet, dan zal dat ongeveer 50/50 zijn.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 17 okt 2020 11:47

daniel1975 schreef: 17 okt 2020 11:00 Estavan Polman gisteren over Denen (waar ze competitie speelt); “Denen zijn net smeerworst: het zit overal tussenin en je krijgt ze in elke vorm geduwd die je wilt”

Net terug van boodschappen doen. Wat een enorm verschil met vorige week. Toen was de uitzondering mét een mondkapje, nu is de uitzondering zonder.
Dat bewijst dat Nederlanders net Denen zijn.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 17 okt 2020 11:53

daniel1975 schreef: 17 okt 2020 11:00 Estavan Polman gisteren over Denen (waar ze competitie speelt); “Denen zijn net smeerworst: het zit overal tussenin en je krijgt ze in elke vorm geduwd die je wilt”

Net terug van boodschappen doen. Wat een enorm verschil met vorige week. Toen was de uitzondering mét een mondkapje, nu is de uitzondering zonder.
Ja de indoctrinatie werkt goed....

Merk het aan de klanten in mijn winkel allemaal kapjes op maar de meesten denken ook dat het verplicht is.

Na een paar minuten. Zeg ik dat ze het maskertje best af mogen doen en nagenoeg iedereen doet dat met een zucht van verlichting

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5350
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 17 okt 2020 13:09

alien schreef: 17 okt 2020 10:42
NicoNB schreef: 17 okt 2020 10:23Er zijn meer dan genoeg voorbeelden van gezinnen waarvan slechts enkele leden COVID19 verschijnselen hebben. De rest van het huishouden merkt er niets van.

Dus blijkbaar zijn er wel degelijk mensen immuun.
”Geen ziekteverschijnselen” is niet hetzelfde als “immuun”.
Volgens mij betekent het dat wel. Want ook als je immuun ben kan je gewoon besmet raken en positief testen met pcr. Te gevoelige methode. Ook de tweede keer de derde keer. En nog wel vaker.

Je krijg geen symptomen en je ruimt t virus vrijwel direct op... maar t is tijdelijk aanwezig. Er gaat altijd tijd overheen voordat je lichaam t opnieuw ontdekt, herkend en in actie komt.

Verwar immuniteit maar niet met geen virus.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

alien
Forum-lid
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jun 2008 18:58

alien 17 okt 2020 13:19

Een asymptomatisch ziekteverloop is níet hetzelfde als immuniteit. Daarom zijn het ook twee verschillende (medische) begrippen. Er zijn zelfs aanwijzingen, dat asymptomatische coronapatiënten een míndere immuunrespons hebben.
Vorsprung durch Pedantik

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5350
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 17 okt 2020 13:25

Nee de zware patienten hebben een over activatie van de immuun reactie. De reactie van t gros van de mensen is proportioneel aan t virus. En dus niet per defenitie zwak.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 17 okt 2020 16:39

Hoe een chirurg denkt over mondkapjes..

https://www.ellaster.nl/2020/08/01/als- ... wjdhrj1b4Q

Gesloten