Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Zomer Handschoenen

kiter
Forum-lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 19 apr 2011 09:56

kiter 10 okt 2020 14:32

Beste mede wielrenners,

Ik ben momenteel opzoek naar een stel nieuwe zomer handschoenen, aangezien mijn huidig af zijn (komen gaten in 😇).
Nu probeerde ik op het forum te zoeken op “handschoenen”, maar kwam niets naar voren (mogelijk verkeerde zoekterm?).

Vandaar mijn vraag: Welke zomer handshoenen vinden jullie prettig EN waarom?

Ik zat zelf te kijken naar:

• Castelli Rosso Corsa Expresso (maar is moeilijk verkrijgbaar (uitlopend?))
https://www.futurumshop.nl/castelli-ros ... wart.phtml

• Specialized Body Geometry Grail Gloves, waarbij er juist meer vulling zit in het midden van je handpalm. (rij ook met Specialized fiets 😇)
https://www.specialized.com/nl/nl/mens- ... 67019-1242

Maar goedkoper mag natuurlijk ook

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 10 okt 2020 14:41

Met het zoeken naar 'handschoen' komen er 7 topics te voorschijn.

search.php?keywords=handschoen&terms=al ... ubmit=Zoek

Verder in Google met Castelli Rosso Corsa Expresso: https://www.google.com/search?q=CASTELL ... e&ie=UTF-8
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
devriesman
Forum-lid
Berichten: 504
Lid geworden op: 24 apr 2016 18:56
Locatie: Apeldoorn

Gebruikersavatar devriesman 10 okt 2020 16:02

Op zoek naar een stel nieuwe handschoenen ben ik ooit uitgekomen bij de goedkoopste van de Decathlon. Na 3 jaar beetje versleten maar helaas op een naad uitgescheurd in een afdaling, te hard moeten remmen 🤣🤣🤣. Kon alleen geen nieuwe krijgen. Schap was bijna helemaal leeg hier in Apeldoorn.

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 10 okt 2020 21:12

Geheel smaakafhankelijk verhaal.
Voor mij zijn zomerhandschoenen ervoor dat ik niet te veel zooi uit mijn hand hoef te graven na een val. Voor de rest moet ik ze zo min mogelijk voelen. Dus verdikkingen of nog erger, gel-pads, wil ik er niet in hebben. Ieder z'n meug dus qua handschoentjes.

Gebruikersavatar
Arjan
Forum-lid
Berichten: 771
Lid geworden op: 09 apr 2004 19:55

Gebruikersavatar Arjan 10 okt 2020 21:46

Ik sluit mij aan bij sloeren.
Wat mijn ervaring betreft: Zeer slechte ervaring met Castelli handschoenen (ik had ze met een klittenband sluiting), gaan heel vlug kapot en met Roeckl (pasvorm is voor mij waardeloos en lubberen snel uit). De beste ervaringen met simpele handschoenen van BBB (al meerdere van gehad). Nu heb ik nog een stel Gripgrap Rouleur, die heb ik nog niet zo lang om daar een goed oordeel over te geven maar lijken ook wel goed.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8545
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 10 okt 2020 22:25

Bioracer heeft fijne handschoenen.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

kiter
Forum-lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 19 apr 2011 09:56

kiter 11 okt 2020 09:42

Alvast bedankt tot zover.
Voor het zoeken op het forum moet je dus wel een beetje creatief zijn ;-)
Zal volgende keer wat meer zoek termen gebruiken.

Je kunt de Castelli wel vinden, maar op de meeste sites zijn zo of uitverkocht of alleen nog bepaalde maten.
Dus het is waarschijnlijk een overjarig model?

Op zich mee eens dat ook handschoenen een persoonlijke keuze is, maar doordat je zoveel merken en types hebt, is een beetje advies (pasvorm, duurzaamheid, ...) altijd welkom.

Arjan, de Roeck lubberde bij mij inderdaad ook snel uit en om die reden zou ik ook niet meer voor dat merk gaan. Hoor inderdaad opzich goede berichten over Gripgrap. Daar ook maar eens naar kijken....

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15958
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 11 okt 2020 09:53

Castelli handschoenen zijn gewoon slecht. Worden ergens in China gemaakt en de kwaliteitscontrole doet haar/zijn werk niet.
Ik heb er zowel meerdere zomer- als winterhandschoenen van gehad en bij allemaal lossen de stiksels al na enkele ritten. En bij de invoerder moet je echt niet zijn om er iets aan te doen.
Ik heb een voorraadje van de vorige generatie Specialized Grail kunnen kopen in de sale en die zijn wel, voor mij dan toch, perfect. Zowel naar pasvorm als confectiekwaliteit.
Winterhandschoenen heb ik van Roeckl en GribGrab
I know myself like no one else
Nothing to defend

hayes

hayes 11 okt 2020 10:16

Decathlon handschoentjes. Ik heb een paar of drie.

https://www.decathlon.be/nl/p/fietshand ... 4613&c=WIT

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 11 okt 2020 10:29

[quote=kiter post_id=1435796 time=1602402150 user_id=419880]

.. de Roeckl lubberde bij mij inderdaad ook snel uit en om die reden zou ik ook niet meer voor dat merk gaan. Hoor inderdaad opzich goede berichten over Gripgrap. Daar ook maar eens naar kijken....
[/quote]

Da's grappig ... ik heb de omgekeerde ervaring. Roeckl die goed zitten/bevallen en Gripgrap waarvan de naden loslaten.
Heb ook ervaring met dingen van Ali. Advies : als je een grote maat hebt ( en die bij Ali kunt vinden): die dingen klemmen tussen de vingers.
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

meuk
Forum-lid
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 sep 2010 14:58

meuk 11 okt 2020 10:36

Zowel erg tevreden met Roeckl als Gripgrab.

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 11 okt 2020 13:27

GribGrab voor mij.

Plaats reactie