Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2020

svenvs
Forum-lid
Berichten: 75
Lid geworden op: 19 feb 2017 18:58
Locatie: BE

svenvs 16 okt 2020 00:24

ypuh schreef: 15 okt 2020 22:31 @svenvs met 'hier' bedoel je Belgie? In Nederland heb ik geen idee wat de meeste sporters privé doen. Met voetballers lees je af en toe nog iets over een knappe vriendin, maar veel meer dan een naam staat er dan niet bij.
Wielrenners wordt buiten TJV en de Tour sowieso geen aandacht aan besteed. MvdP lichten ze nog wel een keertje uit als hij wint
Belgie inderdaad. Wat vriendinnen betreft gaat het dan ook meestal over voetballers en dat kunnen dan wel eens BV's (bekende Vlamingen) worden nadat ze uitgenodigd worden in diverse tv programma's.
Het valt me wel regelmatig op als ik met vrienden of collega's praat dat ik nooit op de hoogte ben van dat soort nieuwtjes, maar dat is dan vooral omdat zulke zaken me niet interesseren.

Even terug on topic, vandaag was Adrie van der Poel te gast bij Vive le vélo en dan valt het wel op met hoeveel respect hij over Wout praat. Hij gaf ook wel aan dat Wout zeker geen vriend is van hun (Adrie en Mathieu) maar dat is uiteraard ook nergens voor nodig.

Mathieu werd overigens als winnaar getipt door de 3 gasten (Allan Peiper, Eddy Planckaert, Adrie), die laatste kon natuurlijk niet anders :lol:
Ook de voorbije dagen werd Mathieu vaak als winnaar getipt, veel meer dan Wout.
Zelf denk ik dat het geen van beide wordt, maar dat maakt de Ronde meestal net zo mooi.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 16 okt 2020 06:28

Hoe mooi zou het zijn als Oli Naessen eens zou kunnen winnen.
Afbeelding

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4500
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 16 okt 2020 08:19

    TL@ schreef: 16 okt 2020 06:28 Hoe mooi zou het zijn als Oli Naessen eens zou kunnen winnen.
    tja of Niki Terpstra...

    lugosi
    Forum-lid HC
    Berichten: 4691
    Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

    lugosi 16 okt 2020 08:59

    sloeren schreef: 15 okt 2020 17:56 In België is het wielrennen veel meer een soap-gebeuren. Het persoonlijk leven van wielrenners en bijvoorbeeld hun vrouwen wordt veel interessanter gevonden.
    ...................
    Ik meen dat dat niet waar is, wie weet in Vlaanderen uberhaupt wie de partner is van VanAvermaet, Naessen of Wellens....

    Wat wel zo is, is dat de belangstelling voor koers ongelooflijk groot is, vooral in de regio's Oost -en West Vlaanderen. En niet alleen voor enkele toppers maar er is een grote liefde voor dekoers in zijn algemeenheid. Buitenlandse renners zeggen allen dat dit uniek is in de wereld.

    Gisteren vertelde Jose DeCauwer dat als je de RVV moet vergelijken met een Nederlands equivalent, dat je dan bij de Elfstendentocht uitkomt. Alleen is koers hier een dagelijks gebeuren, terwijl de Elfstedentocht, een helaas steeds minder plaatsvindend evenement is.

    Belgen vinden het uitzonderlijk goede wielrenners. Ik moet dat nog zien.
    Het lijstje kan nog veel langer
    Heb je het nu over VdP en VanAert? Als je de Angelsaksische wielerpers wat volgt dan wordt dan denken die blijkbaar hetzelfde als de "Belgen". En afgelopen maanden ook l'Equipe of de Gazzetta niet gelezen zeker?

