Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3523
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 15 sep 2020 09:43

Joseba schreef: 15 sep 2020 09:34
rikkert schreef: 15 sep 2020 09:19 Tsja, ik heb twee jongens (puberleeftijd) en die willen wellicht ook in de buurt van familie en vrienden blijven wonen. Dat is een keuze, zoals jij dat dan zegt. Maar waar ze dat gaan doen hier? Geen idee. Ik ga ze denk ik stimuleren hun school te verkloten, want anders verdienen ze straks te veel voor sociale huur en te weinig om iets anders te betalen. Zitten ze (zoals zoveel in mijn omgeving) met 3 goedverdienende gasten in een superduur huurhuis, en hebben ze nog geen cent te makken. Maar goed, ze willen bij familie en vrienden blijven, dus dat is dan hun keuze, toch Joseba?
Prachtig voorbeeld van de slachtofferrol... Kan het niet beter verwoorden.

rikkert schreef: 15 sep 2020 09:19 Dan is het ook een keuze om een kutleven te hebben op een plek waar je je niet thuisvoelt maar wel de huren lekker laag zijn. Zo zie jij dat toch, Joseba?
Nee, zo zie ik dat niet. Ik denk dat er voldoende plekken in dit land zijn waar je zonder kutgevoel heel prettig en ook betaalbaar kan wonen.
Om ergens te wonen moet ook een baan hebben he, Laten die nou net in de randstad zijn. Ik ga hiermee stoppen, Ik ga aantonen dat ik flexibel kan denken, want eerst was ik het niet eens met @jans dat je niet flexibel kan denken. Nu ben ik het wel met @jans eens. Joseba kan inderdaad niet flexibel denken. Is eigenlijk helemaal niet lastig, Jans. Weer een beetje wijzer geworden vandaag. Toch nog iets positiefs. Fijne dag!
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 15 sep 2020 09:44

rikkert schreef: 15 sep 2020 09:38 De eerste die in me opkomt:

Eens even kijken hoe flexibel jij kan denken (@Jans: goed opletten he, nu gaat het gebeuren :-)): Sommige mensen zijn prima slim/handig, zouden een prima baan kunnen hebben, maar die worden ziek (en dan bedoel ik echt ziek, langdurig), wat hebben die mensen te kiezen. Je bent ziek en dan ga je ver van familie en vrienden in een goedkoop huis ziek zitten wezen? Ik vind dat geen keuze, jij wel.
Waarom zou je als je (langdurig) ziek wordt in een goedkoop huis moeten gaan wonen?

rikkert schreef: 15 sep 2020 09:43
Om ergens te wonen moet ook een baan hebben he, Laten die nou net in de randstad zijn.
Het is niet "nou net" de Randstad, dat is volgens mij de keuze. Wie dwingt jou?
Laatst gewijzigd door Joseba op 15 sep 2020 09:48, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 15 sep 2020 09:46

In het Noorden woon je perfect.. veel ruimte lekker goedkoop. Ik betaal 700 euro aan woonlasten. Vrijstaand huis op een lap grond van 800 m2. Geen last van drukke fietspaden of rottige stoplichten. Op 23 km afstand van de stad Groningen waar alles is wat in de Randstad ook is. Op 27 km Afstand van Leeuwarden waar je heen gaat als je zin heb in een dagje Friesland. En in 2 uur rijden zit ik in Limburg..(afgelopen weekend) vooral lekker wegblijven westerlingen, Nederland is veel te groot :mrgreen:

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 15 sep 2020 09:48

Oja vergeten, we hebben in het Noorden geen COVID-19... maar wel de ellende van de rest in NL. Dat dan weer wel. Grrrrr

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 15 sep 2020 09:48

Joseba schreef: 15 sep 2020 09:42 Maar bij het maken van keuzes rekening houden met (de gevolgen) van onvoorziene omstandigheden lijkt me wel verstandig. Ook als die omstandigheden onwaarschijnlijk lijken.
Ja hoor, eindelijk, hij is gevonden, de glazenbol staat bij Joseba.
Zou je mij even de beurskoersen voor de komende maanden door willen geven?
Want om het Klein Orkest even aan te halen "alleen als je geld hebt, dan is de vrijheid niet duur."

