Wielerseizoen 2020
Massasprints met een heel peloton, dat loopt veel te dikwijls fout. Misschien in sprintetappes met een compact peloton (tijdens de laatste kilometer) enkel 1 sprinter per ploeg voor de zege laten rijden (peloton volgt dan de volgwagens). Ik geef toe, er moet nog wat aan de modaliteiten worden gewerkt.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6086
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Las iemand die opperde om de laatste 100 of 200m strepen op de weg te zetten.., soort atletiekbanen. om de koers rechtdoor te laten duiden. Geen gek idee, verplicht ook de laatste rechte lijn voldoende lang te zijn. Minder goed idee in de stromende regen misschien.
Je ziet hier in polen ook die belijning nog een S-curve maken. Als Groenewegen zijn plek op de weg bepaald aan de hand van de middellijn, en die middellijn schuift een meter op, doet Groenewegen dat ook natuurlijk.
Laat even duidelijk zijn dat hij hier een halve rijbaan opschoof. dus dit is hier geen argument.
Van bovenaf kan je ook goed zien hoe ver Jakobsen er al naas zat. Dit was niet een wielje overlap, maar ze zaten al vrijwel schouder aan schouder. Dat zegt wat mij betreft ook wel wat in de mate van hoe bewust deze actie gemaakt is. Bewust in de zin van de ruimte verkleinen om het sprinten van de ander onmogelijk te maken.
Als Jakobsen nog een decimeter of wat verder was geweest (voor de elleboogje), had hij het overwicht gehad in deze confrontatie. Degene met zijn stuur voor die van de ander heeft namelijk altijd het voordeel in zo'n schouder aan schouder gevecht.
Je ziet hier in polen ook die belijning nog een S-curve maken. Als Groenewegen zijn plek op de weg bepaald aan de hand van de middellijn, en die middellijn schuift een meter op, doet Groenewegen dat ook natuurlijk.
Laat even duidelijk zijn dat hij hier een halve rijbaan opschoof. dus dit is hier geen argument.
Van bovenaf kan je ook goed zien hoe ver Jakobsen er al naas zat. Dit was niet een wielje overlap, maar ze zaten al vrijwel schouder aan schouder. Dat zegt wat mij betreft ook wel wat in de mate van hoe bewust deze actie gemaakt is. Bewust in de zin van de ruimte verkleinen om het sprinten van de ander onmogelijk te maken.
Als Jakobsen nog een decimeter of wat verder was geweest (voor de elleboogje), had hij het overwicht gehad in deze confrontatie. Degene met zijn stuur voor die van de ander heeft namelijk altijd het voordeel in zo'n schouder aan schouder gevecht.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Reageren op een halve tekst maakt het natuurlijk makkelijk om mij woorden toe te dichten die ik niet geschreven heb.gede schreef: ↑06 aug 2020 11:34Sorry voor de uitlating, maar als je denkt dat hij per ongeluk van de halve baan naar rechts dreef, dan heb je zelf nooit echt een sprint gereden denk ik. Dit is een beroepssprinter. Als je hem een prijs toekent om op een strook van 15 cm breed te sprinten, dan kan hij dat gewoon.walter- schreef: ↑06 aug 2020 11:31Als dat een conclusie zou zijn en dus iedere massasprint mensen in levensgevaar brengt, zouden massasprint verboden moeten worden.
Renners moeten gewoon getraind worden om rechtdoor te sprinten en anderen in een sprint niet in gevaar te brengen.
Als je in volle sprintinspanning niet lucide genoeg bent om rechtdoor te rijden hoor je daar niet thuis.
Vwb het sprinten op 15cm, ik heb aardig wat sprints gezien, op de baan en op de weg, maar de eerste die dat lukt in volle sprint moet ik nog tegenkomen.
Maar een goede sprinter houdt het zeker binnen de 40/50 cm.
Groenewegen heeft gereageerd:
Wat een verschrikkelijke dag moet het ook geweest zijn voor de ouders & geliefden van Bjorg Lambrecht. Net een jaar geleden dat hij omkwam, en dan zoiets erbovenop."Dylan Groenewegen
@GroenewegenD
·
Ik vind het verschrikkelijk wat er gisteren gebeurd is. Ik kan de woorden niet vinden om te beschrijven hoe erg ik het vind voor Fabio en anderen die zijn gevallen of geraakt.
Op dit moment is vooral de gezondheid van Fabio het allerbelangrijkste. Ik denk aan hem, constant."
Heftig ongeluk. Organisaties zouden hier op zijn minst van moeten leren en renners niet meer moeten blootstellen aan gevaarlijk hekwerk tijdens de finish. Er zijn genoeg mogelijkheden om dat te voorkomen. Strobalen, Opblaasbare kussens whatever..
Terecht dat hij er alleen maar aan kan denken. Laat hem maar miserabel voelen hierover. Al is dat lijden niets met wat Fabio nu doormaakt.
Ik zag trouwens dat Groenewegen zijn Insta ook behoorlijk vol zat met verwensingen....dat gaat mij dan toch weer te ver. Doe dat gewoon niet. Hoe zeer hij mijn sympathie ook verspeeld heeft nu....het heeft geen enkele zin om op die manier iets af te reageren.
