Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2020

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 15 sep 2020 15:58

Vos pakt tweede etappezege in Giro Rosa.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4497
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 15 sep 2020 16:15

uninvitedguest schreef: 15 sep 2020 15:58 Vos pakt tweede etappezege in Giro Rosa.
Blijft altijd mooi als Vos wint!!

Gebruikersavatar
Desertstorm
Forum-lid
Berichten: 486
Lid geworden op: 19 apr 2016 17:44
Locatie: Gld

Gebruikersavatar Desertstorm 16 sep 2020 10:01

Ernie C. schreef: 15 sep 2020 07:38 Om wereldkampioen te worden krijgt Mathieu nog genoeg kansen. Hij heeft er ook genoeg gehad om WK veldrijden te worden. Het merendeel daarvan is echter weggekaapt door een Belg. Waarschijnlijk heeft hij die Belg nu bergop zien rijden in Frankrijk en past hij ervoor om weer door hem verslagen te worden.
Ik denk dat MvdP en WvA zich een stuk minder met elkaar bezighouden dan dat "wij" doen. Maar misschien komt dat weer als ze nog eens naast elkaar staan in het veld ;)
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."

wtb
Forum-lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 mei 2015 09:41

wtb 16 sep 2020 10:43

Desertstorm schreef: 16 sep 2020 10:01
Ernie C. schreef: 15 sep 2020 07:38 Om wereldkampioen te worden krijgt Mathieu nog genoeg kansen. Hij heeft er ook genoeg gehad om WK veldrijden te worden. Het merendeel daarvan is echter weggekaapt door een Belg. Waarschijnlijk heeft hij die Belg nu bergop zien rijden in Frankrijk en past hij ervoor om weer door hem verslagen te worden.
Ik denk dat MvdP en WvA zich een stuk minder met elkaar bezighouden dan dat "wij" doen. Maar misschien komt dat weer als ze nog eens naast elkaar staan in het veld ;)
Dat sowieso. Maar zeker 1 van die WK's werd meer verloren door het materiaal toch?
Ik ben wel benieuwd waar ze op de weg staan ten opzichte van elkaar. In het veld was Matthieu beter, maar op de weg lijkt het andersom te zijn.
Een paar weken geleden in elk geval wel. Wout was ook direct in vorm na Corona, Matthieu lijkt dat nu pas weer te zijn.
Interessant hoe het gaat verlopen tussen die 2, beiden erg leuke renners.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37619
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 16 sep 2020 11:31

Ik denk dat Wout nu enorm profiteert van de aanpak en de structuur van Jumbo.
VDP lijkt minder te hebben met die structuur heeft waarschijnlijk ook niet de extreme begeleiding die Wout wel heeft. In een normaal jaar met competitie werkt dat blijkbaar goed voor VDP, nu met de corona minder.
Lijkt alsof hij alweer iets beter wordt na een aantal wedstrijden.
Less is bore

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 16 sep 2020 12:04

Het zijn 2 klasbakken, ieder met veel kwaliteiten.
Steeds vergelijken is nergens voor nodig.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 16 sep 2020 12:35

In zo'n kort seizoen kan je nu eenmaal moeilijk meerdere malen pieken dus VDP zal keuzes hebben gemaakt. Als (en uiteraard is het altijd ALS) hij straks top is in Vlaanderen, Roubaix, Gold Race, etc.,, zal mogelijk bij Van Aert de accu langzaamaan leeg zijn en horen we niemand meer over het gebrek aan structuur en begeleiding.
Vorig jaar was hij ook vooral top tijdens de voorjaarsklassiekers.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 16 sep 2020 13:23

Van Aert focust zich ook gewoon 100% op het wegwielrennen. Nu hij daar een paar successen geboekt heeft (en wat voor!) zal zijn drive alleen maar groter zijn. Wielrennen op de weg is nog wel even een factor 10 groter dan op het veld. Mathieu begint inmiddels ook in te zien dat de AGR zijn mooiste overwinning ooit is (volgens mij zij hij in de weken na zijn overwinning nog wel iets anders).

Verder begrijp ik MvdP helemaal. Voor het publiek blijft een gezonde rivaliteit altijd mooi, Messi vs. Ronaldo, Federer vs. Nadal, WvA vs. MvdP.

Het enige wat ik hoop is dat we nog meer van MvdP op de weg gaan zien. Dat veldrijden en mountainbiken is wel grappig om af en toe te kijken en waarschijnlijk leuker om te doen, maar ik mis simpelweg de feeling ermee. Het tactische spelletje van wegwielrennen is voor mij vele malen interessanter om te kijken dan iemand die zo hard mogelijk z'n rondjes afwerkt.

el_loco
Forum-lid
Berichten: 968
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 16 sep 2020 14:15

ypuh schreef: 16 sep 2020 13:23 Van Aert focust zich ook gewoon 100% op het wegwielrennen. Nu hij daar een paar successen geboekt heeft (en wat voor!) zal zijn drive alleen maar groter zijn. Wielrennen op de weg is nog wel even een factor 10 groter dan op het veld. Mathieu begint inmiddels ook in te zien dat de AGR zijn mooiste overwinning ooit is (volgens mij zij hij in de weken na zijn overwinning nog wel iets anders).

Verder begrijp ik MvdP helemaal. Voor het publiek blijft een gezonde rivaliteit altijd mooi, Messi vs. Ronaldo, Federer vs. Nadal, WvA vs. MvdP.

Het enige wat ik hoop is dat we nog meer van MvdP op de weg gaan zien. Dat veldrijden en mountainbiken is wel grappig om af en toe te kijken en waarschijnlijk leuker om te doen, maar ik mis simpelweg de feeling ermee. Het tactische spelletje van wegwielrennen is voor mij vele malen interessanter om te kijken dan iemand die zo hard mogelijk z'n rondjes afwerkt.
VdPoel in een technische veldrit aan het werk zien is toch echt wel genieten hoor. Al rijdt ie een minuut voor op de rest. Ik snap ook best dat ie veldrijden en MTB leuker vindt dan wegwielrennen. Maar zolang deze combinatie op alle vlakken resultaat oplevert is het voor iedereen goed toch?

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 16 sep 2020 14:20

el_loco schreef: 16 sep 2020 14:15 Ik snap ook best dat ie veldrijden en MTB leuker vindt dan wegwielrennen. Maar zolang deze combinatie op alle vlakken resultaat oplevert is het voor iedereen goed toch?
Absoluut! Maar voor mij persoonlijk is het minder leuk en zie ik hem het liefst op de weg. Ik heb meer genoten van zijn AGR overwinning, kleine duwtje in de sprint op het NK, 4e plaats in RVV etc. dan van al zijn titels in het veld of op de MTB, maar laat hem daar vooral niet door leiden.

Denk dat WvA ook wel 'blij' is dat hij de stap naar de weg gemaakt heeft. Die zal het woord 'saai' niet snel meer in zijn mond nemen, hetgeen MvdP ook wel een beetje tegenhoudt all-in te gaan (het zogenoemde Sagan-effect).

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15934
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 16 sep 2020 14:28

Desertstorm schreef: 16 sep 2020 10:01 ............. als ze nog eens naast elkaar staan in het veld ;)
Als, maar ik vrees ervoor.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15934
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 16 sep 2020 14:41

Vos wint weer.
Er zijn nog zekerheden.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie