Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 26 sep 2020 14:08

amclassic-fan schreef: 26 sep 2020 11:06 Zeuren over 75 euro per jaar terwijl je net 900 aan lak hebt uitgegeven...
Oef, een dergelijk staaltje drogredeneren had ik van jou niet verwacht...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 26 sep 2020 14:11

Jans schreef: 26 sep 2020 08:54 53x11, we zijn weer op het punt dat we het niet meer eens met elkaar zijn. Ik zie helemaal geen krom redeneren. Als "de mens" zich aan wat regels zou houden, zou in mijn ogen de ellende, want die is er terdege, veel minder groot zijn.
Zijn de besmettingen die er nu zijn volgens jou niet veroorzaakt door dat grote groepen mensen die regels aan hun laars lappen?
Het moest ook niet gekker worden! ;-)

Mijn punt is dat van de relatie tussen maatregelen en virusverspreiding maar heel weinig bekend is. Laat staan dat bekend is wat wel werkt en wat niet. Best ernstig, gezien de gigantische impact van die maatregelen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8288
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 26 sep 2020 14:33

Ik neem voor mezelf aan dat bijeenkomsten binnen, van welke groep dan ook, flink bijdragen aan de besmettingen.
Daar mag een ieder een andere mening over hebben.
Daarnaast geloof ik weer minder dat heel veel besmettingen aan de werkplek gerelateerd zijn (slachterijen en andere van dit soort bedrijven daar gelaten). Ik ben dan wel zo achterdochtig dat ik eerder geloof dat men bij het contact onderzoek even vergeet te melden dat ze ook nog ergens anders geweest zijn.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15821
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 26 sep 2020 18:10

Demografen zeggen al jaren dat we met minstens 1 miljard mensen te veel zijn op deze aardbol.
Met Covid alleen gaan we het nooit redden. :mrgreen:
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 26 sep 2020 18:27

https://nl.wikipedia.org/wiki/Bevolking ... _curve.svg

Je hoeft aan een wiskundige niet te vragen hoe deze grafiek verder gaat verlopen...

@53x11 +1
Er word uit de heup met hagel geschoten, en het maar vreemd vinden dat het draagvlak minder wordt.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37362
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 sep 2020 19:52

En ze mikken ook nog niet goed. Die halfslachtige kul maatregelen als 00.00 kroegdeur dicht is natuurlijk een pleister op een slagaderlijke bloeding.
Maar met een uitspraak van Rutte ben ik het hardgrondig eens: de oplossing zit niet in maatregelen maar in gedrag!
Waarom kunnen mensen nu niet een klein beetje nadenken? Of het nu studenten zijn, allochtonen, voetbalsupporters of gewoon hersenlozen; een heel klein beetje nadenken over je gedrag is toch niet teveel gevraagd?
Ik begin steeds meer te denken “ze zoeken het maar uit”. Mevr75 en mijn baan zijn in de verste verte geen risico, wij gaan er gewoon slim met de basismaatregeen om en verstandig contact met ouders en vrienden.
Het enige vervelende is dat ik straks wel meer belasting mag gaan betalen om de kosten op te vangen, de komende periode weer veel niet zal kunnen, gedoe met scholen, etc *insert middelvingsmiley*.
Less is bore

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 26 sep 2020 21:22

53x11 schreef: 26 sep 2020 14:08
amclassic-fan schreef: 26 sep 2020 11:06 Zeuren over 75 euro per jaar terwijl je net 900 aan lak hebt uitgegeven...
Oef, een dergelijk staaltje drogredeneren had ik van jou niet verwacht...
De allergie voor het eindeloos geklaag, hoe we met z'n allen naar verdoemenis gaan, enz won het van het verstand.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 26 sep 2020 22:29

daniel1975 schreef: 26 sep 2020 19:52 En ze mikken ook nog niet goed. Die halfslachtige kul maatregelen als 00.00 kroegdeur dicht is natuurlijk een pleister op een slagaderlijke bloeding.
Maar met een uitspraak van Rutte ben ik het hardgrondig eens: de oplossing zit niet in maatregelen maar in gedrag!
Waarom kunnen mensen nu niet een klein beetje nadenken? Of het nu studenten zijn, allochtonen, voetbalsupporters of gewoon hersenlozen; een heel klein beetje nadenken over je gedrag is toch niet teveel gevraagd?
Ik begin steeds meer te denken “ze zoeken het maar uit”. Mevr75 en mijn baan zijn in de verste verte geen risico, wij gaan er gewoon slim met de basismaatregeen om en verstandig contact met ouders en vrienden.
Het enige vervelende is dat ik straks wel meer belasting mag gaan betalen om de kosten op te vangen, de komende periode weer veel niet zal kunnen, gedoe met scholen, etc *insert middelvingsmiley*.
Dit is wel erg gericht op bepaalde bevolkingsgroepen. Om mij heen zie ik; bejaarden in de supermarkt die geen afstand houden, groepen wandelaars en fietsers in ANWB-jassen, bouwvakkers van verschillende bedrijven die dicht bij elkaar werken, hogeropgeleide werknemers die gezellig schouder aan schouder een middagwandeling maken en nog veel meer van dat soort dingen.
Nu hebben we hier geen studenten in de omgeving, geen betaald voetbal en mijn vrouw is één van de weinige "allochtonen" in het dorp. Ik weet dus niet hoeveel erger het ergens anders is maar mijn indruk is dat het een minderheid is die zich echt goed aan de maatregelen houdt. Veel van de voorbeelden die ik noem, geven trouwens dezelfde groepen de schuld als die jij hierboven noemt.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5808
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 26 sep 2020 22:38

