Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2020

barverme
Forum-lid
Berichten: 377
Lid geworden op: 25 jun 2019 10:34

barverme 12 okt 2020 09:06

Niks tegen VdP, integendeel, maar als je blijkbaar de energie hebt om WvA keer op keer terug te halen, en je eindigt uiteindelijk allerlaatste van het groepje, dan heb je imo gewoon dom gereden. Of hij heeft zich alleszins te veel gefocust op WvA. Die andere renners in de groep waren ook geen tweederangsrenners he.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4692
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 12 okt 2020 09:07

RKN schreef: 12 okt 2020 08:04 Ik hheb VdP even bij Sporza zien aanschuiven;
Hij zegt niet te fietsen om WvA te doen verliezen, maar als hij de gaatjes niet dichtrijd, dan wint hijzelf sowieso niet.
...........................
Maar dan moet je ook de gaatjes op de anderen willen dichtrijden....en niet alleen op VanAert.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4692
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 12 okt 2020 09:10

raven14 schreef: 12 okt 2020 09:05 ..................

Ik ben een fan van MVDP, maar vind toch dat hij aan zijn taktische skills moet werken. ........................
En wat zou de idee achter zijn tactiek van gisteren geweest zijn denk je?

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3390
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 12 okt 2020 09:14

Geen idee, ik begreep die alvast niet.
Afbeelding

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6100
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 12 okt 2020 09:29

Uit de interviews op de NOS maakt ik op dat Mathieu van te voren al benoemde dat dit niet echt zijn favouriete koers is.. (dus instelling vooraf... motivatie.., medium. Tuurlijk zal hij in koers er wel voor gaan, maar de extra punch niet).
En achteraf, wat hij zelf benoemde, was hij niet fris meer.., heeft zijn sprint een paar km voor de meet gereden om een een ontsnapping aan te sluiten (met de overigen in het wiel). En was het daarna klaar. Aanhaken en niets meer. Hij sprint ook niet met van aart om plek 8 of 9.

Dus heeft het met tactiek te maken? Of met motivatie, of simpelweg niet beter kunnen?

Ik snap de frustratie bij Wout wel.., die het paar keer probeert, paar keer dat gaatje wél dicht rijdt. Maar elke keer Mathieu in zijn wiel. Maar normaal is Mathieu niet degene die kopwerk schuwt om mee met de voorsten te blijven zitten. Als hij dat wel doet, moet je je koers verder niet teveel op hem afstemmen of je laten frustreren dat hij wel in je wiel zit maar niet op kop komt. Dan kan je beter naar de Bettiols en de Pedersens kijken (het draait niet alleen om de 2 crossers hea.., die Bettiol is geen kleine, die Pedersen ook zeker niet....)
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 12 okt 2020 09:52

Enige oplossing was geweest dat Mathieu Wout had teruggebracht naar de kopgroep. Dan was het goed geweest. Krijg er een WK gevoel van.

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 12 okt 2020 10:00

Pelep schreef: 12 okt 2020 08:48 Tja, dat toont aan dat je het inderdaad niet goed gezien hebt. WvA was niet afhankelijk van een concurrent om een gat te dichten, The Shadow was blijkbaar enkel in staat om het gat op WvA te dichten.
Dan stond hem toch niks in de weg om dat in de finale even te doen?
Dan snap ik de frustratie achteraf helemaal niet :lol:

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 12 okt 2020 10:45

Ik begrijp de frustratie van Wout wel, alleen zijn zijn uitspraken een beetje sneu en er schuilt een hoop frustratie in.
Moet ie niet doen en zich zeker niet verlagen tot uitspraken van: "Kijk eens wat ik al gewonnen heb", niet te arrogant worden...
Ze rijden beide voor verschillende ploegen, ieder heeft dus zijn eigen reden en doel.
Mathieu had in de achtervolging op de kopgroep ook al veel werk verricht en wanneer Gianni Vermeersch op de fiets was blijven zitten, had Mathieu een extra helper gehad in de finale.
De anderen in de kopgroep, Degenkolb en de overtal van Quickstep mannen, deden verdomt weinig om anderen terug te halen, lieten het aan Wout en Mathieu over.
En waren dus wat slimmer om niet de twee gedoodverfde favorieten naar de eindstreep te brengen.

