Welke olie op palletjes freewheel
5W30 is goed als je niet wil hebben dat de ratel zoveel lawaai maakt anders naaimachineolie dan heb je ook geen bel meer nodig maar die is zo dun dat het snel weg vloeit en verders maakt de kleur niets uit als het maar een beetje smeert.!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Flauwe kul want dat is wat de industrie jullie aanpraten. Bij testopstellingen van dieselmotoren met Shell smeerolie (Helix) werden meer dan 500.000 kilometers gedraaid met dezelfde olie, pikzwart.!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37675
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
2 delen 5W40 met 1 deel kogellagervet: goed mengen, precies goed
Eerst heel voorzichtig aangebracht, hielp bijna niks. Toen nog een 2e laagje, weer dun en nu perfect. Bescheiden ratel zonder dat die muisstil is. Wiel loopt ook veel mooier nu dan gisteren. Zat denk ik echt te weinig in.
Eerst heel voorzichtig aangebracht, hielp bijna niks. Toen nog een 2e laagje, weer dun en nu perfect. Bescheiden ratel zonder dat die muisstil is. Wiel loopt ook veel mooier nu dan gisteren. Zat denk ik echt te weinig in.
Less is bore
Nee, uit persoonlijke ervaringen/gesprekken vanuit het Motorlab op het KSLA/SRTCA terrein in Amsterdam-Noord. Daar stonden tientallen motoren van scheepdiesels tot gewone dieselsmotoren 24H/7d/Xmnd te draaien om smeeroliën te testen, vandaar mijn opmerking.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Ik ga er dan vanuit dat die motoren in een strakke controleerbare omgeving draaien
(en dus mooie schone lucht inademen ipv de roetdeeltjes van de voorganger in de file).
En 24h draaien = weinig koude starts + korte stukjes rijden
(en dus mooie schone lucht inademen ipv de roetdeeltjes van de voorganger in de file).
En 24h draaien = weinig koude starts + korte stukjes rijden