Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Eroe.cc ervaringen

Zjoske78
Forum-lid
Berichten: 154
Lid geworden op: 30 sep 2013 19:45

Zjoske78 09 jul 2020 14:56

Hoe is de broek in verhouding tot de duurdere broeken van bv Assos?
Moet zeggen dat 80 euro toch wel een mooi koopje is voor "the world's best cycling bib".

Aesch
Forum-lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 12 apr 2013 12:30

Aesch 14 jul 2020 18:00

Mijn ervaringen tot nu toe, ook na een langere rit: Sokken, top. voor zo ver er iets te vinden is van sokken zitten ze lekker, zakken niet af. Eigenlijk vergeten na het aantrekken en dat is positief.
Het shirt is van zachte elastische stof, beetje vergelijkbaar met mijn la passione shirt, en zit lekker. Droogt snel, blijft niet nat van t zweet tijdens het fietsen. Voor mij is het shirt alleen net te lang, met 1,88m ben ik nog langer dan hun 'model' voor de maat L maar toch is ie net een cm of 2 te lang, voor en achterkant.
Zakken diep genoeg en goed bereikbaar. Door het elastische materiaal zakken deze ook wel iets als je ze volpropt. Het extra zakje voor je afval is praktisch.
Wat betreft de broek: stof is lekker, ontbreken van naden ook fijn. Wat ik opvallend vind is dat het dezelfde zeem zou moeten zijn als een broek van (ook weer) la passione maar er zit toch verschil in. Zoals op het plaatje (https://en.eroe.cc/category/mens-bib-sh ... shorts-man) te zien is zit er over het midden in de lengterichting een naad en bij de la passione variant is de 'dekstof' helemaal glad. Voel je dit dan? ja, wel een beetje in het begin. ff wennen of inzitten ofzoiets maar eerlijk gezegd gisteren 120 gereden en direct na de rit (en vandaag) geen centje pijn.

conclusie: broek top, sokken top, shirt net te lang dus goed nadenken over de maat icm de rekbare stof. Ben benieuwd hoe de M me zou passen van de shirts.

stevestern
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 jun 2016 09:09

stevestern 27 jul 2020 15:11

Sinds een week of 6 een broek in gebruik. Ik moest in het begin wennen aan de dikkere zeem. Elders had men het over een hele centimeter dik, dat is volgens mij overdreven, maar flink is hij wel. Dat voelt in het begin wat stug, maar na een half uurtje op de fiets was dat helemaal vergeten. Zit echt heerlijk en ook bij lange ritten is deze broek echt een vooruitgang ten opzichte van de rest van mijn garderobe (oa Assos).

Wat betreft maatvoering ben ik wellicht een buitenbeentje: 190cm, 95 kilo. Ik heb een L, extra long en dat zit helemaal goed. Ten opzichte tot de gebruikelijke Italiaanse merken, kan het dus bij Eroe een maatje kleiner.

Wat ook nog opmerkenswaardig mag zijn is dat ik op graveltochten tot 2 maal toe een flinke smakker heb gemaakt: ik was beurs op beide heupen, maar de broek heeft nog geen krasje!

Ik ben fan. Nu maar eens een shirt uitproberen.

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3118
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 01 aug 2020 13:10

Ook hier de eerste bestelling bij Eroe gedaan, ben benieuwd - zeker na de broek!
YFood !!!

SVDW90
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 27 jul 2019 15:18

SVDW90 02 aug 2020 18:12

Hier ook de bib en sokken in het winkelmandje..

Als er nog meer mensen zijn die hun ervaring willen delen zou dat super zijn.

Rednas_N
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 15 jun 2014 18:38

Rednas_N 03 aug 2020 19:58

Ik lees ook even mee, ben inmiddels toe aan een andere broek en de prijs is oké. Op het eerste gezicht ziet het er goed uit iig!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27460
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 04 aug 2020 07:41

Vind de M broek alsnog vrij ruim zitten en overweeg daarom een S met lange pijpen te bestellen.

renemelk
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jun 2020 10:32

renemelk 05 aug 2020 15:02

heb het geel/groene ''swanski'shirt...
180cm bij 72 kilo, maatje s...zit aero , helemaal goed
prima kwaliteit vooralsnog
sokken ook prima

SVDW90
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 27 jul 2019 15:18

SVDW90 07 aug 2020 19:31

Vandaag de bib en 2 paar sokken ontvangen. Ondanks een aantal positieve berichten hierboven, moet ik helaas zeggen dat ik de bib ga terugsturen, de stof valt me wat tegen (veel rek, best dun en een stuk minder ‘silk’/dof dan op de foto’s op de site). Ga de bib van La Passione maar eens proberen.