hayes

hayes 12 okt 2020 11:14

NuitKor schreef: 11 okt 2020 23:21
hayes schreef: 11 okt 2020 21:52 Het was een heel mooie koers.
En eerlijk, Wout hield Mathieu niet in het oog. Mathieu had enkel oog voor Wout zo leek het wel.
Van Aerts reactie is er idd één net na het heetst van de strijd, maar er zit wel wat in.
Hij heeft ook gelijk dat zijn seizoen al méér dan geslaagd is. Mathieu heeft vandaag vooral zichzelf doen verliezen.

Koers is slim zijn, maar mannen als Bettiol en Pedersen die vooral het mandje van een ander eerst leegeten, zijn misschien wel slim, maar ik zal er alleszins nooit voor supporteren.

Slimme coureurs. Het doet me denken aan 'slimme fouten' in het voetbal. Zo verschrikkelijk irritant.
Eigenlijk is het vooral toegeven dat je minder bent, en het dus maar 'slim' moet aanpakken door een speler te tackelen...
Het mooie van koers is dat ook de slimste van de sterkste kan winnen. Slimme renners vind ik juist weer erg mooi om naar te kijken. Dat is enorm lastig, vaak nog moeilijker dan de sterkste zijn.

Als je daar niet van houdt, moet je naar tijdritten gaan kijken.
En als iedereen zo gaat rijden, krijg je draken van koersen.

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 12 okt 2020 11:18

https://twitter.com/fheinen/status/1315 ... 87616?s=12

P.S. ik post even de Twitter link omdat je dan gratis het artikel kan lezen...

jopie89
Forum-lid
Berichten: 121
Lid geworden op: 27 dec 2006 12:25

jopie89 12 okt 2020 11:21

Joseba schreef: 12 okt 2020 09:52 Enige oplossing was geweest dat Mathieu Wout had teruggebracht naar de kopgroep. Dan was het goed geweest. Krijg er een WK gevoel van.
Had Wout (of Mathieu) maar een extra ploegmaat gehad in de finale (waar was Roglic :twisted: :lol: ?). Maar dan hadden we natuurlijk dit amusante persoorlogje niet meegemaakt

Op naar zondag (hopelijk, tenzij de overheid er alsnog een stokje voor steekt ...)

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 12 okt 2020 11:31

scottpch schreef: 12 okt 2020 10:45 Moet ie niet doen en zich zeker niet verlagen tot uitspraken van: "Kijk eens wat ik al gewonnen heb", niet te arrogant worden...
Met name die.
Ik snap ook wel dat hij baalt maar iets breder kijken dan alleen naar MVDP was misschien wat chiquer geweest en als hij vindt dat hij genoeg gewonnen heeft moet hij lekker voor de buis gaan zitten.
Dan kan hij echt in een zetel zitten!

Overigens als WVA het gat dicht rijdt naar de voorste 4 had hij MVDP volgens mij nog steeds geklopt in de sprint, want bij die laatste was het beste er toch vanaf?
Of Wout dan Pedersen had geklopt zullen we nooit weten, maar dat ligt toch echt meer aan Wout dan aan Mathieu.

Met Pedersen stond er gewoon een hele mooie winnaar op het podium. Geweldige alles op alles sprong die hij deed en ijskoud (het zal echt niet warm geweest zijn) maakte hij het af.

Los van de onhandige opmerking van WVA heeft hij (en nog wel een man of 10) een schitterende koers gereden (een van de mooiste GW van de laatste jaren) en ik acht zijn kansen voor zondag een stuk hoger dan die van MVDP.

Plaats reactie