Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

BMC

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 17 aug 2020 19:36

De dealer hier achter de hoek geeft 20% korting, zonder veel zagen (en meer als ie enkel als dozenschuiver gebruikt wordt en niks zelf moet doen aan de fiets)
Dan is het frame nog duur maar toch al beter behapbaar (of je kan wachten op een mooie online prijs, dat kan ook soms erg goed uitkomen :D )
Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37681
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 17 aug 2020 21:09

Ik zou nooit zomaar durven kopen zonder passe. Val precies tussen 54 en 56 in, best tricky om dan op de gok te kopen.
Less is bore

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 18 aug 2020 08:00

De geometrie van huidige fiets en nieuwe fiets vergelijken, wat rekenen en dan zie je toch of het gaat of niet. Ergens een mm meer of minder ga je niet voelen. Het enige wat lastig is bij BMC is dat de stuurpen wat afwijkt, iets hoger en enkel -12.5° (normale ICS) of -15° (ICS Aero)

Ik heb begin dit jaar goed gerekend en komt mooi uit :D (uurtje werk denk ik, om zeker te zijn)
Afbeelding

Trek_1400
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 21 feb 2017 21:36

Trek_1400 19 aug 2020 14:41

Na een langslepende knieblessure kan ik sinds dit voorjaar weer beetje fietsen op de racefiets. In een eerder topic al wat over geometrie geleerd. Nu is er ivm corona natuurlijk nergens iets op voorraad maar heb vakantie en ben gewoon langs wat dealers gegaan. Eerst stonden een giant defy, cube agree, rosé reveal en canyon endurace op mijn shortlist maar in verband met mijn knieblessure en het op maat zetten van mijn fiets wil ik het liefst een fiets bij een FM in de buurt kopen.

Nu heb ik gisteren naar een BMC roadmachine gekeken. Vind ik persoonlijk een erg mooie fiets maar qua prijs wel een stuk duurder dan eerder genoemde. Het oog wil ook wat en zoals ik aangaf heeft het kopen van een fiets bij een lokale FM de voorkeur. Maar zit de hoge prijs dan alleen in het merk of is het ook echt een 'betere' fiets? Het gaat om het 2021 roadmachine three model. Was niet op voorraad maar er stonden vergelijkbare fietsen in de winkel.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15963
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 19 aug 2020 14:50

Trek_1400 schreef: 19 aug 2020 14:41 ........ het op maat zetten van mijn fiets wil ik het liefst een fiets bij een FM in de buurt kopen.

Nu heb ik gisteren naar een BMC roadmachine gekeken. Vind ik persoonlijk een erg mooie fiets maar qua prijs wel een stuk duurder dan eerder genoemde. Het oog wil ook wat en zoals ik aangaf heeft het kopen van een fiets bij een lokale FM de voorkeur. Maar zit de hoge prijs dan alleen in het merk of is het ook echt een 'betere' fiets? Het gaat om het 2021 roadmachine three model. ............
BMC is geen sticker of grootwarenhuis merk.
Daar betaal je dan ook voor.
Dat ze kwalitatief in orde zijn moet je niet aan twijfelen en of je deze mooi vindt ligt enkel aan jou.
En als "het op maat zetten" voor jou heel belangrijk is, zoek dan eerst eens uit of de fm in je buurt je wel echt goed op een fiets kan zetten.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Trek_1400
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 21 feb 2017 21:36

Trek_1400 19 aug 2020 15:03


BMC is geen sticker of grootwarenhuis merk.
Daar betaal je dan ook voor.
Dat ze kwalitatief in orde zijn moet je niet aan twijfelen en of je deze mooi vindt ligt enkel aan jou.
En als "het op maat zetten" voor jou heel belangrijk is, zoek dan eerst eens uit of de fm in je buurt je wel echt goed op een fiets kan zetten.
Bedankt voor je reactie. Het 'op maat zetten' is inderdaad precies datgene waar ik me het meeste zorgen om maak. Maar na mijn verhaal gedaan te hebben kreeg ik op basis van de vragen en antwoorden al een redelijk vertrouwen dat ze wisten waar ze het over hadden. Dit was bij de drie andere winkels waar ik geweest ben totaal niet het geval. En inderdaad smaak is persoonlijk en ik vind het een mooi frame :)

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15963
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 19 aug 2020 15:11

Trek_1400 schreef: 19 aug 2020 15:03 .............. En inderdaad smaak is persoonlijk en ik vind het een mooi frame :)
Dan moet je er voor gaan. :)
Plaats je dan wel even een foto van je nieuwe BMC?
I know myself like no one else
Nothing to defend

Trek_1400
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 21 feb 2017 21:36

Trek_1400 19 aug 2020 15:16


Dan moet je er voor gaan. :)
Plaats je dan wel even een foto van je nieuwe BMC?
Als het hem wordt dan zal ik dat doen. Ik wil nog een paar andere dealers langs (Orbea, Cannondale) De levertijden bij BMC zijn alleen flink lang dus ik vermoed dat een nieuwe fiets er pas in het najaar is.

