Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

alien
Forum-lid
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jun 2008 18:58

alien 07 aug 2020 18:45

Parbleu, die losbandige jeugd, toch! Het is een affront!
Vorsprung durch Pedantik

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 07 aug 2020 18:56

alien schreef: 07 aug 2020 18:45 Parbleu, die losbandige jeugd, toch! Het is een affront!
Grappig. Als het inhoudelijk niet goed te beargumenteren is dan wuiven we het zo wel weg.

Volgens mij is het heel simpel, willen we de boel een beetje onder controle houden en de vrijheden die er nu zijn (vliegen, horeca open, sportscholen, etc) dan zullen we allemaal de basisregels moeten blijven volgen. Ik zie niet waarom een deel van onze bevolking daar plots schijt aan mag hebben en niet solidair hoeft te zijn?

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... e-opletten
Laatst gewijzigd door Joseba op 07 aug 2020 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.

alien
Forum-lid
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jun 2008 18:58

alien 07 aug 2020 18:58

Je doelt daarmee op passagiers in de luchtvaart, neem ik aan?
Vorsprung durch Pedantik

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 07 aug 2020 19:01

alien schreef: 07 aug 2020 18:58 Je doelt daarmee op passagiers in de luchtvaart, neem ik aan?
nee en zomaar iets aannemen is sowieso onverstandig

alien
Forum-lid
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jun 2008 18:58

alien 07 aug 2020 19:21

Vorsprung durch Pedantik

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 07 aug 2020 19:39

Dat hoor je mij ook niet zeggen (en zie je mij niet schrijven). Wat is nu je punt, jeugd hoeft zich niet meer aan de basisregels te houden, want....? Ik zie niet in waarom de zaken die jij aanhaalt daar een plausibel argument voor zijn.

We kunnen best een discussie voeren over of vliegen nu verstandig is. En misschien ben ik het wel met je eens. Maar ik vind het geen argument voor mensen (oud/jong) om zich niet aan de geldende basisregels te houden. Heeft voor mij een hoog "ja, maar zij/dit/dat.... " gehalte. Tang en varken redenatie.

alien
Forum-lid
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jun 2008 18:58

alien 07 aug 2020 20:12

Joseba schreef: 07 aug 2020 19:39Wat is nu je punt, jeugd hoeft zich niet meer aan de basisregels te houden, want....?
Joseba schreef: 07 aug 2020 19:01nee en zomaar iets aannemen is sowieso onverstandig
Vorsprung durch Pedantik

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 07 aug 2020 21:24

Ik neem niets aan maar stel je de vraag. Wat is je punt? Maar duik maar weer weg :like:

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16216
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 07 aug 2020 22:40

Joseba schreef: 07 aug 2020 18:56
alien schreef: 07 aug 2020 18:45 Parbleu, die losbandige jeugd, toch! Het is een affront!
Grappig. Als het inhoudelijk niet goed te beargumenteren is dan wuiven we het zo wel weg.

Volgens mij is het heel simpel, willen we de boel een beetje onder controle houden en de vrijheden die er nu zijn (vliegen, horeca open, sportscholen, etc) dan zullen we allemaal de basisregels moeten blijven volgen. Ik zie niet waarom een deel van onze bevolking daar plots schijt aan mag hebben en niet solidair hoeft te zijn?

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... e-opletten
Ach gut, twee token-coronajongeren die even komen vertellen hoe erg het is.
Het zijn dan ook nog eens gevallen uit de tijd dat "flatten the curve" het motto was. Nu is de curve zo plat als een dubbeltje maar de crisis blijkbaar nog niet diep genoeg dus moeten we paniek blijven zaaien.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7966
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 07 aug 2020 23:17

Iemand al eens nagedacht over het feit dat verspreiding van het virus het werkelijke issue is en dat leeftijd slechts een factor in dat geheel is?!
Containment is waar het om gaat. Al die polarisatie helpt daarbij niet.
Het feit dat we inmiddels over “groepen” aan.het discussiëren zijn zegt volgens mij meer over de mensheid als geheel dan over de dreiging van dit virus.

Zo zijn in het verleden al meerdere crises ontstaan, de mensheid wil graag een zondebok aanwijzen voor wat hen overkomt. Zo ontstaat oorlogen, revoluties en andere ellende.
Feit is dat we te maken hebben met een wereldwijde pandemie die -klaarblijkelijk- erg slecht onder controle te houden is!!
De regels die door de experts worden voorgeschreven gelden domweg voor iedereen. Ongeacht ras, herkomst, leeftijd of fysieke gesteldheid.
Ongeacht of die regels nu wel of geen vermeende wetenschappelijke basis hebben. Je moet doen wat je kunt om dit te beperken totdat er een vaccin is.

Shit happens, Now deal with it!!! ;)
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4526
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 07 aug 2020 23:53

Ga jij dat maar uitleggen aan een 16jarige puber 2 hoog achter in Rotterdam, succes. ;-)

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 08 aug 2020 00:00

@Enzzo, is je reactie ingegeven door je voorliefde voor Mao en Stalin?
Want die zouden natuurlijk wel weten wat je doet met mensen die zich niet aan de regels houden.

Je vraag is naar mijn idee toch wel een dejavuutje

Anyways, laat ik eens meegaan in jouw denken.
De beste oplossing is de New Zealand methode, gewoon boel helemaal op slot, bam, superlockdown.
Niemand meer Nederland in zonder verplichte 2 weken quarantaine, kosten rekening man.

Coronapatienten en coronaverdachten binnen Nederland krijgen tijdens de quarantaine bewaking door middel van IP camera's. dat zal even wat gemopper geven maar hé het is voor een goed doel.

Laten we dit doen in oktober want tegen die tijd zijn de meeste mensen die hier wonen wel weer terug van vakantie. De rest die nog in het buitenland zitten, die belanden automatisch in de 2 weken quarantaine procedure als ze Nederland in willen.

Omdat dit het failliet van nog meer bedrijven in zal luiden, ook die blauwe vogels zullen met zijn allen weer op de grid staan. heb ik het volgende voorstel hoe we dit gaan financieren.

We gaan 50% extra belastingen heffen op de AOW en de pensioenen van de boomer generatie.
Lijk mij alleszins redelijk want we doen dit vooral om hun uitsterven te voorkomen.

We voeren een wet in welke de boomergeneratie verplicht bij andere boomers in te gaan wonen.
Dat zullen ze ook wel moeten want 50% van hun inkomen is gevorderd om een beetje de kosten van deze lock down te financieren. Bijkomend voordeel, we zijn we meteen van het probleem eenzaamheid onder ouderen af!

En bonusvoordeel, er komen ineens huizen vrij voor de jongere generaties en dat lost meteen de woningnood op en zal de prijzen lekker doen zakken.
De jonge generaties kunnen weer na gaan denken over huisje boompje beestje zonder de studieschuld- en hypotheekstrop (voor een anders veel te duur huis) te voelen.
Goedkope huizen betekent dat de jongere generaties sneller hun schulden af kunnen lossen en we aandeelhouders van banken niet meer onnodig rijker maken.
Er komt door deze maatregelen weer sneller geld in omloop en wie weet valt op deze manier de schade van de superlockdown nog mee.

Als de shit het hoogst is, is de redding nabij moeten we maar denken.

Het is alleen jammer van die 300 miljoen porties coronavaccin (dat maar voor max 50% gaat werken) want die gaan wij op deze manier niet nodig hebben.

Gesloten