Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Verhouding knie en trapas

Fietspeuk
Forum-lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 15 aug 2020 12:39

Fietspeuk 03 sep 2020 15:51

Zou ik baat hebben bij een stuurpen die het stuur wat optilt? Ik heb vrij fors last van mij nek na een rit van 30-40km voor een aantal dagen, zeker wanneer ik wat langere stukken in de beugels hang (wat ook wel te maken zal hebben met stijfheid).

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 03 sep 2020 17:35

Jouw stuurpen is nu al naar boven gericht (het ziet er wat mij betreft niet uit, maar over smaken hoef ik niet te discussiëren) en je hebt al flink wat spacers gemonteerd. Iedere beginnende fietser heeft wel wat pijntjes.

Meten is weten, maar op 't zicht lijkt dit frame te klein voor jou.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 03 sep 2020 18:14

Hoe lenig ben je. Als je moet dubbelklappen met je neus naar je knieën gaat hoever kom je dan? Kom je met je vingers bij de grond? (Benen wel gestrekt houden)

Fietspeuk
Forum-lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 15 aug 2020 12:39

Fietspeuk 05 sep 2020 10:58

patrickvb schreef: 03 sep 2020 17:35 Jouw stuurpen is nu al naar boven gericht (het ziet er wat mij betreft niet uit, maar over smaken hoef ik niet te discussiëren) en je hebt al flink wat spacers gemonteerd. Iedere beginnende fietser heeft wel wat pijntjes.

Meten is weten, maar op 't zicht lijkt dit frame te klein voor jou.
Waaraan zie je dat het frame vanuit jouw perspectief te klein is? Dan kan ik dat meenemen! De pijntjes zijn wel te overleven, alleen heb ik er relatief lang last van in vergelijking met andere sporten, vandaar dat ik denk dat de afstelling niet juist is.

En tja, dat het er niet zo mooi uitziet.. ik heb strakke lycra fietskleding aan, dus belachelijk zie ik er op de fiets toch wel uit :lol:

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 06 sep 2020 00:32

Tja, hoe zie je dat?
Als je meer dan 3 decennia op een racefiets toert, en tussendoor in aanraking komt met topsport, dan bestaat de kans de je ziet of iemand te hoog of te laag zit, te ver of te kort, op een te grote of een te kleine fiets.
Uiteraard bestaat de kans dat ik er niets van ken.
Eén ding is zeker: met een niet passend frame is het niet eenvoudig toch nog een goede positie te hebben op de fiets, maar het kan wel (zadelpen, stuurpen, spacers, etc)
Succes!

Fietspeuk
Forum-lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 15 aug 2020 12:39

Fietspeuk 08 sep 2020 14:50

Het is vrijwel geheel opgelost met een stuurpen in een hogere hoek! Bedankt voor het meedenken.

Plaats reactie