Ik zag trouwens dat Groenewegen zijn Insta ook behoorlijk vol zat met verwensingen....dat gaat mij dan toch weer te ver. Doe dat gewoon niet. Hoe zeer hij mijn sympathie ook verspeeld heeft nu....het heeft geen enkele zin om op die manier iets af te reageren.
Ride bikes, not tanks!
Een half uurtje voor die vreselijke crash was er een sprint in Turijn. Een zekere Sagan komt door het midden naar de kop en wijkt volledig naar de rechterkant in een poging de deur dicht te doen voor Demare. Uiteindelijk geen noemenswaardige gevolgen en dus rept niemand met een woord over het afwijken van zijn lijn.
kijk vooral vanaf 5:00
kijk vooral vanaf 5:00
T.a.v de veiligheid is het een optie om de laatste 300 meter aan beide zijden van de weg een witte doorgetrokken streep te trekken die van de hekken na 200 meter 1 meter ruimte laat tussen hekken en doorgetrokken streep.
Dus eigenlijk een 1 meter versmalling aan beide zijden in 100meter zodat de laatste 200 meter een uitloop van 1 meter is.
Ga je over de doorgetrokken streep heen 300 meter voor aankomst geldt diskwalificatie.
Of is dit niet 1 van de geroepen oplossingen.
Dus eigenlijk een 1 meter versmalling aan beide zijden in 100meter zodat de laatste 200 meter een uitloop van 1 meter is.
Ga je over de doorgetrokken streep heen 300 meter voor aankomst geldt diskwalificatie.
Of is dit niet 1 van de geroepen oplossingen.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4
Om nog maar niet te spreken over het werk van de mannen van Lefevre bij de finish van de Vuelta in Madrid (2019), Jakobsen won na veelvuldig vechtersgedrag van zijn lead-outs. Gelukkig bleef men daar recht. Duwen in de sprint, maar ook op andere momenten van de wedstrijd is helaas een onderdeel van de sport (hield Mathieu de handjes netjes aan het stuur in de sprint op zijn NK?). Goedpraten ga ik zeker niet doen, van je lijn afwijken is fout maar laten we hopen dat dit voorval niet voor niets is geweest.RobertvD schreef: ↑06 aug 2020 14:45 Een half uurtje voor die vreselijke crash was er een sprint in Turijn. Een zekere Sagan komt door het midden naar de kop en wijkt volledig naar de rechterkant in een poging de deur dicht te doen voor Demare. Uiteindelijk geen noemenswaardige gevolgen en dus rept niemand met een woord over het afwijken van zijn lijn.
kijk vooral vanaf 5:00
-
- Forum-lid
- Berichten: 1218
- Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25
Men zoekt echt de grenzen op en dikwijls loopt het nog net goed af.
En indien niet, dan zijn de gevolgen meestal nog wel te overzien, breuken en schaafwonden zijn aanvaardbaar.
Hier speelt echter ook nog mee dat door de bergaf finish de snelheid nog eens zoveel hoger ligt, bijgevolg nog minder reactietijd, nog hardere impact, nog zwaardere gevolgen.
In dit geval heeft men het over snelheden rond 80km/u.
En indien niet, dan zijn de gevolgen meestal nog wel te overzien, breuken en schaafwonden zijn aanvaardbaar.
Hier speelt echter ook nog mee dat door de bergaf finish de snelheid nog eens zoveel hoger ligt, bijgevolg nog minder reactietijd, nog hardere impact, nog zwaardere gevolgen.
In dit geval heeft men het over snelheden rond 80km/u.
Qua idee goed, maar in praktijk niet omzetbaar denk ik. Als je langs elke kant 1 meter tot verboden terrein maakt, ga je heel veel aankomsten kunnen schrappen wegens te smal. Bovendien gebeurt het natuurlijk ook continu dat je van je lijn moet omdat je een kwak krijgt. Dat worden ellenlange analyses om te onderzoeken of renner X express afweek af geraakt werd.nijkie schreef: ↑06 aug 2020 15:03 T.a.v de veiligheid is het een optie om de laatste 300 meter aan beide zijden van de weg een witte doorgetrokken streep te trekken die van de hekken na 200 meter 1 meter ruimte laat tussen hekken en doorgetrokken streep.
Dus eigenlijk een 1 meter versmalling aan beide zijden in 100meter zodat de laatste 200 meter een uitloop van 1 meter is.
Ga je over de doorgetrokken streep heen 300 meter voor aankomst geldt diskwalificatie.
Of is dit niet 1 van de geroepen oplossingen.
Gaan we breuken en schaafwonden écht als aanvaardbaar zien? Ik snap dat ze de grenzen opzoeken, maar dan is het aan te regelgevers om de grenzen bij voorbaat wat strenger af te lijnen. Strikter toepassen dat er na het inzetten van de sprint niet meer uitgeweken mag worden.dwangarbeider schreef: ↑06 aug 2020 15:36 Men zoekt echt de grenzen op en dikwijls loopt het nog net goed af.
En indien niet, dan zijn de gevolgen meestal nog wel te overzien, breuken en schaafwonden zijn aanvaardbaar.
Hier speelt echter ook nog mee dat door de bergaf finish de snelheid nog eens zoveel hoger ligt, bijgevolg nog minder reactietijd, nog hardere impact, nog zwaardere gevolgen.
In dit geval heeft men het over snelheden rond 80km/u.