Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Annemiek van Vleuten...

Gebruikersavatar
ddetaey
Forum-lid
Berichten: 481
Lid geworden op: 13 jan 2011 18:55

Gebruikersavatar ddetaey 27 aug 2020 20:48

Wat een onderkoelde reacties hier op de prachtige overwinning vandaag van Annemiek.

Als belg krijg ik echt het gevoel dat jullie op haar neerkijken, in plaats van trots te zijn op zulk een fantastische atlete.

Dirk

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16212
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 27 aug 2020 20:55

Wij zijn alleen nog maar onder de indruk als er geen Nederlandse wint. Dit was gewoon "an other day at the office" voor de Nederlandse dames ;) .
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 27 aug 2020 21:10

Ik had toch niet gedacht dat ze het ging afmaken in de 'sprint'. Echt knap gedaan.
Afbeelding

bartaspin
Forum-lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 05 dec 2011 09:32

bartaspin 27 aug 2020 21:10

En waarschijnlijk heeft ze ook wel ergens een stoepje meegepikt...

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 27 aug 2020 21:36

ddetaey schreef: 27 aug 2020 20:48 Wat een onderkoelde reacties hier op de prachtige overwinning vandaag van Annemiek.
Waar? Ik zie helemaal geen reacties

Ze verklaarde na afloop dat ze wist dat ze de sprint ging winnen.... goed voor haar, want ze kreeg Borghini er niet af.
Het viel me op dat VanVleuten, zowel in de sprint als tijdens haar aanval in de bergop een erg groot verzet reed, bij momenten kreeg ze het nauwelijks rond. Borghini deed het met een kleiner verzet maar kwam in de finale sprint toch wat alertheid en kracht tekort.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 27 aug 2020 21:39

bartaspin schreef: 27 aug 2020 21:10 En waarschijnlijk heeft ze ook wel ergens een stoepje meegepikt...
Alleen al de opmerking... Je wilt dat stoepje niet begrijpen? Maar ga er dan ergens anders op door.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5383
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 27 aug 2020 21:45

Annemiek wilde helemaal niet eens winnen... Blaak moest winnen. Alleen Borghini reed met haar aanvallen Blaak eraf. Dus het moest toch anders.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 28 aug 2020 07:58

ddetaey schreef: 27 aug 2020 20:48 Wat een onderkoelde reacties hier op de prachtige overwinning vandaag van Annemiek.

Als belg krijg ik echt het gevoel dat jullie op haar neerkijken, in plaats van trots te zijn op zulk een fantastische atlete.

Dirk
Zie je verkeerd Dirk, ook op Annemiek zijn we reuzetrots! ;)
De beste dame van het peloton op de mooiste fiets, wat wil je nog meer?? :like:

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4506
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 28 aug 2020 09:39

scottpch schreef: 28 aug 2020 07:58
ddetaey schreef: 27 aug 2020 20:48 Wat een onderkoelde reacties hier op de prachtige overwinning vandaag van Annemiek.

Als belg krijg ik echt het gevoel dat jullie op haar neerkijken, in plaats van trots te zijn op zulk een fantastische atlete.

Dirk
Zie je verkeerd Dirk, ook op Annemiek zijn we reuzetrots! ;)
De beste dame van het peloton op de mooiste fiets, wat wil je nog meer?? :like:
De mooiste dame op de beste fiets is ook niet verkeerd... :mrgreen:

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2024
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 28 aug 2020 09:44

Ik vind haar altijd enorm sympathiek op tv. En wat ze op de fiets laat zien zoals een onmogelijk geachte solo is ook fenomenaal.
Ze heeft voor mij een enorme gunfactor en ik kan me niet voorstellen dat je geen respect hebt voor wat ze doet.

Bij sommige andere sporten kun je op talent nog wel eens komen bovendrijven maar bij wielrennen kom je er niet met alleen talent.

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2201
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 28 aug 2020 10:32

Ik lees hierboven tussen de regels door een beetje wat ik zelf ook heb bij Annemiek. Respect heel veel respect, voor haar prestaties, symphatiek en ze doet het heel goed, Ook zeker bij mij een gunfactor en vind het echt superknap wat ze doet. Maar ( ja daar is ie) ze roept bij mij geen emotie op met haar prestaties. Weet niet wat het is, respect is er vanuit mij zeker een waardering voor wat ze doet. Maar dat was ook mijn reactie gisteren, knappe, mooie overwinning en nog een keer de sprint kijken en verder, Bij anderen juich ik vaak spring op van mijn stoel en geniet echt van een prestatie, Bij Annemiek blijft het bij respect heel veel respect, inderdaad dus best koel, maar meer maakt ze niet los. Verklaring heb ik er niet voor Chantal wordt wereldkampioen en ik dans ongeveer door de kamer en Annemiek wordt kampioen en ik denk knap, mooie prestatie. Volg beide eigenlijk op dezelfde wijze toch een groot verschil in de beleving. Bij de meest renners die ik wat meer volg heb ik wel een beetje fan gevoel en vreugde bij winst, bij Annemiek vooral respect, vreemd, maar verklaren kan ik het niet.
Ach, ik zeg ook maar wat

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 28 aug 2020 10:42

Ophetkantje, je vindt die fiets natuurlijk niks, dat zal het zijn! :D

En ik vind ze uitermate sympathiek, sportief en uitgesproken, net als Marianne Vos!
Heb ik dan bij Anna vd Breggen weer iets minder...

Plaats reactie