Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

3 fiets en 3 personen in 1 auto

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 20 aug 2020 07:55

Wielen eruit. Als het moet ook het zadel eraf. Elke gat of gaatje of hoekje vullen met tassen. Kleine tasjes kunnen kleine hoekjes vullen. Een grote tas kan alleen maar lomp boven op.

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 20 aug 2020 08:18

walter- schreef: 20 aug 2020 00:12
Joseba schreef: 19 aug 2020 23:20 Denk dat de meeste "stafleden" wel hebben gereageerd. Slotje maar doen?
Je bedoelt dat er geen redelijk gesprek met de topic starter mag zijn?
Mijn excuses. Wat vind je zelf van het draadje hierboven? Kwalificeert als een "redelijk gesprek"? Net als de TS heb ik nog niet de moeite genomen het onderwerp (hoe krijg ik zoveel mogelijk in één auto) op dit forum op te sporen maar mijn vermoeden is dat het wel uitgemolken is (ook gezien de reacties van de stafleden).

Maar ik zal u vrij laten uw bijdrage aan het onderwerp verder te verruimen.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 20 aug 2020 08:18

Joseba schreef: 19 aug 2020 23:20 Denk dat de meeste "stafleden" wel hebben gereageerd. Slotje maar doen?
Nog een glaasje azijn, meneer de forumdominee?

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 20 aug 2020 08:24

havana schreef: 20 aug 2020 08:18
Joseba schreef: 19 aug 2020 23:20 Denk dat de meeste "stafleden" wel hebben gereageerd. Slotje maar doen?
Nog een glaasje azijn, meneer de forumdominee?
Ook voor u bij deze mijn oprechte excuses. Benieuwd naar de verdere ontwikkeling van dit topic en je bijdrage daar aan.

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 20 aug 2020 08:32

Probeer een fietsendrager voor 3 fietsen ergens te lenen, ben je uit de zorgen...

Gebruikersavatar
martinbo
Forum-lid
Berichten: 604
Lid geworden op: 25 feb 2007 21:10
Locatie: Puth

Gebruikersavatar martinbo 20 aug 2020 08:39

Samenvattend:
  • Er is al een 2-fiets-fietsendrager: dus maar een fiets moet in de auto
  • Haal de wielen eraf en desnoods ook het zadel (kan heel veel schelen) en leg het frame plat in de bak
  • Gebruik andere bagage evt een dun dekentje als bescherming
  • Neem de bagage mee in kleine tasjes of zakjes, desnoods wat los en prop hoekjes en gaatjes vol
  • Neem minder bagage mee: mijn ervaring met (fiets)vakanties is dat de helft (maar welke?) van de kleding schoon terugkomt. (Fiets)kleding kan mee onder de douche en schoon genoeg voor de volgende dag. Van het lezen van dikke boeken komt toch niets
  • Een dakdragertje lenen of kopen?

Op_de_fiets
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 aug 2020 10:22

Op_de_fiets 20 aug 2020 10:15

Ik wist niet dat sommige personen hier zo toxic waren, gezien de reacties...

Voor de anderen: Bedankt voor de hulp. Totaal niet bij stil gestaan dat de wielen er makkelijk uit te halen zijn, waardoor het waarschijnlijk wel in de auto past. Een van de achterstoelen kan inderdaad omlaag, waardoor er wel meer ruimte ontstaat.

Enige waar ik nog aan denk: Hoe bescherm ik de ketting, cassette en andere bijbehorende onderdelen het best?

Het was trouwens meer voor een dagje uit, dan voor een echte vakantie. Denk bijvoorbeeld aan 's ochtend naar Limburg rijden, daar een rondje doen en dan 's avonds weer naar huis. Dus overige bagage valt mee.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 20 aug 2020 10:18

Leg je grootste, zwaarste bagage eerst in je auto, en het frame daar bovenop.., Oude deken of laken eroverheen en met een beetje beleid je overige bagage stallen.

Als je bank deels plat kan.., afhankelijk van je auto natuurlijk, kan je de delen ook makkelijk (en afzonderlijk) uit je auto halen.., dan laat je gewoon 1 deel thuis.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8942
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 20 aug 2020 10:32

Als het allemaal IN de auto moet (en nogmaals, dat gaat echt prima lukken als de bank in delen plat kan); haal je pedalen eraf, dat scheelt aanzienlijk in "pasgemak" en "stapelruimte". Eventueel de boutjes van je stuurpen los, zodat je je stuur gunstig kan draaien t.o.v. je vork. Zadel eruit scheelt ook een heel stuk. Ik heb altijd een oude dekbedovertrek en een grote strandhanddoek achterin liggen ter bescherming van zowel auto-interieur als frame. Have fun!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5228
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 20 aug 2020 10:42

De ketting en de cassette zelf moeten niet beschermd worden; de omgeving daarentegen wel best van de ketting en cassette ;-). Zoals al geschreven ; een oude doek beschermt je frame en de wagen en inhoud tegen ketting.
Zelf stop ik de wielen graag in een wieltas; het voelt iets veiliger. Maar om een paar keer per jaar te vervoeren kunnen ze zo wel in de auto.

Zelf zet ik een fiets zonder wielen veelal tegen de leuning van de zetel achteraan in de koffer. Kan als de auto breed genoeg is.

Walter

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 20 aug 2020 10:49

Met het achterwiel uit het frame halen zou ik wel even opletten dat je frame niet op de derrie leunt, of dat deze (de derailleur) met andere bagage in de knel komt.

Ik heb zelf ooit voor elkaar gekregen om derailleurpad zo iets verbogen te krijgen
(was gelukkig 9sp; dat kon met de hand + timmermansoog nog enigszins gericht worden ;) )
Laatst gewijzigd door RKN op 20 aug 2020 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5228
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 20 aug 2020 10:50

Joseba schreef: 20 aug 2020 08:18
walter- schreef: 20 aug 2020 00:12
Joseba schreef: 19 aug 2020 23:20 Denk dat de meeste "stafleden" wel hebben gereageerd. Slotje maar doen?
Je bedoelt dat er geen redelijk gesprek met de topic starter mag zijn?
Mijn excuses....
Aan je verdere reactie te zien meen je het niet.
Ik ben echt benieuwd welk voordeel je probeert te halen aan je bijdrages in deze vraagstaart.
Maar dan eerlijk reageren. Niet weer verongelijkt/sarcastisch....
Of beter: start een nieuwe vraagstaart over wat jij vindt wat op een forum hoort of niet. Ik denk dat je verwachtingen weer niet passen hoe anderen met het forum omgaan.

Walter

Plaats reactie