Sokken zien er prima uit verder.

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3118
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 09 aug 2020 14:09

Mijn Eroe kit heb ik gisteren opgehaald bij een GLS service punt daar ze de dag er voor wilden leveren maar ik was niet thuis, tja werken. Levertijd kwam uit op 5 werkdagen had vorige week zondag besteld.

Vandaag op pad met bibs, jersey en sokken van Eroe, de maatvoering is wel afwijkend tov andere merken moet nu M nemen ipv L - Havana had me hier voor gewaarschuwd - bibs past maar ik moet niet teveel afvallen want anders is hij nog te groot!

Jersey; zit lekker strak maar zeker niet te strak, van voor kort niet te kort en van achter lang maar niet te lang dus perfect - achterzakken zijn tikkie kleiner tov andere merken niet storend alles past erin.

Bibs; zeem is dikker als LP en vergelijkbaar met Rapha Classic / PNS Mechanism met dien verstande dat de breedte minder is. Pasvorm is prima maar moet niet teveel afvallen. Verder prima bibs maar merkte na 115km vandaag toch wel mijn achterste waar ik mee kon leven.... Bibs vind ik minder tov Rapha en vergelijkbaar met PNS maar beter als LP en zeker acceptabel.

Sokken; zitten prima, niet te dik qua stof dus prima voor zomer ritten.

Kortom met betrekking tot de verhouding prijs / kwaliteit is het een top setje! Rapha qua bibs vind ik beduidend beter met PNS min of meer gelijk en LP vind ik minder.

Bibs: https://en.eroe.cc/category/mens-bib-sh ... shorts-man
Jersey: https://en.eroe.cc/category/mens-jersey ... jersey-man
Sokken: https://en.eroe.cc/category/men-s-acces ... socks-2b-w
YFood !!!

emzed
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 mei 2015 22:55

emzed 28 aug 2020 14:12

Na bovenstaande over het algemeen positieve berichten heb ook ik een bibs besteld. Maat XL extra long (Ik ben 1.95, ca 95~98 kg, BBL 96). Deze maat zit mij goed. Lengte perfect. Een L zou me wellicht ook nog wel goed passen mits ik blijf afvallen.

Eroe noemt het world's best bib shorts. Dat kan ik niet bevestigen, wel is het nu de fijnste bibs broek die ik mijn kast heb liggen (vergeleken met Castelli, Bioracer, Silvini).
Let wel op dat mocht je hier iets bestellen en zou willen terugsturen, het dan retour moet naar Polen. Dat is toch meteen weer wat duurder dan binnen NL iets versturen.

Gebruikersavatar
Reynouts
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 okt 2018 21:15
Locatie: Nijmegen

Gebruikersavatar Reynouts 01 sep 2020 14:28

Ik heb ook een setje binnengekregen (shirt maat s en broek maat s). Heeft twee weken geduurd voordat het binnen was: Shirt is perfect, lekker dun zomershirtje. Ik heb hem besteld in pure navy, het blauw is een stuk donkerder dan op de foto. Dat vind ik geen probleem en vind het wel mooi. Helaas is de broek mij te kort. Dus ik overweeg om de lange versie te bestellen. Ik ben 1,79m lang en 63kg. Daarnaast nog twee paar sokken besteld, die zijn niet zo duur maar voelen prima aan (voor zover je iets over sokken kan zeggen).

Mocht iemand interesse hebben in een nieuwe zwarte Eroe broek maat S met normale pijpen (met 20% discount), let me know. Ik schenk de retourkosten liever aan een fietser hier ;-)

Bibs: https://en.eroe.cc/category/mens-bib-sh ... shorts-man
Jersey: https://en.eroe.cc/category/mens-jerseys/pure-navy-man

Plaats reactie