Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 23 sep 2020 16:40

Gelukkig is er in Nederland niets aan de hand en is het alleen mensje pesten.
Mensen gaan voor de lol het ziekenhuis in.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 23 sep 2020 17:01

Orlok schreef: 23 sep 2020 16:34 Volgens mij moet je je gewoon laten testen en thuis blijven wachten tot op de uitslag.
Gelukkig kan dat allemaal snel, zijn er testlocaties zat in de buurt en heb je binnen no-time de uitslag.

Oh wacht...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 23 sep 2020 18:27

Orlok schreef: 23 sep 2020 16:34 Volgens mij moet je je gewoon laten testen en thuis blijven wachten tot op de uitslag.
Volgens mij hoeft dat niet als je klachten binnen een bekend patroon vallen. Van de rivm site:

“ Mijn kind heeft langdurig verkoudheidsklachten/ hooikoorts. Moet hij of zij dan thuisblijven?
Als het kind elk jaar hooikoorts heeft of chronisch verkouden is dan herken je de klachten. Het kind mag dan gewoon naar school. Twijfel je of zijn de klachten anders dan je gewend bent, houd het kind dan thuis tot de (nieuwe) klachten voorbij zijn. ”


Laat het duidelijk zijn dat er in NL weer een fors probleem aan de horizon verschijnt als je naar ZH en IC opnames kijkt de laatste dagen.
Maar gezond verstand gebruiken blijkt voor heel veel mensen nog steeds heel lastig. Ik snap daad echt helemaal niks van :-(
Gezond verstand als in een kind met bekende klachten gewoon naar school laten gaan en aan de andere kant afstand houden, geen drukke feesten, etc.
Hoe moeilijk kan het zijn!?
Less is bore

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7824
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 23 sep 2020 18:38

Jans schreef: 23 sep 2020 16:40 Gelukkig is er in Nederland niets aan de hand en is het alleen mensje pesten.
Mensen gaan voor de lol het ziekenhuis in.
Constructief :roll:
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 23 sep 2020 19:34

daniel1975 schreef: 23 sep 2020 18:27
Orlok schreef: 23 sep 2020 16:34 Volgens mij moet je je gewoon laten testen en thuis blijven wachten tot op de uitslag.
Volgens mij hoeft dat niet als je klachten binnen een bekend patroon vallen. Van de rivm site:

“ Mijn kind heeft langdurig verkoudheidsklachten/ hooikoorts. Moet hij of zij dan thuisblijven?
Als het kind elk jaar hooikoorts heeft of chronisch verkouden is dan herken je de klachten. Het kind mag dan gewoon naar school. Twijfel je of zijn de klachten anders dan je gewend bent, houd het kind dan thuis tot de (nieuwe) klachten voorbij zijn. ”
Dat klopt en komt vanuit de Vragen en achtergronden op die site: https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-1 ... antwoorden. Echter is dat vanuit het perspectief van de ouder(s) n.l. mijn kind en niet vanuit het perspectief van de onderwijskracht en die heeft daar geen weet van, Trouwens die ouder(s) kunnen wel van alles vertellen cq. wijsmaken dat het binnen een bekend patroon valt als het maar goed uitkomt voor hun. Wat trouwens een andere status krijgt als zij zelf of hun kind in hun/zijn buurt wordt geconfronteerd met een iemand/kind die zgn. verkoudsheidsverschijnselen heeft dan moet je ze horen. Kinderen/mensen die proesten of niezen verspreiden nou eenmaal makkelijker het virus. 40.000 mensen zijn afgelopen week afgereisd naar een gebied met 'code' oranje als reisadvies, dat wil wat zeggen als ze terugkomen . . . . . in quarantaine.?.
Laatst gewijzigd door Orlok op 23 sep 2020 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 23 sep 2020 19:35

Orlok schreef: 23 sep 2020 16:34 Volgens mij moet je je gewoon laten testen en thuis blijven wachten tot op de uitslag.
Volgens mij niet. Ik ben bang dat je het niet helemaal goed hebt begrepen.

