Canyon
Ik ga er eens op letten, maar ik kan moeilijk geloven dat de profs op een aeroad rijden met spacers want dan kunnen ze evengoed op de ultimate rijden.
Het nut van de extra Aero houding is dan nl helemaal weg en ze zeulen extra gewicht mee want die is zwaarder dan de ultimate.
Het nut van de extra Aero houding is dan nl helemaal weg en ze zeulen extra gewicht mee want die is zwaarder dan de ultimate.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 15826
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Op de adviesprijzen van de andere merken zijn, ook bij Specialized en BMC, is nog redelijk wat korting te krijgen waar je bij Canyon dan weer nog moet bijbetalen voor de kartonnen doos.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Moet, voor mijNuitKor schreef: ↑15 aug 2020 08:22 Moet?
Zoals ik zei vind ik slammed ook het mooiste, maar bij Aeroad echt lastig. Anders reden de meeste profs op Aeroads wel zonder spacers. Die voorbeelden kan ik bijna niet vinden.
Je rijdt zelf op een BMC zonder spacers, maar volgens mij is die stack veel hoger. Om die reden rij ik trouwens een Ultimate omdat ik teveel spacers ook niet mooi vind, maar ben nu wel van mening dat op een Aeroad het niet zo erg is om wat meer spacers erop te hebben, zoals je 1e foto.
Natuurlijk is de stack van BMC hoger, er is dan ook een reden dat ik de Roadmachine rijd en niet de Timemachine. Ik ben van mening dat je eerst zoekt naar de fiets die past (en dat is diegene met zo weinig mogelijk spacers en een stuurpen van normale lengte) en dan pas kiest welke de mooiste is (want een aero fiets met 5cm spacers is altijd lelijk, IMHO)
Al zou de Timemachine me ook passen als ik een maat groter neem en een stuurpen van 10cm steek (mijn Roadmachine heeft een stack van 593 in maat 58 en is uitgerust met een stuurpen van -15°)
Meeste profs rijden de Aeroad trouwens zonder spacers (al dan niet met de hoge topcap)
Alleen Van der Poel heeft een spacer van 0.5cm:
Ik deel die mening hoor, van spacers. Al vind ik het (binnen normale proporties) spacers op een aeroracer minder storend dan op een "normale" fiets.TL@ schreef: ↑15 aug 2020 09:32Moet, voor mijNuitKor schreef: ↑15 aug 2020 08:22 Moet?
Zoals ik zei vind ik slammed ook het mooiste, maar bij Aeroad echt lastig. Anders reden de meeste profs op Aeroads wel zonder spacers. Die voorbeelden kan ik bijna niet vinden.
Je rijdt zelf op een BMC zonder spacers, maar volgens mij is die stack veel hoger. Om die reden rij ik trouwens een Ultimate omdat ik teveel spacers ook niet mooi vind, maar ben nu wel van mening dat op een Aeroad het niet zo erg is om wat meer spacers erop te hebben, zoals je 1e foto.
Natuurlijk is de stack van BMC hoger, er is dan ook een reden dat ik de Roadmachine rijd en niet de Timemachine. Ik ben van mening dat je eerst zoekt naar de fiets die past (en dat is diegene met zo weinig mogelijk spacers en een stuurpen van normale lengte) en dan pas kiest welke de mooiste is (want een aero fiets met 5cm spacers is altijd lelijk, IMHO)
Al zou de Timemachine me ook passen als ik een maat groter neem en een stuurpen van 10cm steek (mijn Roadmachine heeft een stack van 593 in maat 58 en is uitgerust met een stuurpen van -15°)
Meeste profs rijden de Aeroad trouwens zonder spacers (al dan niet met de hoge topcap)
Alleen Van der Poel heeft een spacer van 0.5cm:
Ik kom er ook genoeg tegen met spacers:
https://www.youtube.com/watch?v=v17PH7xOZgA
https://dimensionsvelo.com/2020/03/03/l ... blad-2020/
en kan zo wel doorgaan. Maar wel mooi om te zien dat Valverde altijd op de Ultimate rijdt. Slammed met een lang aerostuur blijft toch het mooist
Sorry voor de late reactie maar ik heb de fiets eindelijk mogen ontvangen. Ik had hem inderdaad begin april besteld en op 4 augustus gekregen. Het is echt een plaatje en fietst heerlijk.
Foto's op de website van Canyon zelf.NuitKor schreef: ↑15 aug 2020 08:01Welke foto?
Aerospacers zie je ook bijna niet. Het is niet logisch dat ze een Aeroad op de markt brengen waarbij geen spacers mogelijk zijn, daar past namelijk bijna niemand op en al helemaal niet de grote doelgroep recreanten waar Canyon het meeste aan zal verdienen.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
-
- Forum-lid
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 10 nov 2014 19:24
-
- Forum-lid
- Berichten: 347
- Lid geworden op: 06 apr 2010 21:11
Gaaf hoor de nieuwe Aeroad.
Nieuwschierig hoe het vervoer per doos dit keer wordt gedaan.
Alles gaat binnendoor, dus koppelen zal lastiger zijn.
Bovendien lijkt de afmeting van deze cockpit wel erg krap voor mechanische schakelen.
Nieuwschierig hoe het vervoer per doos dit keer wordt gedaan.
Alles gaat binnendoor, dus koppelen zal lastiger zijn.
Bovendien lijkt de afmeting van deze cockpit wel erg krap voor mechanische schakelen.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6058
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Wat voor maat zou dat zijn, op die foto? Vrij hoog balhoofd, dus misschien een L of zelfs XL?
Wat bij het vorige model tegen viel in de grote maten was die aansluiting tussen zitbuis en wiel. Dat was een soort standaard vorm, waarbij een grote maat frame, die aansluiting niet meer mooi mee liep met het wiel.
Dat ziet er hier een stuk beter uit.
Wat bij het vorige model tegen viel in de grote maten was die aansluiting tussen zitbuis en wiel. Dat was een soort standaard vorm, waarbij een grote maat frame, die aansluiting niet meer mooi mee liep met het wiel.
Dat ziet er hier een stuk beter uit.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013