Dat eerste lijkt maar zo omdat het wiel iets gedraaid tegen de muur staat; kijk maar op de foto met mijn fiets, waar de ventielen op 6u staan (het wiel waar je het over hebt is het voorwiel). Ik heb daar in elk geval wel op gelet. (En ook op dat het logo op de naaf is uitgelijnd).Rob71 schreef: ↑13 jul 2020 15:06 hoi,
Dan zijn er nog wel 2 beginnersfoutjes meer waar je de volgende keer op kunt letten.
Zo te zien ben je niet gelijk begonnen. ALs je kijkt naar de foto waar de wielen los op staan dan zie je dat bij het ventiel van het rechterwiel de spaken naar elkaar lopen. Dat is iet helemaal zoals het hoort. Nu heb je daar bij een wiel met relatief weinig spaken minder last van, maar zou je dit hebben gedaan bij een wiel met 36 spaken, dan ben je al wel meer aan het pielen om je pomp op het ventiel te krijgen.
Daarnaast moet je de eerste rij spaken aan beide kanten van buiten naar binnen laten vallen. Dan heb je de lastigste alvast gehad. Als je dan de laatste 2 rijen van binnen naar buiten laat vallen dan hoef je ze niet te buigen, zoals je nu wel hebt gedaan.
mvg
Rob
Het tweede weet ik zo even niet meer, ik heb de volgorde van Roger Musson aangehouden. Maar het buigen dat ik bedoelde had niet met het van binnen naar buiten of het kruisen an sich te maken hoor, meer dat het zonder spanning lastig was de naaf ver genoeg te roteren. Dan zijn voor je gevoel de spaken die de andere kant op gaan wijzen te lang om door de velg te krijgen. Maar is dus allemaal goed gekomen.