Een roker die iedere ochtend hoestend z'n bed uitstapt laat zich toch ook niet iedere dag testen.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7824
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 23 sep 2020 20:11

Net geprobeerd om een testafspraak te maken voor mijn vrouw. Die zit eveneens met zware hooikoortsklachten nu. We kunnen prima herleiden waar de vermoedelijke oorzaak ligt aangezien we afgelopen zondag een wandeling hebben gemaakt in een gebied waar veel Weegbree en Ambrosia staat te bloeien. Ik ben zelfs terug gegaan om de planten te determineren (zelf gelukkig geen hooikoortspatient)

Maar goed, je wilt je burgerplicht vervullen, niet argwaan wekken bij vrienden, familie en collega's dus vandaag braaf een afspraak gaan maken met de GGD voor een test. Of ja, dat was de intentie...

Ik bots telkens op een "sorry something went wrong" pagina na invullen van de gegevens, de mobile site is kennelijk niet heel compatible met iPhone; onmogelijk om je postcode in te vullen en op de Macbook loopt het continu dood....
Morgen maar even bellen en kijken hoe dat werkt (ben een beetje een Pitbull wat dat betreft) maar ik kan me voorstellen dat er al heel veel mensen afhaken bij de eerste muur van incompatibel en overbelasting.

Je wilt wel maar je loopt tegen muren aan :(
Do or don’t, there is no try

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 24 sep 2020 08:31

Deze week 2x 3kwartier aan de telefoon gehangen om een Corona test te kunnen regelen voor mijn jongste zoon.
Eindelijk erdoor gekomen, hadden ze alleen plaats in Venlo, 3 dagen later 70km verderop. :(
M'n zoon was doodziek met 40gr koorts!
Uiteindelijk via vriendin dezelfde avond, afgelopen Dinsdag, een plekje kunnen regelen op 10km afstand...

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 24 sep 2020 08:34

En is er al een uitslag?

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 24 sep 2020 09:13

Wat vinden we hier van? Ik ben overigens geen Maurice de Hond fan..

Maar dit spreekt toch wel boekdelen.

https://maurice.nl/2020/09/23/is-er-nu- ... tatistiek/

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7824
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 24 sep 2020 09:33

Wat mij vooral opvalt is:

“ Maar ik heb een schatting gemaakt van de waardes in de maand maart, ... Dus we kunnen schatten dat op het hoogtepunt de rioleringscijfers een score zouden gegeven hebben van 6* 1386 is ongeveer 8300.”

En vervolgens als conclusie:

“ Kortom van die cijfers van het RIVM over het aantal besmettelijken klopt geen bal!”

Dan kan ik dat verhaal dus al niet meer serieus nemen.
Do or don’t, there is no try

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 24 sep 2020 09:58

Enzzo schreef: 23 sep 2020 20:11 Net geprobeerd om een testafspraak te maken voor mijn vrouw. Die zit eveneens met zware hooikoortsklachten nu. We kunnen prima herleiden waar de vermoedelijke oorzaak ligt aangezien we afgelopen zondag een wandeling hebben gemaakt in een gebied waar veel Weegbree en Ambrosia staat te bloeien. Ik ben zelfs terug gegaan om de planten te determineren (zelf gelukkig geen hooikoortspatient)

Maar goed, je wilt je burgerplicht vervullen, niet argwaan wekken bij vrienden, familie en collega's dus vandaag braaf een afspraak gaan maken met de GGD voor een test. Of ja, dat was de intentie...

Ik bots telkens op een "sorry something went wrong" pagina na invullen van de gegevens, de mobile site is kennelijk niet heel compatible met iPhone; onmogelijk om je postcode in te vullen en op de Macbook loopt het continu dood....
Morgen maar even bellen en kijken hoe dat werkt (ben een beetje een Pitbull wat dat betreft) maar ik kan me voorstellen dat er al heel veel mensen afhaken bij de eerste muur van incompatibel en overbelasting.

Je wilt wel maar je loopt tegen muren aan :(
Je bedoelt het goed, maar dit is wel één van de oorzaken van de te grote vraag naar testcapaciteit. Wellicht ook veroorzaakt door onduidelijke communicatie vanuit de overheid, maar als je vrijwel zeker weet dat je klachten door hooikoorts worden veroorzaakt dan zou je je volgens mij niet moeten laten testen.

Gesloten