Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Spinning & zwift

Gebruikersavatar
johan d
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 22 apr 2017 21:10

Gebruikersavatar johan d 03 okt 2020 17:57

Heeft er iemand ervaring;met een (goedkopere normale) spinningfiets + power meter pedalen om zo mee te zwiften, of een duurdere spinningbike die wattage door kan geven aan zwift & trainerroad ed?

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 03 okt 2020 19:22

Tacx Neobike :mrgreen: (ik heb de mijne van maart en erg tevreden mee)

Met een spinningfiets ga je steeds zelf het vermogen moeten regelen (aan de knop draaien) en met een smartbike doet het ding dat zelf.
Afbeelding

Gebruikersavatar
johan d
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 22 apr 2017 21:10

Gebruikersavatar johan d 04 okt 2020 15:50

Het is toch enkel de wattage die je trapt die telt op zwift, of je dat nu doet aan een hoge omwentiling (op lage weerstand) of lage omwenteling (aan hoge weerstand), kies je dan toch gewon zelf, door idd aan de knop te draaien, maar dat zou me niet storen. Je moet ook een manuele handeling doen, nl de versnelling verzetten, op een echt fiets.

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1635
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 04 okt 2020 15:56

Klopt deels, je vergeet dat Zwift ook terugkoppeling heeft naar de smart-trainer. Als je bergop rijdt krijg je dat als weerstand voor je kiezen, wil je dat op je spinner zou je dus als er een heuvel opdoemt je weerstand vd spinner moeten opdraaien. Bij de smart-trainer gaat dat vanzelf en ervaar je de heuvel dus als weerstand. Op de spinner als een vlakke weg, tenzij je de knop opdraait. Bergaf dus tegenovergestelde.

Wat dat betreft zal een spinner zich dus gedragen als een “domme” trainer. Enkele zul je het vermogen juist zien. Enige vorm van “realistisch” trappen zonder aan de knoppen te draaien is er niet. Je zult dus geen voordeel hebben aan een Zwift.

Gebruikersavatar
johan d
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 22 apr 2017 21:10

Gebruikersavatar johan d 04 okt 2020 16:13

Als er in zwift een heuvel aankomt, zal ik meer watts moeten trappen, dat kan ik doen door oftewel sneller te trappen, oftewel door de weerstandsknop aante draaien. "Simple as that", toch?
Terugkoppeling vanuit zwift hoeft dat niet...

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1635
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 04 okt 2020 17:29

Zo simpel as that is het ja, maar leuk is anders.
Ik ben ooit, bij gebrek aan smart trainer op een oude tacx zo begonnen.
Zolang t voor jou acceptabel is, prima.

Hier een video, ook met een bevindingen van iemand.
Als powermeter worden pedalbased meter aangeprezen.
Zou wel van te voren kijken of de schroefdraad en diameter van de spinner normale fietspedalen kan hebben.
Paar jaar geleden een oude spinner naar t stort gebracht, waarvan de diameter vh schroefgat kleiner was dan normaal.


https://m.youtube.com/watch?v=KPokCgVUKIY

Plaats reactie