De Dt swiss 350 bijvoorbeeld, is echt wel boost. Als je boost neemt, worden aan beide zijden de flange distance 5mm meer bij het voorwiel.scottwilko schreef: ↑15 okt 2020 19:00 Leuk marketing gepraat dat de wielen stijver worden, maar dan moet er wel een specifieke boost naaf zijn. Zover ik weet zijn die er niet heel veel. De meeste boost naven zijn gewoon exact dezelfde als de normale exemplaren, met extra brede eindkapjes. Indien er wel specifieke naven zijn, dan geloof ik wel dat de wielen stijver kunnen worden doordat de spaken een kleinere hoek maken.
Bij de achternaaf idem, maar dan 3mm aan weers kanten.
Echt wel boost dus.
Ik denk dat je in de war bent meer 135/142 doppen. Dat gaat gewoon zonder je wiel te moeten dishen.
Als je een nonboost naar boost wilt brengen ga je met je dish problemen krijgen.
Of je moet al een dikke spacer achter je schijfrem zetten om die verder naar buiten te brengen.
Alles moet die respectievelijk 5 of 3mm naar buiten gebracht worden