Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2020

hayes

hayes 19 sep 2020 20:14

TL@ schreef: 19 sep 2020 19:44 Van Aert 3de op die klim, toch geweldig zeker.

TD had met fietswissel nog steeds 2de geweest, denk ik.
Niet normaal eigenlijk, Van Aert derde op die klim. :o
Een ontknoping waar we over 10 jaar nog over spreken. Ik gunde het beide Slovenen.
Alleen verdiende TJV het 100 keer meer dan UAE. Alleen daarom jammer. Een hele Tour met loners als Pogacar zou ook niet werken.

Ik hoop gewoon dat TJV kan verder werken zoals ze bezig zijn en dat geen sponsors afhaken, maar dat zat wel snor dacht ik?

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16202
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 19 sep 2020 20:36

Erik schreef: 19 sep 2020 19:40 Ik blijf het een tactische fout van Jumbo vinden dat ze niet meer afstand tussen Roglic en Pogacar gecreëerd hebben. Roglic heeft de hele ronde gedreven op het werk van de ploeg en nu hij het alleen moest doen bleek hij toch niet sterk genoeg.
+1 Ze hadden de sterkste ploeg maar of ze de sterkste man hadden is nooit zeker geweest.
Dan adopteer je de strategie van Sky en kom je van een heel koude kermis thuis. Sky had namelijk wel altijd de sterkste renner én de sterkste ploeg.
Ze hadden wat meer video's van Astana moeten bekijken bij i.p.v. alleen maar saai op kop moeten sleuren in dienst van beide Slovenen.

Natuurlijk is het super zuur voor de ploeg maar dat is de keerzijde van zo'n mooie overwinning. En dan is het ook nog niet de eerste keer dat ze een grote ronde door de vingers glipt.

Ander mooi gegeven: Colnago wint weer eens de Tour. Een prachtig cadeau aan Ernesto!
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3120
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 19 sep 2020 20:44

Ernie C. schreef: 19 sep 2020 20:36 Ander mooi gegeven: Colnago wint weer eens de Tour. Een prachtig cadeau aan Ernesto!
En, en Campagnolo :winkthumb:
YFood !!!

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 19 sep 2020 20:49

Het is natuurlijk vreselijk zuur voor Roglic en de hele Jumbo ploeg maar ik vind het heerlijk dat dat saaie wiskundefietsen gewoon op zijn nummer gezet word door één hele slimme overmoedige jonge dromer. Geweldig gewoon. Yes we can en gaan met die fiets.:)

Iemand merkte eerder op dat hij 3 weken bij Lotto Jumbo op de bagagedrager heeft gezeten...ja geniaal he? En ze zijn zelf zo stom geweest om dat toe te staan.

(maar van Hirschi heb ik ook genoten...) :winkthumb:
Laatst gewijzigd door TumTumTum op 19 sep 2020 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5383
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 19 sep 2020 20:51

csteenbe schreef: 19 sep 2020 20:44
Ernie C. schreef: 19 sep 2020 20:36 Ander mooi gegeven: Colnago wint weer eens de Tour. Een prachtig cadeau aan Ernesto!
En, en Campagnolo :winkthumb:
Campagnolo kan dat echt goed gebruiken :winkthumb:

Ik beeld mijzelf ook maar in dat het avontuurlijke fietsen heeft gewonnen. Maar ergens nog niet overtuigd :roll: .
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1072
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 19 sep 2020 21:11

Wat ik onbegrijpelijk vind, is dat Roglic aangeeft dat dit de eerste keer was dat hij met deze helm reed, dat hij daar last van had en dat die daardoor zo scheef zat op het einde. Natuurlijk is dat geen verklaring voor het verlies, maar zoiets test je toch van tevoren?

i-mac

i-mac 19 sep 2020 21:14

Vicenza schreef: 19 sep 2020 21:11 Wat ik onbegrijpelijk vind, is dat Roglic aangeeft dat dit de eerste keer was dat hij met deze helm reed, dat hij daar last van had en dat die daardoor zo scheef zat op het einde. Natuurlijk is dat geen verklaring voor het verlies, maar zoiets test je toch van tevoren?
Niet alleen scheef, die helm past hem gewoon niet. Althans, als ik op de foto's mag afgaan.

Afbeelding

hayes

hayes 19 sep 2020 22:08

En nu hopen dat Wout morgen uit pure frustratie iedereen uit het wiel knalt op de Parijse kasseitjes.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 19 sep 2020 22:22

Aerodynamisch lijkt dat helmpje ook bepaald niet optimaal met die grote spleten tussen hoofd en helm, dan maar beter een simpel pothelmpje zoals z'n landgenoot...
Maar de winnaar heeft altijd gelijk.....
Gezien Roglic's stats van tijdritten in de slotweek van een grote ronde was deze tijdrit trouwens nog heel behoorlijk, hij werd alleen overklast door een doorbrekende jonge god, gelukkig dat zoiets nog steeds mogelijk is....
Ik zie ook niet direct wat Jumbo verkeerd heeft gedaan, ik denk dat de eerste of tweede plek optimaal was met deze kopman die IMO ten onrechte voor een superman doorgaat , ik denk dat Primoz in de meeste etappes gewoon niet veel beter kon.
Echt groots te noemen dingen heeft ie nog nooit gedaan , het is gewoon een beresterke allrounder en de Tourwinst was dichtbij.
Iemand van 21 kan nog doorbreken (eigenlijk vorig jaar Vuelta al), maar voor iemand van bijna 31 is dat een stuk moeilijker (in de nineties kon dat wel >EPO)
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 19 sep 2020 22:28

hayes schreef: 19 sep 2020 20:14Een ontknoping waar we over 10 jaar nog over spreken.
Op de bank bij Oprah? ;)
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7955
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 20 sep 2020 00:02

timo2.0 schreef: 19 sep 2020 22:28
hayes schreef: 19 sep 2020 20:14Een ontknoping waar we over 10 jaar nog over spreken.
Op de bank bij Oprah? ;)
Zo zeg! Het stof is nog niet neergedaald of daar komen de doping beschuldigingen al.
Wacht gewoon even tot er feiten naar boven komen! En als je dan toch zonodig die kant op wilt gebruik daar dan het dopingtopic voor.
Echt niet chique om dit nu meteen op te werpen vind ik!
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

anderson99
Forum-lid
Berichten: 649
Lid geworden op: 02 jul 2015 21:03

anderson99 20 sep 2020 00:56

Even heel wat anders respect naar Porte die de 3e plek heeft gehaald vroeger te vaak gevallen in de Tour toch laten zien dat die door hard te knokken dat die het nog kan.

Plaats reactie