Vet op body of niet?
Uiteraard in de body, maar ik smeer ook al jaren de body zelf ligt in met montagepasta. Hiermee voorkom je juist dat er vuil tussenkomt, verminder je frictie. Mocht er veel vuil tussen zitten is vaker poetsen het advies of minder hogedrukken...maar 100 fietsenmakers, 100 meningen
Invreten van cassette op de body en het al dan niet invetten van de body zijn twee zaken. Ze hebben niets met elkaar van doen.
Ik smeer de body altijd heel licht in met wat vet om te voorkomen dat cassette en body aan elkaar vast gaan zitten.
“Waar vet zit, zit geen water”
Ik smeer de body altijd heel licht in met wat vet om te voorkomen dat cassette en body aan elkaar vast gaan zitten.
“Waar vet zit, zit geen water”
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 15962
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
+1Nee_Nee schreef: ↑01 aug 2020 12:25 Invreten van cassette op de body en het al dan niet invetten van de body zijn twee zaken. Ze hebben niets met elkaar van doen.
Ik smeer de body altijd heel licht in met wat vet om te voorkomen dat cassette en body aan elkaar vast gaan zitten.
“Waar vet zit, zit geen water”
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Ik ben dan vooral weer benieuwd wat voor Victor de motivatie is om 12 jaar na dato antwoord te geven op deze blijkbaar prangende vraag...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Scherp! Tjsa, het kwam ter sprake in de fietsgroep...wel of niet....argumenten heen en weer....na het fietsen dit linkje doorgestuurd gekregen en ongezien impulsief gereageerd, niet wetend dat het een 12 jaar oud topic is....ja, zo...
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 15962
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Maar nog altijd actueel, op een fiets zit nog steeds een, al dan niet ingevette, body.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
De goede lezer kan daaruit opmaken dat je dat dus niet op de body doet.
Kopervet is overigens vooral bedoeld om vastbakken bij hoge temperaturen te voorkomen en heeft IMO helemaal niks op rijwielen te zoeken.
Kopervet is overigens vooral bedoeld om vastbakken bij hoge temperaturen te voorkomen en heeft IMO helemaal niks op rijwielen te zoeken.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Montagepasta heeft IMO op een body niets te zoeken, en frictie wil je juist daar ook helemaal niet verminderen.VictorT schreef: ↑01 aug 2020 08:13 Uiteraard in de body, maar ik smeer ook al jaren de body zelf liCHt in met montagepasta. Hiermee voorkom je juist dat er vuil tussenkomt, verminder je frictie. Mocht er veel vuil tussen zitten is vaker poetsen het advies of minder hogedrukken...maar 100 fietsenmakers, 100 meningen
Je leest hier echt de gekste dingen.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
- Enzzo
- Forum-lid HC
- Berichten: 7983
- Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
- Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie
Op de body zelf inderdaad nooit nee.
Kopervet is inderdaad meer bedoeld voor auto onderdelen onder invloed van (extreme) hitte en wrijvingswarmte. Aangezien ik nog wel eens aan mijn oude hobby wagen sleutel heb ik dat gewoon hier liggen.
Maar de hoge corrosiebestendigheid biedt ook zo zijn voordeel bij bepaalde fietsonderdelen
Kopervet is inderdaad meer bedoeld voor auto onderdelen onder invloed van (extreme) hitte en wrijvingswarmte. Aangezien ik nog wel eens aan mijn oude hobby wagen sleutel heb ik dat gewoon hier liggen.
Maar de hoge corrosiebestendigheid biedt ook zo zijn voordeel bij bepaalde fietsonderdelen
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"
…"
Wel zijn er allemaal wel een keer ingetuind. Als je het goed doet kun je er een prijs voor krijgen: topic-kick van de week, maar dan moet die kick wel tenminste 10 jaar beslaan.