Over de wielersport en zijn beoefenaars.

WK Imola 2020

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4692
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 28 sep 2020 10:03

Nog een vraagje over de koers zelf.
Enkele km voor de laatste beklimming komt er afscheiding met vier man, waaronder Nibali en VanAert. Alaphilippe was daar niet bij. Waarom wil van Aert niet meewerken op dat moment met Nibali?

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 28 sep 2020 10:04

Alaphilippe was gewoon de allerbeste en is een mooie wereldkampioen. In de lange afdaling ga je Alaphilippe niet terughalen. op het vlakkere gedeelte werd er wel doorgereden maar door niemand behalve Wout met overtuiging.Ik zat zelf ook voor de TV roglic vooruit te schreeuwen omdat ik vond dat hij wel wat mee kopwerk mocht doen voor Van Aert. Maar goed bekeken zat Roglic stik kapot en de andere hardrijders reden op "reserve" met angst om met Wout naar de meet te gaan.

Wat betreft de polemiek rond Wout van Aert: Wuyts, de Belgische wielerpers en wielerpubliek zullen niet rusten tot hij onder de beschermende vleugels van Sint Patrick zal plaatsnemen.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4692
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 28 sep 2020 10:12

mrcoffee schreef: 28 sep 2020 10:04 ............
Wat betreft de polemiek rond Wout van Aert: Wuyts, de Belgische wielerpers en wielerpubliek zullen niet rusten tot hij onder de beschermende vleugels van Sint Patrick zal plaatsnemen.
Ik vind dat je dat toch moet nuanceren. Er is veel bewondering voor PL in Vlaanderen, maar er zijn ook veel wielerliefhebbers die helemaal niet van PL moeten weten. Je krijgt een beetje een vertekend beeld omdat de tv-commentatoren allemaal zo gek zijn op PL (misschien krijgen ze daarvoor wel iets terug).

Ik ben, als Vlaming, geen fan van PL en vind het altijd jammer als jonge renners naar zijn ploeg verkassen.

Anderzijds moet je wel erkennen dat zijn ploeg steeds weer erg succesvol is en dat hij altijd correct met zijn renners omgaat.

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 28 sep 2020 10:54

i-mac schreef: 28 sep 2020 08:37
scottpch schreef: 28 sep 2020 08:32 Ongelooflijk wat de belgische pers met Wuyts weer voorop, probeert te bewerkstelligen, een wig te drijven tussen Wout en de ploeg.
Niet allemaal hoor. Als de storm is gaan liggen, komt de harde realiteit (lees = waarheid) ook boven water.
En aub, scheer niet alle Belgen over dezelfde kam. Er zijn genoeg wielerliefhebbers die nuchter genoeg zijn, en andere conclusies trekken dan de grote meerderheid.


https://www.hln.be/sport/wielrennen/tv- ... ~a3f3a28d/
Ja, veralgemenen daar zijn we hier goed in, tot en met een moderator. 'De Belg', 'de Belgen', 'de belgische pers' etc etc. Voor de volledigheid, het Nieuwsblad had Alaphilippe vooraf met 5 sterren gezet (en WVA met 4), Karl Vannieuwkerke zegt al weken niks anders, en Vandegoor van Sporza spreekt ook duidelijke taal, nl dat Alaphilippe gewoon niet te kloppen is op die hellingen.

En qua calimero gehalte, voor zij die beweren dat Wuyts een samenzwering in de pers leidt om WVA bij Jumbo weg te krijgen:
https://sporza.be/nl/2020/09/27/michel- ... 221423842/

Als je 'de Belg' of 'de Belgische pers' telkens wil aflijnen op twee commentatoren - waar o ironie heel veel van beweren 'er niet naar te luisteren' maar er constant naar verwijzen :) - tja....