Winnetou
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 jun 2011 18:52

Winnetou 20 aug 2020 13:55

Ik ben al een tijdje aan het meelezen omdat mijn huidige fiets aan vervanging toe is. Nu vind ik de Roadmachine 02 One (2020) wel een mooi model, maar ik lees er hier weinig over. Geen ervaringen van jullie?

Nu twijfel ik nog wel wat omdat de kabels van het 2020-model niet geïntegreerd zijn en ook niet kunnen worden. In de specs van het 2021-model zie ik staan:
FORK: Roadmachine 01 Premium Carbon with Tuned Complaince Concept Endurance
• ICS Technology
• Internal Cable Routing
De ICS en internal cable routing stonden niet in de specs van het 2020-model. Betekent dit dat hier evt. wel een ICS-cockpit op kan? Het 2021-model heeft wel maar 23mm-velgen ipv 32mm. Zie ik nog andere verschillen over het hoofd?

Enige andere probleem is dat ik nog geen dealer heb gevonden die hem onder de adviesprijs wil verkopen :P. Volgens mij hebben ze het momenteel veel te goed qua afzet..

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 20 aug 2020 14:29

De Roadmachine 01 en 02 zijn verschillende niveau's fietsen. De 01 is het topmodel, de 02 het model voor normale stervelingen. De One/Two/Three/Four aanduidingen zijn dan weer voor de kleur en afmontage (ik heb dit ook niet bedacht).

RM02 heeft dus inderdaad géén geintegreerde kabels, de RM01 wel. Het verschil zit hem in de vork (de 02 is rond, de 01 is afgevlakt zodat de kabels er bij langs kunnen). Van 2020 naar 2021 is er volgens mij verder niet zoveel veranderd, maar mogelijk kan TL@ je dat beter vertellen, die heeft nog één van de laatste oude geo frames.

Er staat overigens al een paar weken een mooie rode RM02 op Marktplaats. De verkoper wil er volgens mij graag vanaf, want is in 2 weken tijd al van zo'n €2.250 naar €1.650 gezakt in vraagprijs (wat redelijk is als je het mij vraagt). Mocht 58 jouw maat zijn, dan heb je een A-merk voor een B-prijs (adviesprijs was destijds iets van €2.799).

Winnetou
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 jun 2011 18:52

Winnetou 20 aug 2020 16:04

ypuh schreef: 20 aug 2020 14:29 De Roadmachine 01 en 02 zijn verschillende niveau's fietsen. De 01 is het topmodel, de 02 het model voor normale stervelingen. De One/Two/Three/Four aanduidingen zijn dan weer voor de kleur en afmontage (ik heb dit ook niet bedacht).

RM02 heeft dus inderdaad géén geintegreerde kabels, de RM01 wel. Het verschil zit hem in de vork (de 02 is rond, de 01 is afgevlakt zodat de kabels er bij langs kunnen). Van 2020 naar 2021 is er volgens mij verder niet zoveel veranderd, maar mogelijk kan TL@ je dat beter vertellen, die heeft nog één van de laatste oude geo frames.

Er staat overigens al een paar weken een mooie rode RM02 op Marktplaats. De verkoper wil er volgens mij graag vanaf, want is in 2 weken tijd al van zo'n €2.250 naar €1.650 gezakt in vraagprijs (wat redelijk is als je het mij vraagt). Mocht 58 jouw maat zijn, dan heb je een A-merk voor een B-prijs (adviesprijs was destijds iets van €2.799).
Ja de naamgeving was me inmiddels wel duidelijk. Zal wel een foutje in de specs zijn op hun website dan, want de link die ik er zette was wel degelijk naar de Roadmachine 02 ONE. Daar staat bij Fork dus RM01. Nouja, hoef ik daarvoor in ieder geval niet het 2021-model.

Ik heb vermoedelijk een maatje 56 nodig (bij 1,83) dus die MP gaat het hem ook niet worden.

Gebruikersavatar
rvdh
Forum-lid
Berichten: 123
Lid geworden op: 11 aug 2016 15:18

Gebruikersavatar rvdh 20 aug 2020 17:00

@Winnetou ik heb een Roadmachine 02 One van 2020, maar laten afmonteren met mechanische Ultegra en de ICS stuurpen. De kabels lopen wel gewoon buitenom omdat de 02 een ronde vork heeft. Sinds het 2020 model zit er volgens mij geen verschil meer in de 02 en 01 frames. De 01 heeft wel interne bekabeling en standaard ICS stuurpen.
Dit is mijn eerste racefiets, dus ik kan niet vergelijken met andere fietsen, maar ik ben er wel heel tevreden over.
BMC Roadmachine 02 2020
BMC Alpenchallenge 01 2016

Plaats reactie