amclassic-fan schreef: 26 sep 2020 21:22
53x11 schreef: 26 sep 2020 14:08
amclassic-fan schreef: 26 sep 2020 11:06 Zeuren over 75 euro per jaar terwijl je net 900 aan lak hebt uitgegeven...
Oef, een dergelijk staaltje drogredeneren had ik van jou niet verwacht...
De allergie voor het eindeloos geklaag, hoe we met z'n allen naar verdoemenis gaan, enz won het van het verstand.
Mijn posts in dit topic zijn op 2 handen te tellen ( ik denk een stuk of 8 ) dus eindeloos geklaag zal wel meevallen. Gelukkig had ik m'n schouders en rug net ingesmeerd, jou opmerking gleed er zo af. ;)
Laatst gewijzigd door rene op 26 sep 2020 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3084
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 26 sep 2020 22:48

Ernie C. schreef: 26 sep 2020 22:29
daniel1975 schreef: 26 sep 2020 19:52 En ze mikken ook nog niet goed. Die halfslachtige kul maatregelen als 00.00 kroegdeur dicht is natuurlijk een pleister op een slagaderlijke bloeding.
Maar met een uitspraak van Rutte ben ik het hardgrondig eens: de oplossing zit niet in maatregelen maar in gedrag!
Waarom kunnen mensen nu niet een klein beetje nadenken? Of het nu studenten zijn, allochtonen, voetbalsupporters of gewoon hersenlozen; een heel klein beetje nadenken over je gedrag is toch niet teveel gevraagd?
Ik begin steeds meer te denken “ze zoeken het maar uit”. Mevr75 en mijn baan zijn in de verste verte geen risico, wij gaan er gewoon slim met de basismaatregeen om en verstandig contact met ouders en vrienden.
Het enige vervelende is dat ik straks wel meer belasting mag gaan betalen om de kosten op te vangen, de komende periode weer veel niet zal kunnen, gedoe met scholen, etc *insert middelvingsmiley*.
Dit is wel erg gericht op bepaalde bevolkingsgroepen. Om mij heen zie ik; bejaarden in de supermarkt die geen afstand houden, groepen wandelaars en fietsers in ANWB-jassen, bouwvakkers van verschillende bedrijven die dicht bij elkaar werken, hogeropgeleide werknemers die gezellig schouder aan schouder een middagwandeling maken en nog veel meer van dat soort dingen.
Nu hebben we hier geen studenten in de omgeving, geen betaald voetbal en mijn vrouw is één van de weinige "allochtonen" in het dorp. Ik weet dus niet hoeveel erger het ergens anders is maar mijn indruk is dat het een minderheid is die zich echt goed aan de maatregelen houdt. Veel van de voorbeelden die ik noem, geven trouwens dezelfde groepen de schuld als die jij hierboven noemt.
Maar hoeveel besmettingen zijn er in de door jou genoemde voorbeelden tegenover de andere voorbeelden? Volgens mij moet het allemaal wat intiemer zijn voor overdracht.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 26 sep 2020 23:00

Tja, je hebt mensen die zich niet aan de regels houden en mensen die zich nog erger niet aan de regels houden maar ze zijn allemaal asociaal volgens de regering.
Hoe ga je mensen dan nog overtuigen?
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 27 sep 2020 08:32

daniel1975 schreef: 26 sep 2020 19:52 Maar met een uitspraak van Rutte ben ik het hardgrondig eens: de oplossing zit niet in maatregelen maar in gedrag! Waarom kunnen mensen nu niet een klein beetje nadenken? Of het nu studenten zijn, allochtonen, voetbalsupporters of gewoon hersenlozen; een heel klein beetje nadenken over je gedrag is toch niet teveel gevraagd?
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/video/v ... aar-de-mac

De vraag is natuurlijk wiens gedrag. Het gedrag van de gemiddeld burger, het gedrag van de ondernemer? Of beide? Als ik dit soort filmpjes zien (ongetwijfeld niet representatief voor de rest van NL) dan maak ik me niet teveel illusies.

Gesloten