    Gebruikersavatar
    Enzzo
    Forum-lid HC
    Berichten: 7955
    Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
    Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

    Gebruikersavatar Enzzo 16 okt 2020 09:13

    'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
    …"

    Gebruikersavatar
    Lcsmet
    Forum-lid HC
    Berichten: 15946
    Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
    Locatie: Het Soete Land van Waes

    Gebruikersavatar Lcsmet 16 okt 2020 14:24

    lugosi schreef: 16 okt 2020 08:59 ...........Gisteren vertelde Jose DeCauwer dat als je de RVV moet vergelijken met een Nederlands equivalent, dat je dan bij de Elfstendentocht uitkomt. Alleen is koers hier een dagelijks gebeuren, terwijl de Elfstedentocht, een helaas steeds minder plaatsvindend evenement is..
    Dat dus.
    In Vlaanderen is koers religie, één die niemand kwaad doet. :)
    "Wiggins was voor ons een hoogtepunt. We zijn hem ook zelf gaan fotograferen. Dat was een heel plezante dag en hij was ook zelf heel enthousiast. ...
    Er zat deze middag zelfs een item over hen in het middagnieuws.
    Van enkele jaren geledenAfbeelding
    Bron: Puncheur.be
    I know myself like no one else
    Nothing to defend

    fiedoo
    Forum-lid HC
    Berichten: 5683
    Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

    fiedoo 16 okt 2020 20:27

    het lijkt mij vrij duidelijk dat er iemand van het sterke blok dqs wint zondag namelijk yves lampaert :cry: ook trentin zal kort eindigen en de twee crossers verpesten het nogmaals voor zichzelf
    Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

    ottorongo
    Forum-lid
    Berichten: 2514
    Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
    Locatie: België

    ottorongo 16 okt 2020 20:47

    Ik verwacht d

    ottorongo
    Forum-lid
    Berichten: 2514
    Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
    Locatie: België

    ottorongo 16 okt 2020 20:51

    Ik verwacht dat de twee crossers morgen, bij waarschijnlijk een laatste confrontatie, tot het gaatje zullen gaan tot één van de twee het begeeft. Of één van beiden wint is een andere vraag.

    fiedoo
    Forum-lid HC
    Berichten: 5683
    Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

    fiedoo 16 okt 2020 23:01

    ik denk dat wout en mathieu door al die jaren tegen elkaar te rijden zelfs onbewust altijd naar elkaar zullen kijken. Al die jaren was de strijd tussen hun twee te doen, best moeilijk denk ik om nu dat plots los te laten.
    Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

    Gebruikersavatar
    loos
    Forum-lid
    Berichten: 3602
    Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
    Locatie: Bergschenhoek

    Gebruikersavatar loos 17 okt 2020 13:29

    fiedoo schreef: 16 okt 2020 23:01 ik denk dat wout en mathieu door al die jaren tegen elkaar te rijden zelfs onbewust altijd naar elkaar zullen kijken. Al die jaren was de strijd tussen hun twee te doen, best moeilijk denk ik om nu dat plots los te laten.
    Het moet ze vast opgevallen zijn dat er meer renners meedoen en ze ook niet meer in de modder rijden. Ergo, ik denk dat ze toch ook wel iets aangepast zullen hebben. ;)

    Zonder dollen, ze zitten beiden in een leerproces op de weg, hebben al veel fouten gemaakt. Het zijn beiden bijzonder sterke en intelligente coureurs die snel van hun fouten leren, dus ik verheug me op de strijd voor de winst.
    Afbeelding

    Gebruikersavatar
    Lcsmet
    Forum-lid HC
    Berichten: 15946
    Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
    Locatie: Het Soete Land van Waes

    Gebruikersavatar Lcsmet 18 okt 2020 14:14

    De uitzending is deze morgen al om 09u gestart.

    Zelfs als er maar enkele kijkers de ganse uitzending volgen, kunnen andere koersen daar enkel van dromen.
    Wat mij wel opvalt, in tegenstelling tot de voorgaande jaren, erg weinig maar wel heel gedisciplineerde toeschouwers.
    I know myself like no one else
    Nothing to defend

    Plaats reactie