Gisteren gefietst in 2020:
Gisteren vrouw en kinderen heel de dag op.
Ook al niet echt geweldig weer, lekker rondje fietsen!!
Ik wilde nog steeds een keer een rondje Philipsdam doen, maar wel harde wind (zeker richting Zeeland).
Ach we zien het wel, ik heb de hele dag.
Vertrokken met prima weer alleen die wind, dit is niet windkracht 4 zoals opgegeven....
Na 40 km even bij collega buurten. Na 3 uur (incl. korte pauze bij collega) nog steeds maar 60 km op de teller, dit gaat niet helemaal zoals verwacht......
De lucht wordt steeds dreigender, af en toe paar spetters.
Nog even 6 km om fietsen (3 km wind mee, 3 wind vol tegen), over een of anders tegelpad met 6 breed 40x40 tegels met alleen maar naden er tussen om een tegeltje te halen (waarom doe je dit jezelf aan?)
Na 72 km, eindelijk "de hoek om" en wind mee! Maar ook tegelijk breken de wolken open en gaat het echt ongelofelijk hozen. Niks in de buurt om even droog te staan.
Ik zie iets verderop een boom, sprint er naar toe en trek mijn bodywarmer aan. Echt droog sta ik ook niet onder die boom.
Vervolgens word ik ingehaald door een fietser met een rugzak om waar op staat brandweer Zwijndrecht. Ik woon vlakbij Zwijndrecht! Toch even er achter aan met me natte sokken, hij lachen. Even kort voorstellen en samen verder fietsen.
Het weer droogt op en aldoende steeds meer aan de praat.
Blijken we echt heel veel dezelfde mensen te kennen, dat was wel grappig. Even snel koffie met appelgebakje gegeten en toen de laatste 30 km naar huis.
Moe maar voldaan thuis, 128 km op de teller.