Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Het grote frame (over)spuiten topic

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3107
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 20 sep 2020 18:36

Als ik het zo lees, geeft spraybike een dikke laag. Dit lijkt mij niet zo passend bij het idee iets onder een blanke laklaag weg te werken. Zelf kies ik voor autolak.
Edit: meestal bestel ik dat bij nonpaints.com

Ik zat nog even te zoeken op internet naar een sticker set voor Simplon. De enige die ik vond, lijkt ze niet meer te leveren. Nou is het niet een heel moeilijke lettertype, dus menig grafisch bedrijf en/of stickerboer zou dit kunnen maken. Eventueel zou je dat unlimited color kunnen vragen wat een sticker set kost.

Kempen01
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 12 okt 2015 17:29

Kempen01 21 sep 2020 22:33

Ik heb een aantal maanden geleden mijn winterfiets ook volledig opnieuw gedaan (schuren, verven, lakken). Zie eerdere post voor het resultaat.

Ik heb spul van Spray.Bike gebruikt, de verf is perfect en makkelijk in gebruik maar de lak zou ik absoluut niet aanraden. Ik had de santin/gloss finish maar deze droogde bij mij niet goed en was moeilijk aan te brengen (te dik). Er ontstonden lelijke plekken in de lak. Daarna Spraymax 2k blanke (auto)lak gebruikt, super spul, zorg aub wel voor een goed spray masker.

Kempen01
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 12 okt 2015 17:29

Kempen01 21 sep 2020 22:48

Nog even het eindresultaat, heb een setje 2e hands wieltjes kunnen en een mix van wat nieuwe- en 2e hands onderdelen, de winterfiets is er wel klaar voor, nu het weer nog... :lol:
Bijlagen
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5947
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 22 sep 2020 11:27

Netjes geworden je Giant, zeker voor een home-do-job... ik zou het geduld niet hebben !!

Mijn frame is thuis en bijna klaar voor opbouw. Spuitwerk is prima gedaan - ik ben er zeer tevreden van. RVS Bidon wordt nagezonden dus ook dat komt goed. Er wordt eerst nog een ceramische coating aangebracht voor de opbouw om vuil en water / chemicaliën bestendiger te zijn.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 22 sep 2020 14:18

Geboortedata van je kids op de buis?
Of data van epische fietstochten? :-)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5947
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 22 sep 2020 14:19

53x11 schreef: 22 sep 2020 14:18 Geboortedata van je kids op de buis?
Of data van epische fietstochten? :-)
Antwoord a is goed.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 22 sep 2020 14:48

Even vraagje tussendoor; ik heb een 2e hands zadelpen gekocht en er zitten een paar kleine krasjes op van de carbon grip aangezien de pen een paar mm dieper zat.

Is het mogelijk deze er uit te poetsen d.m.v. polijsten o.i.d? Het gaat om de 5-10mm die uitsteekt boven het frame.

@Rene, erg gaaf geworden. Prachtige kleur blauw ook als ik die foto van de voorvork zo zie, en met een mooie overgang bij het BB.

Vraag me wel eens af, hoe kom je tot zo'n design? Een basiskleur vinden en vertellen waar een logo'tje moet komen lukt nog wel, maar lever je zelf designs/inspiratie aan voor de logo's? Of laat je je verrassen door de spuiter? Ik wil ooit ook nog wel eens een frame mooi laten opspuiten (niet mijn huidige), maar ben zelf verre van creatief.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5947
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 22 sep 2020 16:05

ypuh schreef: 22 sep 2020 14:48
Vraag me wel eens af, hoe kom je tot zo'n design? Een basiskleur vinden en vertellen waar een logo'tje moet komen lukt nog wel, maar lever je zelf designs/inspiratie aan voor de logo's? Of laat je je verrassen door de spuiter? Ik wil ooit ook nog wel eens een frame mooi laten opspuiten (niet mijn huidige), maar ben zelf verre van creatief.
Mijn frame heeft een bestaand design van Esteban Chaves zijn Fun stichting.

https://granfondo-cycling.com/esteban-c ... cumentary/

De eerste keer dat ik de foto zag was ik gelijk weg van dit design en ben verder gaan zoeken. Nu is het zo dat dit design in een beperkte oplage is uitgebracht. Wel zonder de mooie bovenbuis maar gewoon matzwart, wat ik dus weer minder vond.

https://www.youtube.com/watch?v=WRzXYeB_Plg

Door nu de bovenbuis aan te passen aan mijn wensen - en wat andere kleuren / ontwerp in de letters Scott zijn we tot dit eind resultaat gekomen. Zelf ben ik dus ook verre van creatief - en dit was voor mij de betere/goedkopere optie dan een nieuw frame kopen met dit design.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 22 sep 2020 16:13

ypuh schreef: 22 sep 2020 14:48 Even vraagje tussendoor; ik heb een 2e hands zadelpen gekocht en er zitten een paar kleine krasjes op van de carbon grip aangezien de pen een paar mm dieper zat.

Is het mogelijk deze er uit te poetsen d.m.v. polijsten o.i.d? Het gaat om de 5-10mm die uitsteekt boven het frame.

Nee, die krijg je er vaak niet uitgepolijst, ik zou 'm mat schuren en opnieuw spuiten.
Evt voorzien van een Cervelo logootje.

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3390
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 22 sep 2020 16:26

ypuh schreef: 22 sep 2020 14:48
Vraag me wel eens af, hoe kom je tot zo'n design? Een basiskleur vinden en vertellen waar een logo'tje moet komen lukt nog wel, maar lever je zelf designs/inspiratie aan voor de logo's? Of laat je je verrassen door de spuiter? Ik wil ooit ook nog wel eens een frame mooi laten opspuiten (niet mijn huidige), maar ben zelf verre van creatief.
Ik heb zelf een ontwerp gemaakt. Op dit eigenste moment wordt de fiets in 't nieuw gezet, ik vind het wel zeer spannend.
Afbeelding

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5947
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 23 sep 2020 18:05

Van dit :

Afbeelding

Naar dit :

Afbeelding
Laatst gewijzigd door rene op 23 sep 2020 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37675
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 23 sep 2020 18:18

Applaus!!
Less is bore

Plaats reactie