Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

alien
Forum-lid
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jun 2008 18:58

alien 06 aug 2020 09:54

monique70 schreef: 06 aug 2020 08:35Ondertussen ben ik de draad kwijt, doe netjes wat ik moet doen, maar mijn geloof is flink gedaald.
Daar zit potentieel een enorm probleem bij een eventuele volgende besmettingsgolf.
Vorsprung durch Pedantik

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3229
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 06 aug 2020 10:01

amclassic-fan schreef: 05 aug 2020 20:30 @niconb, er is een verschil tussen wanorderlijk, bananenrepubliek en een land wat prima functioneert met wat verbeterpunten. Als je Nederland al zo bestempeld vraag ik mij af wat voor stempels je op de rest van de wereld plakt?
De toeslagenaffaire zie jij als een verbeterpuntje?
De manier waarop Rutte en Co Nederland in allerlei verdragen rommelt.
De manier waarop de pensioenpot ineens in Brussel stond.
Het steunen van terreurorganisaties zowel in Syrie als in Gaza.
Het niet nakomen van afspraken gemaakt volgens internationale verdragen
Het dumpen van verontreinigde grond in recreatieplassen
De biomassa affaire of schandaal
Het prutsbeleid aangaande het coronagriepje (ja sommige belanden lang op de IC)
etc etc.

Nee mijn definitie van een verbeterpuntje is toch een andere denk ik.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3229
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 06 aug 2020 10:18

amclassic-fan schreef: 05 aug 2020 20:30 @enzzo, off topic: cradle to wheel komt waterstof qua efficiëntie bij lange na niet in de buurt van elektrische auto's en dat is met productie van de accu's meegerekend.
Ja deze ben ik met je eens.
Jaren terug dachten de grote autofabrikanten ook dat waterstof de next big thing zou worden. Ze hebben hun onderzoeken gestopt en de modellen met waterstof aandrijving zijn niet meer verkrijgbaar. Waterstof kun je ook bijna nergens tanken.

Ontwikkelingen rondom batterijen gaan nu zo hard dat waterstof als energiedrager om allerlei redenen geen zin meer heeft. De grootste bottleneck is volgens mij, jij noemt het ook al, het inefficiënte productieproces. Het rendement is erg laag en daar winnen accu's en andere energiedragers het met gemak van waterstof.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 06 aug 2020 10:19

Noem eens 5 landen waar het bewezen beter is geregeld dan in NL?
Less is bore

el_loco
Forum-lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 06 aug 2020 10:24

daniel1975 schreef: 06 aug 2020 10:19 Noem eens 5 landen waar het bewezen beter is geregeld dan in NL?

Inderdaad, natuurlijk is het niet allemaal perfect in Nederland. Maar veel beter dan hier ga je het niet snel vinden.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 06 aug 2020 11:00

Noorwegen, Zweden, Finland, Denemarken en IJsland :mrgreen:

Is niet waar trouwens.., want "beter" is ook maar net vanuit welk standpunt je bekijkt en wat je eigen mening is.

De Scandinavische landen staan wel bekend om goed sociaal stelsel. Maar tegelijkertijd ook enorme belastingen. Hoe dat geregeld wordt, en hoe de invloed van de bevolking is, of het risico van slecht management van de regering, durf ik niet te zeggen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 06 aug 2020 11:22

En die landen hebben ook wel hun puntjes waar zaken achteraf niet goed geregeld waren of zaken op een niet wenselijke manier afgehandeld zijn. In Zweden zijn ze volgens mij zelf toch niet helemaal tevreden hoe ze de Corona crisis aangepakt hebben? IJsland had een dingetje met banken in 2008, dat toch iets vervelender uitpakte dan bij ons.

Zo beroerd is het niet in Nederland en ik kan mij dan ook echt niet vinden in de krachttermen die in voorgaande berichten worden gebruikt.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 06 aug 2020 11:50

Precies :)
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12477
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 06 aug 2020 12:10

Eens met de interviews die Diderik gommers de laatste weken heeft gegeven, had ie in sommige andere landen "verdwenen"

En vind ik dat we het goed doen mwaaa, laten we het voldoende noemen.
Wat ik wel echt een hele grote fout vind is dat ons zorgpersoneel niet voldoende beschermde middel hadden. We wisten toch dat zoiets als dit een keer ging gebeuren. Laat het dan een les zijn.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 06 aug 2020 13:27

amclassic-fan schreef: 06 aug 2020 11:22 .....................
Zo beroerd is het niet in Nederland en ik kan mij dan ook echt niet vinden in de krachttermen die in voorgaande berichten worden gebruikt.
Dan moet je eens naar België komen, dan pas weet je wat een bananenmonarchie is. :mrgreen:
Wij krijgen verschrikkelijk veel informatie, met de nadruk op "verschrikkelijk".
  • Van verschrikkelijk veel instanties
    Van verschrikkelijk veel "experten/virologen"
    Van verschrikkelijk veel politici van verschrikkelijk veel bestuur niveau's
    Als het van onze premier is in een verschrikkelijk soort Nederlands
    Veelal verschrikkelijk onduidelijke informatie die dan verschrikkelijk dikwijls wordt herroepen en aangepast
I know myself like no one else
Nothing to defend

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 06 aug 2020 14:28

+1. Wie herinnert zich nog de uitspraken bij het begin van de besmettingen, uitspraken zoals ; wij zijn er klaar voor (niet dus) Was het Van Ranst of Deblock, ik twijfel hierover.
Nu horen we weer bij de opflakkering dat we geleerd hebben en er klaar voor zijn.maar volgens enkele experts is, dat in de verste verte nog steeds niet het geval.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 06 aug 2020 15:52

Lcsmet schreef: 06 aug 2020 13:27
amclassic-fan schreef: 06 aug 2020 11:22 .....................
Zo beroerd is het niet in Nederland en ik kan mij dan ook echt niet vinden in de krachttermen die in voorgaande berichten worden gebruikt.
Dan moet je eens naar België komen, dan pas weet je wat een bananenmonarchie is. :mrgreen:
Wij krijgen verschrikkelijk veel informatie, met de nadruk op "verschrikkelijk".
  • Van verschrikkelijk veel instanties
    Van verschrikkelijk veel "experten/virologen"
    Van verschrikkelijk veel politici van verschrikkelijk veel bestuur niveau's
    Als het van onze premier is in een verschrikkelijk soort Nederlands
    Veelal verschrikkelijk onduidelijke informatie die dan verschrikkelijk dikwijls wordt herroepen en aangepast
Ergens heb ik vaag de indruk dat je niet 100% gelukkig bent met het bestuur in BE...
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gesloten