Veel aandacht voor de belgische pers & reacties blijkbaar. Wel weinig te lezen over de nederlandse prestaties (en nederlandse pers).

el_loco
Forum-lid
Berichten: 970
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 28 sep 2020 11:03

lugosi schreef: 28 sep 2020 10:03 Nog een vraagje over de koers zelf.
Enkele km voor de laatste beklimming komt er afscheiding met vier man, waaronder Nibali en VanAert. Alaphilippe was daar niet bij. Waarom wil van Aert niet meewerken op dat moment met Nibali?
Vond ik ook opvallend inderdaad, geen flauw idee hoe dat nou precies zat. Misschien dat vAert teveel verdedigend dacht ofzo? Of wellicht wilde hij ook wachten tot het laatste stuk klim? Kan niet snel iets anders verzinnen. Voor hem was het een voordeel geweest om met een grotere groep naar de streep te rijden, dus ik kan me wel voorstellen dat ie het een beetje bij elkaar wilde houden. Nibali was ook niet samen met vAert naar de streep gaan rijden natuurlijk.

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 28 sep 2020 11:19

Geen enkele groep had een kans gehad als van Aert erbij zat tenzij het kopgroep met meerdere belgen zou zijn geweest. Grappig was dat ik voor de koers een stukje zat te lezen over het feit dat de Belgen niet als Jumbo Visma in de tour wilden eindigen (sterk hard werkend collectief met de op één na beste man in de gelederen en net naast de prijzen grijpen) en dat is nou net wat er letterlijk gebeurd is. Achteraf is altijd makkelijk praten maar dit was kennelijk niet de beste strategie en ik vraag met af of Wout zonder sterk team ook niet gewoon tweede zou zijn geworden.

mademan
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 20 mei 2011 00:20

mademan 28 sep 2020 11:34

Dus als ik goed begrijp wilden Wuyts en gelijkgestemden dat de ploegbelangen boven landsbelangen gaan? Zoiets als bij het WK Veldrijden 2000 in Sint-Michielsgestel. :twisted:
2019 Apex Sharp
2021 Apex Flare

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5692
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 28 sep 2020 11:36

ljv heeft niet de renners om de spurt voor te bereiden en hun koman af te zetten op 200 m van de meet.hard kunnen rijden is niet genoeg, dat is een discipline op zich.
Ik vind het toch opmerkelijk hoe Roglic hiet afgebroken wordt omdat hij faalt in 1 rit (tijdrit) en dus de tour niet wint.
Laat pogacar geen supertijdrit rijden en Roglic de tour winnen en de hoerakreten zijn niet uit de lucht denk ik.
Moeten wij Belgen nu wout gaan afbreken omdat de hele ploeg voor hem rijdt maar hij toch ook niet gewonnen heeft (dus eigenlijk faalt en het geplande succes niet behaalt).
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5692
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 28 sep 2020 11:37

mademan schreef: 28 sep 2020 11:34 Dus als ik goed begrijp wilden Wuyts en gelijkgestemden dat de ploegbelangen boven landsbelangen gaan? Zoiets als bij het WK Veldrijden 2000 in Sint-Michielsgestel. :twisted:
Welk landsbelang was er dan nog voor roglic?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 28 sep 2020 11:57

mrcoffee schreef: 28 sep 2020 10:04 Wat betreft de polemiek rond Wout van Aert: Wuyts, de Belgische wielerpers en wielerpubliek zullen niet rusten tot hij onder de beschermende vleugels van Sint Patrick zal plaatsnemen.
:lol: :lol: :lol: :like:

Opvallend petje heeft Wout trouwens op tijdens het Sporza interview op Eindhoven Airport. Lijkt wel een persoonlijk logo.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3390
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 28 sep 2020 12:04

fiedoo schreef: 28 sep 2020 11:36
Ik vind het toch opmerkelijk hoe Roglic hiet afgebroken wordt omdat hij faalt in 1 rit (tijdrit) en dus de tour niet wint.
Ik begrijp dat ook niet goed. Het is eerder de ploegleiding die gefaald heeft. Ze hebben verzaakt om te proberen om een grotere buffer op Pogacar uit te bouwen. En dat is vreemd, want het is niet alsof Roglic nog geen zwakke momenten in andere grote rondes heeft gehad.
Afbeelding

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 28 sep 2020 12:40

uninvitedguest schreef: 28 sep 2020 11:57
Opvallend petje heeft Wout trouwens op tijdens het Sporza interview op Eindhoven Airport. Lijkt wel een persoonlijk logo.
https://panachebywva.be/collections/pan ... d-wva-logo

Plaats reactie