To boost or not to boost
- amclassic-fan
- Moderator
- Berichten: 24321
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Dat, en leidt tot:
Increased stiffness and durability of the wheel
More efficient and precise steering
Better geometry for short-base frames
Bigger and more rigid points for the steering tube
More choices in terms of flat-teeth chain ring
More tyre travel, allowing you to mount wider sections
A 29" wheel gains 20% lateral stiffness
A 27.5" wheel gains 14% lateral stiffness
The offset of the chain increases the space between the tyre and the chain, allowing the fitting of tyres of more than 2.5"
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5230
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
En uiteindelijk maakt het niet zo gek veel verschil, zeker als beginner zal je er niets van merken.
Ik zou er zeker een fiets niet voor laten staan.
Ik zou er zeker een fiets niet voor laten staan.
20 12:33
Citeer
Meld dit bericht
En uiteindelijk maakt het niet zo gek veel verschil, zeker als beginner zal je er niets van merken.
Ik zou er zeker een fiets niet voor laten staan.
Boost (zoals ik het lees) is toch juist een verbetering tov standaard? Maar de MTB die ik besteld heb, heeft een boost frame? (Schrijft Wilier site) 110 FX Wilier MTB
Citeer
Meld dit bericht
En uiteindelijk maakt het niet zo gek veel verschil, zeker als beginner zal je er niets van merken.
Ik zou er zeker een fiets niet voor laten staan.
Boost (zoals ik het lees) is toch juist een verbetering tov standaard? Maar de MTB die ik besteld heb, heeft een boost frame? (Schrijft Wilier site) 110 FX Wilier MTB
Mijn virtuele fietsen zijn de laatste jaren onwaarschijnlijk veel stijver geworden. Door carbon werden ze stijver. Door steekassen werden ze stijver en nu boestwielen. Worden ze nog stijverder.
In de praktijk merk ik er niks van
In de praktijk merk ik er niks van
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6086
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Slaat boost niet vooral op het frame? Met daarmee de aanpassingen aan het wiel.
Maar vooral meer ruimte voor hele dikke banden (60+ mm breed)? Waar aan rubber weer wat meer draaiend gewicht zal moeten meegaan ook.
Maar vooral meer ruimte voor hele dikke banden (60+ mm breed)? Waar aan rubber weer wat meer draaiend gewicht zal moeten meegaan ook.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12634
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik vind het totaal gewoon beter. Steekassen en asymetrische carbon velgen. Veel stijver mwaa vooral overal stijf en niet een onderdeel die het niet is. Veel meer de totale balans die beter is.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4354
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
Leuk marketing gepraat dat de wielen stijver worden, maar dan moet er wel een specifieke boost naaf zijn. Zover ik weet zijn die er niet heel veel. De meeste boost naven zijn gewoon exact dezelfde als de normale exemplaren, met extra brede eindkapjes. Indien er wel specifieke naven zijn, dan geloof ik wel dat de wielen stijver kunnen worden doordat de spaken een kleinere hoek maken.