Briljant hoe iemand kan beweren dat hij alles wat onvoorzien is kan voorzien.
De eerste mens op de aarde die weet wat hij niet weet en waar nodig de glazen bol pakt.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8939
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 15 sep 2020 09:50

Joseba schreef: 15 sep 2020 09:42
53x11 schreef: 15 sep 2020 09:25 Wat betreft "keuzes", dat is toch een complete non-discussie in het licht van de huidige situatie? Of moet je bij het maken van je "keuzes" (al dan niet vrijwillig) ook rekening houden met een wereldwijde pandemie en een hysterisch overtrokken (sorry, mijn mening) reactie daarop van een groot deel van de maatschappij?
Mogelijk niet met een pandemie (en die is altijd wereldwijd zoals jij me al eens fijntjes mededeelde in ditzelfde topic ;) ). Maar bij het maken van keuzes rekening houden met (de gevolgen) van onvoorziene omstandigheden lijkt me wel verstandig. Ook als die omstandigheden onwaarschijnlijk lijken.
Excuseer de tautologie...
Maar er zitten wel grenzen aan waar je rekening moet houden lijkt me. Voor een heleboel mensen ligt (begrijpelijkerwijs m.i.) die grens ruim voor wat er nu aan de hand is (en wat mij betreft gaat de discussie in dit topic daarover).
Laatst gewijzigd door 53x11 op 15 sep 2020 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3523
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 15 sep 2020 09:51

RVV schreef: 15 sep 2020 09:46 In het Noorden woon je perfect.. veel ruimte lekker goedkoop. Ik betaal 700 euro aan woonlasten. Vrijstaand huis op een lap grond van 800 m2. Geen last van drukke fietspaden of rottige stoplichten. Op 23 km afstand van de stad Groningen waar alles is wat in de Randstad ook is. Op 27 km Afstand van Leeuwarden waar je heen gaat als je zin heb in een dagje Friesland. En in 2 uur rijden zit ik in Limburg..(afgelopen weekend) vooral lekker wegblijven westerlingen, Nederland is veel te groot :mrgreen:
Ik twijfel er niet aan dat het in het Noorden heerlijk is hoor. Alleen mijn familie woont in de Randstad. En mijn vrienden ook. Nou krijg je als ik daar zou wonen ook wel weer vrienden maar familie wordt lastiger. En inderdaad wat lekker is het dat je gewoon einden kan fietsen zonder stoplichten. Alhoewel we hier een flevopolder hebben die een end in de richting komt...
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8518
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 15 sep 2020 09:54

RVV schreef: 15 sep 2020 09:46 In het Noorden woon je perfect.. veel ruimte lekker goedkoop. Ik betaal 700 euro aan woonlasten. Vrijstaand huis op een lap grond van 800 m2. Geen last van drukke fietspaden of rottige stoplichten. Op 23 km afstand van de stad Groningen waar alles is wat in de Randstad ook is. Op 27 km Afstand van Leeuwarden waar je heen gaat als je zin heb in een dagje Friesland. En in 2 uur rijden zit ik in Limburg..(afgelopen weekend) vooral lekker wegblijven westerlingen, Nederland is veel te groot :mrgreen:
En hoe zit het met de werkgelegenheid?
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16199
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 15 sep 2020 09:55

Als je genoeg vrouwen bezwangerd, krijg je vanzelf een grote familie maar zelfs dat is lastig met die anderhalve meter samenleving.

Zelf heb ik wel de keuze gemaakt om van Brabant naar Limburg te verhuizen en dat bevalt prima. Dat was niet eens met het oog op een mogelijke pandemie maar gewoon om wat meer ruimte om me heen te hebben. Ik heb genoeg vrienden, familie en kennissen die met enige jaloezie naar ons grote huis en grote tuin kijken maar toch is het voor hen geen optie om hetzelfde te doen.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 15 sep 2020 09:56

NicoNB schreef: 15 sep 2020 09:48
Joseba schreef: 15 sep 2020 09:42 Maar bij het maken van keuzes rekening houden met (de gevolgen) van onvoorziene omstandigheden lijkt me wel verstandig. Ook als die omstandigheden onwaarschijnlijk lijken.
Ja hoor, eindelijk, hij is gevonden, de glazenbol staat bij Joseba.
Zou je mij even de beurskoersen voor de komende maanden door willen geven?
Want om het Klein Orkest even aan te halen "alleen als je geld hebt, dan is de vrijheid niet duur."

Briljant hoe iemand kan beweren dat hij alles wat onvoorzien is kan voorzien.
De eerste mens op de aarde die weet wat hij niet weet en waar nodig de glazen bol pakt.
Ik heb helemaal geen glazen bol en dat beweer ik ook niet. En ik zeg ook niet dat je altijd alles kan voorzien. Maar volkomen opportunistisch "alles mot maar kunnen" en en en en gedrag is een ander uiterste.

P.S. je hoort mij ook niet klagen over GGD testcapaciteit, overheidsmaatregelen, economische malaise, kinderopvang....

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 15 sep 2020 09:58

En als we allemaal naar Groningen verhuizen is het ook snel gedaan met woonlasten van 700 euro op een lap grond van 800m2. Daarnaast verwacht ik ook wel dat het wat doet met drukte, verkeerslichten etc. :winkthumb:
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 15 sep 2020 09:59

nijkie schreef: 15 sep 2020 09:54 En hoe zit het met de werkgelegenheid?
Denk dat dit trouwens echt wel een mindset dingetje is, zoals ik al aanhaalde in mijn vergelijk van NL met London. Als je in Noord NL woont kan je m.i. je werkgebied prima tot Amersfoort laten lopen.

Gesloten