Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2020

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 20 sep 2020 22:33

Ernie C. schreef: 20 sep 2020 22:22 Als je dan alleen maar Milaan-San Remo en Strade Bianche mag winnen en een ploeg om je heen krijgt voor de Vlaamse klassiekers, moet je echt maken dat je daar wegkomt...

Natuurlijk is het nu zuur dat je twee ritten wint en nog met een kutgevoel uit Parijs vertrekt terwijl hij met twee vingers in zijn neus het groen en een rit of vier had kunnen pakken. Ik denk wel dat Wout realistisch genoeg is om te snappen dat hij nu onderdeel was van een ander plan.
iedereen ziet wva van dit jaar maar voor hetzelfde geld wordt hij kopman en zit hij in hetzelfde schuitje van sagan die geen meter vrijheid meer krijgt en net iets te traag is in de spurt tegen de topspurters.
Vergeet ook niet dat het een speciaal seizoen is en veel renners zich anders en misschien niet optimaal voorbereid hebben. In normale omstandigheden zullen in de tour ook groenewegen jakobsen, gaviria, demare en ... als spurters aanwezig zijn en is wva tegen die mannen in een normale spurt opgewassen? Eerst wil ik hem ook eens tegen Van der poel zien rijden nu, daar kijk ik echt naar uit. Overtreft de underdog stilaan de meester? :-)
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 20 sep 2020 22:40

Maar juist nu zijn er heel veel renners voor de klassiekers die ook een sprint kunnen winnen. Van Aert, vd Poel, Sagan, Kristof, Pedersen, Stuyven en dan is er nog een dergelijk rijtje renners die daar net onder komen. Dat moet elkaar aardig neutraliseren. Ik hoop alleen niet dat het de hele koers gaat lamleggen.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 20 sep 2020 22:53

Kiekeboe schreef: 20 sep 2020 22:24 Je hebt waarschijnlijk gelijk, maar ze gaan zijn kop zot maken hier in Vlaanderen, dat is nu eenmaal zo.
Ik hoop in ieder geval dat het een aanleiding is voor TJV om met iets meer fantasie te gaan koersen. Deze strategie werkt in een rondje van een week maar niet in een grote ronde. De Vuelta vorig was een gelukje met die val en die waaiers. Als UAE hetzelfde mocht doen in de waaieretappe van deze Tour, als wat TJV mocht in die Vuelta, was het niet eens spannend geworden vrees ik.
Campagnolo Ultra Dork

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 20 sep 2020 23:19

ik begrijp niet waarom zo negatief nu over de koerswijze van jumbo visma, iedereen was toch tot gisteren al zeker van de tourzege van Roglic? Dat het nu even anders gelopen is had niermand voorzien of zelfs maar gedacht.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 20 sep 2020 23:40

Het heeft niet geleid tot het gewenste resultaat, en het bood te weinig entertainment , daar komt kritiek op...
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 21 sep 2020 00:44

Even overlopen wat ik hier allemaal gelezen heb. Roglic en Dumoulin moesten agressiever gekoerst hebben ; klopt , maar konden zij dat wel.
Van Aert is veel te goed om te knechten en in de sprints laat men die jongen aan zijn lot over. Maar ook vandaag stond hij helemaal alleen en zat op ogv. de 12de plaats op zowat 500 meter van de streep. Werd nog een 2 à3 keer ingesloten (wegens gebrek aan durf)moest drie keer terugvechten om rond plaats tien aan zijn spurt te beginnen (telkens enkele plaatsen teruggenomen) maar zat nog te ver.Geen gele mannen in zijn buurt te bespeuren nochtans moesten ze zich niet meer bekommeren om Roglic.Het had meer overwinningen kunnen opleveren. Ik vind dat Wout stiefmoederlijk wordt behandelt en als het volgende seizoen weer zo zou ingedeeld is er maar één woord;wegwezen :mrgreen:
PS; Bij Tom bonen zouden ze het niet op die manier moeten flikken (de jonge Tom)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 21 sep 2020 06:20

Ik mag toch aannemen dat dat betoog sarcastisch bedoeld is?
Less is bore

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 21 sep 2020 07:05

daniel1975 schreef: 21 sep 2020 06:20 Ik mag toch aannemen dat dat betoog sarcastisch bedoeld is?
Hij praat eerder vive le vélo na, maar het is daarom niet minder waar natuurlijk.

el_loco
Forum-lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 21 sep 2020 07:45

Ik begrijp echt niet wat nou het probleem is van al die Belgen met de rol van vAert. Die jongen is kopman in al zijn koersen (wint nota bene Milaan-San Remo en Strade Bianche) en in ruil daarvoor moet ie knechten in de Tour (oja, en krijgt daar ook nog en passant de gelegenheid om meerdere etappes te winnen) Dat is toch een prima deal? Gisteren zorgt één van de kopmannen zelfs nog dat ie een kans heeft om mee te sprinten (op de Champs-Elysées, waar hij 99 van de 100 keer toch verliest van de pure sprinters)
Nee, Wout krijgt alle kansen en een prima salaris, zou het in een andere ploeg waarschijnlijk lastiger hebben! (volgens mij is hij er zelf ook content mee btw)

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 21 sep 2020 07:53

Dat denk ik ook. (tevreden en op zijn plaats)

Het is nu alleen jammer dat zo'n geweldige Tour (voor Jumbo) zo sneu eindigt (voor Jumbo, niet voor de kijker :D )
Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 21 sep 2020 08:11

el_loco schreef: 21 sep 2020 07:45 Ik begrijp echt niet wat nou het probleem is van al die Belgen met de rol van vAert. Die jongen is kopman in al zijn koersen (wint nota bene Milaan-San Remo en Strade Bianche) en in ruil daarvoor moet ie knechten in de Tour (oja, en krijgt daar ook nog en passant de gelegenheid om meerdere etappes te winnen) Dat is toch een prima deal? Gisteren zorgt één van de kopmannen zelfs nog dat ie een kans heeft om mee te sprinten (op de Champs-Elysées, waar hij 99 van de 100 keer toch verliest van de pure sprinters)
Nee, Wout krijgt alle kansen en een prima salaris, zou het in een andere ploeg waarschijnlijk lastiger hebben! (volgens mij is hij er zelf ook content mee btw)
Dit dus :winkthumb:
En misschien rijdt hij wel zo goed doordat de trainingsmethodes van Jumbo goed aanslaan.
Ik zie totaal niet in waarom hij daar weg zou gaan. Grote kans dat hij er een mindere ploeg voor terug krijgt.
Less is bore

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 21 sep 2020 08:18

Kiekeboe en ottorongo:
Wat een onzin over Wout v Aert, maar misschien weet Nick Nuyens waar Wout wel de kopman van een ploeg kan zijn!
Hij krijgt voldoende vrijheid van de ploeg en geeft zelf aan dik tevreden te zijn met Jumbo Visma, alleen de belgische pers met Wuyts weer voorop, meent dat Wout beter verdient.... :(

Plaats reactie